۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین واگذاري شهرك هاي صنعتي به بخش خصوصي
کد خبر: ۲۰۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير عامل شركت هاي صنعتي استان قزوين خبر داد:

واگذاري شهرك هاي صنعتي به بخش خصوصي

واگذاري شهرک های صنعتي به بخش خصوصي به دليل اينكه واحد ها بتوانند كالاي خود را با كيفيت بالاتر و هزينه ارزان تر امور خود را انجام دهند، صورت می گیرد.

واگذاري شهرك هاي صنعتي به بخش خصوصي
به گزارش صبح قزوين، ناصحي مدير عامل شركت هاي صنعتي استان قزوين گفت: در راستاي اصل 44 قانون اساسي و ابلاغيه مقام معظم رهبري در جهت مديران كشوري و استاني پي گيري جدي تر در حوزه خصوصي سازي انجام دهند.
ناصحي اظهار داشت: قانون واگذاري اداره مالكيت شهرك ها در سال 1387 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد كه بر اساس كار هاي كار شناسي اجرايي اين قانون در سال 1390 در هيئت دولت تصويب شد.
وي بيان كرد: يك تيمي را تجهيز كرديم كه بسياري از طرح ها را به صورت ريز بررسي كردند و شهرك هاي صنعتي كاسپين، ليا، حيدريه، آراسنج و واحد هاي صنعتي دانسفهان در ليست واگذاري سازمان خصوصي سازي به ما ابلاغ کردند كه به وسيله آن مجامع عمومي را برگزار كرديم.
وي اشاره كرد: اداره شهرك ها و حق شارژي كه ما قبلاً به عنوان متولي دولت اخذ مي كرديم الان به صورت كلي توسط خود شركت ها صورت مي گيرد خدماتي كه در شهرك ها در حوزه فضاي سبز، امنيت و مسائل مربوط به پسماند هزينه هاي آن را خود شركت خصوصي اخذ مي كند و ما به عنوان ناظر دولت بر كار شركت هاي خصوصي هستيم.
ناصحي در خصوص تسهيلات و نقش آن در حمايت از صنايع گفت: اين تسهيلات كمك هاي فني و اعتباري براي صنايع كوچك است و رديف اعتباري خاصي دارد كه رقم اين تسهيلات محدود است و در قالب وام هاي ضروري مطرح مي شود.
وي ادامه داد: تفاهم نامه اي با بانك توسعه تعاون بسته شده كه مبلغ آن 3 برابر مبلغي بود كه به استان تخصيص داده شده بود.
وي در انتها افزود: در مجموع حدود 28 ميليارد و 500 ميليون تومان به 104 واحد صنعتي پرداخت شده است.
كه استان قزوين رتبه سوم كشوري در تسهيلات و كمك هاي فني اعتباري صنايع كوچك را كسب كرده است.
انتهاي پيام/3003/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان