۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ماجرای حلبچه ماجرای انفال بود وهدف انفال هم چیزی جز نسل کشی نبود
کد خبر: ۲۱۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

احمد ناطقی در جمع داشجویان؛

ماجرای حلبچه ماجرای انفال بود وهدف انفال هم چیزی جز نسل کشی نبود

احمد ناطقی گفت: ماجرای حلبچه از پیش تعیین شده بود، اساس ماجرای حلبچه ماجرای انفال بود وهدف انفال هم چیزی جز نسل کشی نبود

ماجرای حلبچه ماجرای انفال بود وهدف انفال هم چیزی جز نسل  کشی نبود

به گزارش صبح قزوین، احمدناطقی عکاس حادثه حلبچه و ازجانبازان و بازماندگان این حادثه دردناک، عصر دیروز در همایش صدای سکوت که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزارشد، با ابراز ناراحتی خویش از این سخن که بین حرف و عمل انسان ها بسیار فاصله است ابراز داشت: ما چیزی را که در حرف به آن معتقدیم در عمل به آن معتقد نیستیم.

بسیاری از جانبازان و بازماندگان حادثه حلبچه وسردشت که برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند، برای ورود به دانشگاه امام خمینی(ره) و حضور در این مراسم بسیار معطل شدند.
عدم احترام به جانباز به ویژه در این عصر مسئله ای بسیار تعجب انگیز است.

ناطقی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چندجانبازان برای کاری که انجام داده اند هدفی جز رضای خدا نداشته اند، ولی افرادی که درآن طرف صحنه حضور دارند و به ویژه مسئولین باید به امور جانبازان اهمیت دهند.

وی افزود: ماجرای حلبچه، که در26 اسفند سال 66 روی داد ماجرای قومیت ها همچون کرد و لر و بلوچ نبود، ماجرا ماجرای کربلا بود.

ماجرا آنجاست که حقیقت کجاست و ما کجای این حقیقت ایستاده ایم؟ اساس ماجرای حلبچه ماجرای انفال بود و انفال هم چیزی جز نسل کشی نبود که صدام و همکارانش بوجود آورده بودند.

احمد ناطقی با بیان این مطلب که ماجرای حلبچه از پیش تعیین شده بود اعلام کرد: صدام برنامه ای پیش تعیین شده ای برای حلبچه داشت که نهایتا منجر به بمباران شیمیایی حلبچه گردید.
مردم حلبچه در عملیات آزاد سازی حلبچه به رزمندگان ما کمک های چشمگیری داشتند در این بین صدام رفتارهای دد منشانه ای همچون بمباران شیمیایی و استفاده از گاز خردل را بر مردم مظلوم و بی دفاع این دیار اعمال کرد.

ناطقی گفت: ما درحادثه حلبچه، جز بحث عکاسی، در امداد و کمک رسانی به مجروحان و شهدا هم فعالیت داشتیم برخی از صحنه های دلخراش، که درحیطه ی ژورنالیستی به آن شانس حضور هم می گویند بسیار تکان دهنده بود که می توان این وقایع را به فیلم تبدیل کرد.

این جانباز شیمیایی تجربه را در ثبت رویدادها عامل اساسی دانست و از همین روی عنوان کرد: باید از عکس ها، مستندات، وبازماندگان موجود یاری جست تا بانیان این فاجعه عظیم و غیر انسانی شناسایی گردند.
از جمله بانیان این کار کشورهایی نظیر هلند و فرانسه و آلمان اند.
فاجعه سردشت از حلبچه کمتر نبود و ما باید از این رسانه ای که در دست داریم به خوبی استفاده کنیم و در جهت  احقاق حقوق مردم حلبچه و سردشت برآییم.

انتهای پیام/2003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان