۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری اجلاس جاده ابریشم فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق آزاد است
کد خبر: ۲۰۹۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

برگزاری اجلاس جاده ابریشم فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق آزاد است

مسعود نصرتی گفت: در حوزه گردشگری با آژانس‌های گردشگری تفاهم‌نامه‌هایی منعقد خواهد شد و همچنین در حوزه اقتصاد و مناطق آزاد تجاری جلساتی برگزار شده تا از ظرفیت‌های این مناطق در اجلاس استفاده شود.

برگزاری اجلاس جاده ابریشم فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق آزاد است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مسعود نصرتی، شهردار قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم در قزوین اظهار کرد: برگزاری این اجلاس برای استان از اهمیت بسزایی برخوردار است که این جلسه با هدف هم فکری با اصحاب رسانه برای برگزاری شایسته و مطلوب اجلاس تشکیل شده است.
وی در ادامه افزود: برگزاری اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم برنامه دنباله‌دار است که طی زمان مراحل مختلف آن اجرا می‌شود و معرفی استان به طور شایسته در این اجلاس از اهداف اصلی شهرداری قزوین است تا بیشترین بهره‌وری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای استان حاصل شود.
شهردار قزوین تشریح کرد: اجلاس جاده ابریشم دارای بخش‌ها و برنامه‌های متنوعی است که به مدت دو روز در روزهای 12 و 13 شهریورماه سال جاری در سرای سعدالسلطنه برگزار می‌شود، همچنین مراسم افتتاحیه این اجلاس در سرای سعدالسلطنه و اختتامیه آن در شبستان امام علی می‌باشد.
نصرتی در ادامه اضافه کرد: بعد از برگزاری اجلاس جاده ابریشم دبیرخانه دائمی ایران در استان قزوین برپا می‌شود و همچنین به 29 شهر که در مسیر این جاده قرار دارند، با هماهنگی وزارت کشور از طرف استان نمایندگی داده می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی اجلاس جاده ابریشم عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های استان و همچنین با حضور 29 شهری که در مسیر قرار دارند و کشورهای دیگر با مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار می‌شود.

دبیرخانه دائمی اجلاس جاده ابریشم در قزوین مستقر می‌شود

شهردار قزوین در ادامه اضافه کرد: در حوزه نظافت، آراستگی و پاکیزگی در شهر تدارکات لازم انجام شده است، تا قزوین در روزهای برگزاری اجلاس به نحو مطلوبی برای گردشگران معرفی ‌شود.
رئیس یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم اعلام کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته‌ 40 سفیر مقیم تهران در این اجلاس حضور خواهند شد، همچنین پیام دبیرکل سازمان ملل توسط قائم مقام ایشان در اجلاس جاده ابریشم قرائت می‌شود.
وی با اشاره به مشارکت روستاها در این اجلاس تصریح کرد: روستاهای زیادی در این مسیر وجود دارد که با هماهنگی اداره کل حوزه دهیاری‌ها، مشارکت و همراهی روستاها را نیز در بحث اجلاس جاده ابریشم خواهیم داشت.
رئیس یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم نصرتی با اشاره به نحو ورود گردشگران و میهمانان اجلاس به قزوین تشریح کرد: با توجه به عدم وجود فرودگاه در استان میهمانان خارجی در ابتدای ورود در هتل المپیک تهران مستقر می‌شوند و میهمانان داخلی و خارجی به صورت تجمعی و یکپارچه از تهران در روز برگزاری اجلاس به شهر قزوین وارد خواهند شد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری اجلاس‌ جهانی شهرداران جاده ابریشم به صورت استانی حامی مالی جذب شده است، خاطر نشان کرد: این اجلاس با نظارت و برنامه ریزی تمام دستگاه‌های اجرایی استان و با مشورت مقام‌های ارشد استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه اجرا می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه شرکت نمایندگی ایران با سئول

این مسئول با بیان اینکه شهرداری قزوین متولی گردشگری نیست، اظهار کرد: این نهاد در جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تلاش می‌کند تا بتواند این صنعت را در شهر قزوین رونق دهد.
نصرتی با اشاره به خدمات اسکان مسافران در قزوین مطرح کرد: شهرداری قزوین تلاش می‌کند تا میزان ساعات حضور گردشگران را در شهر افزایش دهد که با تحقق این این امر بخش خصوصی برای ارائه خدمات اسکان به گردشگران اقدام به ساخت هتل می‌کند.
وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری این اجلاس تاکید کرد: شهرداری قزوین به دنبال آن است که برگزاری این اجلاس دستاوردهای مطلوبی را برای مردم استان داشته باشد و به اهداف خود در این زمینه دست یابد.
نصرتی در ادامه اضافه کرد: انعقاد تفاهم‌نامه شرکت نمایندگی ایران با سئول در ورود 125 اتوبوس به استان و تکمیل پروزه حکم آباد از جمله دستاوردها است.
شهردار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری با آژانس‌های گردشگری تفاهم‌نامه‌هایی منعقد خواهد شد و همچنین در حوزه اقتصاد و مناطق آزاد تجاری جلساتی برگزار شده تا از ظرفیت‌های این مناطق در اجلاس استفاده شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان