۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چرا روحانی از حمایت رییس CIA اعلام برائت نمی‌کند؟
کد خبر: ۲۰۹۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۱۶:۵۳ ↗ لینک کوتاه

اتفاق بی‌سابقه در آمریکا و یک سوال

چرا روحانی از حمایت رییس CIA اعلام برائت نمی‌کند؟

رییس CIA در اظهارنظری بی سابقه و حیرت آور، بدون پنهان کاری از روحانی حمایت و تلویحا نسبت به سرنوشت او در انتخابات سال ۹۶ ابراز نگرانی کرده است.

چرا روحانی از حمایت رییس CIA اعلام برائت نمی‌کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،هفته گذشته جان برنان رییس سازمان CIA در اظهارنظری بی سابقه و حیرت آور، بدون پنهان کاری از حسن روحانی حمایت کرده و تلویحا نسبت به سرنوشت او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ابراز نگرانی کرد.

برنان گفت: "تصور می‌کنم که این (توافق هسته‌ای) کار درستی بود که انجام شد، چراکه جلوی پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای آن‌ها را گرفت. این کار رئیس‌جمهور (حسن) روحانی را هم که از دید ما بین عناصر فعال در ایران فردی بسیار میانه‌روتر به شمار می‌آید، تقویت کرد. او باید دستاوردهای بیشتری داشته باشد تا حمایت بیشتری جلب کند، به این دلیل که در حکومت ایران بین تندروها و میانه‌روها رقابت وجود دارد."

او افزود: "زمانی که ما در مورد ایران صحبت می‌کنیم، برخی تصور می‌کنند که این یک کشور یکدست (از لحاظ گرایشات سیاسی) است، اما اینطور نیست. درست مثل، ایالات متحده که درون محیط سیاسی‌اش اختلاف نظر وجود دارد. بنابراین، در حالی که آن‌ها سال آینده انتخابات برگزار می‌کنند، ما به دقت اوضاع را تحت نظر خواهیم داشت تا ببینیم موازنه رقابتی که درون حکومت وجود دارد، چطور پیش می‌رود."

این حمایت آشکار و بی پرده رییس سیا از روحانی، سازمانی که معمولا بی سروصدا پروژه های استکباری آمریکا را پیش می برد، تعجب بسیاری از ناظران سیاسی را برانگیخت. آنها از این موضوع که برنامه CIA برای انتخابات 96 در ایران چیست، هم اظهارنظر کرده اند.

چنین اظهارنظری تا کنون از سوی هیچ یک از روسای پیشین CIA در خصوص رییس جمهور ایران ثبت نشده است. اکنون این سوال وجود دارد که وقتی رییس CIA با چنین صراحتی درباره انتخابات سال 96 صحبت کرده و به نفع یک طرف رقابت وارد بازی می شود، آیا به همین حمایت لفظی بسنده خواهد کرد؟

آیا CIA که سابقه کودتا در ایران را هم دارد، و در مقاطع مختلفی از زمان انقلاب اسلامی تا کنون، علیه منافع ملی کشورمان خرابکاری کرده، اکنون به همین یک جمله رییس خود بسنده می کند و برنامه ای برای تاثیرگذاری در انتخابات 96 ندارد؟

پر واضح است که پاسخ این پرسش منفی است و از همین رو، سوالی که مطرح می شود این است که چرا حسن روحانی تا کنون از این اعلام حمایت آشکار، اعلام برائت نکرده و مرزبندی های خود را با دشمنان نظام مشخص نکرده است؟

حال باید منتظر ماند و دید آیا روحانی تا دیر نشده، با یک واکنش سریع و قاطع، پاسخ اظهارنظر بی سابقه این مقام آمریکایی را خواهد داد؟

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان