۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۰ مرکز درمانی پلمپ شد/ ارجاع ۳۰۰ تخلف حوزه درمان به تعزیرات حکومتی
کد خبر: ۲۱۰۳۸۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۳۰ مرکز درمانی پلمپ شد/ ارجاع ۳۰۰ تخلف حوزه درمان به تعزیرات حکومتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پلمپ مراکز درمانی متخلف از جریمه و برخورد جدی با خاطیان و ارجاعشان به سازمان تعزیرات حکومتی خبرداد.

۳۰ مرکز درمانی پلمپ شد/ ارجاع ۳۰۰ تخلف حوزه درمان به تعزیرات حکومتی
رضا پایداری ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ضمن تاکید بر برخورد قاطعانه با همه متخلفان حوزه درمان ، اظهار داشت: با افزایش بازرسی ها و رصد جدی تر بر نحوه عملکرد مراکز درمانی اعم از عمومی و خصوصی، طی 4 ماه اخیر ، پرونده  30 مرکز متخلف به منظور پیگرد قانونی تحویل سازمان تعزیرات حکومتی شد که در نتیجه همه آنها پلمپ شدند. 

وی گفت : اغلب تخلفاتی که منجر به تعطیلی مراکز درمانی متخلف شده ،مربوط به ارائه خدماتی همچون دندانپزشکی، لیزر درمانی ، درمانگاه های عمومی و حتی فعالیت های غیر مجاز و بدون مجوز برخی کلینیک های پوست توسط غیر متخصص ها است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد : در سال جاری به طور میانگین ماهانه بین 80 الی 100 تخلف توسط مراکز مجوز دار صورت گرفته که به طور کلی منجر به ارجاع 300 مورد تخلف به تعزیرات حکومتی و برخورد با فرد خاطی شده است که در این میان ماجرای پیگرد فعالیت های غیر قانونی دانشگاه ارمنستان و پلمپ آن توسط تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت یکی از نمونه های بارز این تخلفات به شمار می رود. 

پایداری با تاکید بر اینکه بالغ بر 800 مرکز زیر ذره بین بازرسان نامحسوس دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند، اظهار داشت : این امار  760 درمانگاه و بیمارستان عمومی و 64 مرکز درمانی خصوصی، خیریه، تامین اجتماعی و سایر اورگان‌هارا شامل می‌شود. 

معاون درمان علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره به برخورد با جریان دریافتی نامتعارف برخی پزشکان نیز گفت : در راستای اجرای سیاست های بازرسی و جلوگیری از گسترش تخلفات در حوزه درمان ، پرونده چند تن از پزشکانی که طبق تعرفه دریافتی های نامتعارفی داشتند نیز برای بررسی تحویل مراجع قانونی شد. 


انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان