۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استاندار قاطعانه با متخلفین اراضی هفت‌سنگان برخورد کند/ تله‌سیژ قزوین تنهادارنده گواهی‌نامه‌های استاندارد در سطح کشور است
کد خبر: ۲۱۰۰۸۵ نویسنده: مسعود نصرتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۱ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

استاندار قاطعانه با متخلفین اراضی هفت‌سنگان برخورد کند/ تله‌سیژ قزوین تنهادارنده گواهی‌نامه‌های استاندارد در سطح کشور است

مسعود نصرتی گفت: تمامی عوامل دست اندرکار این پرونده چه خریداران و چه فروشندگان مشخص هستند، استاندار محترم قزوین با اقتدار با متخلفین برخورد کند و نتایج رسیدگی به این پرونده را به اطلاع عموم مردم برسانند.

استاندار قاطعانه با متخلفین اراضی هفت‌سنگان برخورد کند/ تله‌سیژ قزوین تنهادارنده گواهی‌نامه‌های استاندارد در سطح کشور است
مسعود نصرتی، شهردار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به پرونده فروش اراضی هفت سنگان اظهار کرد: فروشنده و خریدار این اراضی مشخص هستند، صحت و سقم فروش این اراضی باید توسط دستگاه‌های مربوطه بررسی و به اطلاع عموم رسانده شود.
وی با بیان اینکه تشریفات فروش و خرید این اراضی موضوعی است که به شهرداری قزوین ارتباطی ندارد، گفت: آنچه در موضوع اراضی هفت سنگان به شهرداری مرتبط است صدور پروانه برای متقاضیان است.
شهردار قزوین تشریح کرد: صدور پروانه برای متقاضیان این اراضی توسط شهرداری قزوین براساس مصوبه ماده 5 سال 1369 و رأي گروه ماده 12 کاملاً قانوني و بر اساس ضوابط فني بوده و هيچ ايرادي به آن وارد نيست.
نصرتی در ادامه توضیح داد: در هفت‌سنگان 198 قطعه در سال 1353 تفکيک‌شده و از سال 69 تا اوايل سال 94، براي 100 مورد از اين قطعات، پروانه صادرشده است، که از مجموع 98 قطعه زمين باقي‌مانده، 62 قطعه ديگر نيز متقاضي دريافت پروانه بودند.
وی اضافه کرد: برای صدور پروانه این 62 قطعه با رعايت مسائلي مانند تراكم، عوارض، آماده‌سازي كه در قانون ماده 5 مصوبه سال 69 آمده است، موفق به دريافت پروانه شده‌اند و اين اقدام كاملاً کارشناسی شده است.
شهردار قزوین با اشاره به حواشی پیش آمده در این پرونده مطرح کرد: برای حل مشکلات این پرونده آقای استاندار رسما و با الویت فوری وارد کار شود و تحقیقات لازم را برای رفع حواشی و ابهامات موجود انجام دهد.
وی با بیان اینکه تمامی عوامل دست اندرکار این پرونده چه خریداران و چه فروشندگان مشخص هستند، تصریح کرد: استاندار محترم قزوین با اقتدار با متخلفین برخورد کند و نتایج رسیدگی به این پرونده را به اطلاع عموم مردم برسانند.
نصرتی با بیان اینکه افرادی که در خرید و فروش این زمین‌ها دخالت داشته‌اند باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: با توجه به رای شورای عالی و دستور استاندار قزوین تا اطلاع ثانوی از ساخت و ساز جلوگیری شده و تا رای قطعی به هیچ عنوان اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود.
وي با بیان اینکه بهتر است است برای جلوگیری از چنین حواشی در جامعه به بررسی موضوع قبل از انعکاس آن در جامعه بپردازیم، تاکید کرد: هشت ماه قبل حواشی و شنيده‌ها در بین مردم منعکس و بعد از انعكاس، این موضوع بررسی شد، خوب است به بررسي همه‌جانبه موضوع بپردازيم و پس از روشن شدن زواياي مختلف، آن را منعكس نماييم. 
قزوین شهر بدون تراکم فروشی
 شهردار قزوین با اشاره به فروش تراکم در شهر اظهارکرد: در ضوابط طرح تفصيلي دو نوع تراكم تعريف‌شده است؛ تراكم پايه و تراكم مجاز. در شهر قزوين و براي حفظ حقوق شهروندان، يک‌فاصله‌اي بين دو نوع تراكم قائل شده و درآمد حاصل از آن را نيز صرف خود شهر می‌شود.
وی گفت: قزوين تنها شهر كشور است كه تراكم فروشي ندارد، در شهر مکانی نيست كه قرار بوده تراكم دوطبقه باشد اما ما سه‌طبقه داده باشيم، تراکم‌ها در هر منطقه منطبق با تعاريف قانوني همان منطقه بوده است، مگر در برخي موارد خاص كه برابر قانون امكان افزايش تراكم داريم و با تشريفات و طبق ضوابط خاص اين اقدام در آن صورت گرفته است.
دستاوردهای مسئولین در رسانه‌ها منصفانه بررسی و مطرح شود
شهردار قزوين با اشاره به حادثه ناگوار تله سي‌يژ بیان کرد: تله سي‌يژ قزوين، تنها تله سي‌يژ داراي گواهي‌نامه‌هاي استاندارد در سطح كشور است و اين استانداردها را از كشورهاي اتريش و روسيه دريافت كرده است.
وی با اشاره هجمه انتقادات وارد شده بر حادثه تله سی‌یژ عنوان کرد: همه‌ی ما باید نسبت به آبرو و عزت شهرمان متعهد و با همه وجود حافظ اسم‌ورسم شهر باشيم و اگر حجم انبوه رويدادها و اتفاقات مثبت را نمي‌بينيم و بازگو نمي‌کنيم، لااقل با اين شدت و حدت کاستي‌ها و ضعف‌هاي آن را هم مطرح نكنيم.
نصرتي در ادامه اضافه کرد: نكته تأسف‌برانگيز ديگر در مورد اين پروژه و حواشي‌اي كه پيرامون ديگر طرح‌ها و پروژه‌ها مطرح مي‌شود اين است كه طبق مستندات و تحقيقات علمي هرچقدر هم كه در مقام حق نشسته باشيم، توضيحات و پاسخ‌هاي ما نمي‌تواند تأثير شنيده‌هاي اوليه را از ذهن مخاطب پاك كند و اين وضعيت واقعاً منصفانه نيست.
وی در پایان مطرح کرد: يك عده در ميدان عمل، همه تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا هويت شهر را بازسازي و احيا كنند و نام و آوازه آن را در سطح ملي و بين‌المللي مطرح نمايند؛ يك عده ديگر فارغ از بازخورد رفتار خود، اين‌گونه جلوه مي‌دهند كه گويي مسئولين هيچ اقدام مثبتي انجام نمي‌دهند و تمام هم‌وغم خود را به اين اختصاص داده‌اند كه براي شهر و شهروندان مشكل ايجاد كنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان