۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دایی; کی روش و برانکو نیازی به امثال دایی ندارند/ فدراسیون و سازمان لیگ استقلال‌شان را از دست داده‌اند
کد خبر: ۲۰۹۸۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دایی; کی روش و برانکو نیازی به امثال دایی ندارند/ فدراسیون و سازمان لیگ استقلال‌شان را از دست داده‌اند

سرمربی تیم نفت تهران گفت: برانکو و کی‌روش آنقدر بزرگ هستند که نیازی به امثال من برای آشتی کردن ندارند.

دایی; کی روش و برانکو نیازی به امثال دایی ندارند/ فدراسیون و سازمان لیگ استقلال‌شان را از دست داده‌اند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان اظهار داشت: بعد از بازی سختی که مقابل استقلال داشتیم، تمرینات خوبی را دنبال کردیم.الان وقتش نیست که بگوییم کارمان را دیر شروع کردیم، اما بازی قبلی روی ما تاثیر گذاشت و سعی کردیم این هفته آمادگی جسمانی بچه‌ها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: بازی سخت و حساسی مقابل سپاهان داریم. سپاهان تیم قابل احترامی است. کاری به بازی اول این تیم نداریم که در آن بازی شکست خورده‌اند. مطمئنا آنها با انگیزه مقابل ما حاضر می‌شوند تا امتیاز بگیرند. ما هم به دنبال سه امتیاز از بازی فردا هستیم. می‌خواهیم به بالای جدول بچسبیم و پایین نیاییم. فردا بازی بزرگی داریم. اگر بتوانیم مثل بازی قبل بازی کنیم می‌توانیم برنده شویم. امروز تمرین آخر است و خودمان را برای مسابقه آماده می‌کنیم.

وی درباره اینکه نفت در بازی با استقلال توپ‌هایش گل نشد و آیا این موضوع چه زمانی تمام می‌شود اظهار داشت: اینکه چرا توپ‌های ما گل نمی‌شود الان نمی‌توانم درباره‌اش صحبت کنم چراکه ما فقط دو هفته است کار می‌کنیم و بازیکنانم مقابل استقلال معجزه کردند. الان وقت این نیست که بخواهم بگویم چرا گل نزدیم و مطمئنا بعد از دو هفته می‌توان دراین خصوص صحبت کرد.

دایی درباره آخرین وضعیت محمد دانشگر اظهار داشت: او بعد از بازی با استقلال در تمرینات ما حضور پیدا کرد و پسر خوبی است که می‌تواند به ما کمک کند. من دانشگر را دوست دارم و قطعا این آخرین اشتباه اوست که البته با تصمیم درستی که گرفتیم به تمرینات برگشت و می‌تواند یکی از بازیکنان موثر ما باشد و در آینده به ما کمک کند.

وی در مورد اشتباهات داوری که در بازی استقلال به ضرر تیمش انجام شد، گفت: من احترام خاصی برای تمام عزیزان قائل هستم. ما همه اشتباه می‌کنیم. داوران هم همینطور. اشتباهات داوران تاثیرگذارتر است. ما اگر اشتباه کنیم به تیم خودمان ضربه می‌زنیم اما اگر آنها اشتباه کنند کل فوتبال ضربه می‌خورد. از داوران خواهش می‌کنم اسیر جو ورزشگاه و نام حریفان نشود. برای داوران احترام خاصی قائل هستم. در گذشته داوری‌ها به ضرر ما بود. در محوطه جریمه اتفاقاتی رخ داد با این حال از داوران خواهش می‌کنم زحمت به حریفان را با یک سوت این طرف و آن طرف نکنند. امیدوارم درصد اشتباهات داوران ما پایین‌تر از آنچه که هست بیاید. در بازی قبل از داوری ضربه خوردیم اما ان‌شاءالله این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

سرمربی تیم نفت در مورد انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان، گفت: قراردادها حرفه‌ای است. این قراردادها محرمانه هستند،اما سه سال است که چنین چیزی را باب کرده‌اند و مبالغ قراردادها اعلام می‌شود. ما کار خاصی نمی‌توانیم بکنیم. کار اشتباهی است که خیلی به ضرر فوتبال و تیم‌هاست. من سه سال در هرتابرلین با بازیکنان یونانی هم‌اتاق بودم. همیشه در تعطیلات با هم بودیم. شاید فقط هفته‌ای یکبار با هم نهار و شام‌مان را نمی‌خوردیم. سه سال با هم بودیم اما نه من فهمیدم او چقدر دستمزد می‌گیرد و نه او فهمید من چقدر پول می‌گیرم. این کارها باعث می‌شود در تیم‌ها اختلاف به وجود بیاید. به نظرم انتشار مبالغ قراردادها به ضرر تمام فوتبال است. کار نادرستی بوده که انجام شده و تبعاتش را فوتبال و باشگاه‌ها باید بپردازند. این کاری است که اصلا و ابدا درست نیست.

دایی تصریح کرد: کسانی را می‌شناسم که روزی صدها میلیون تومان درآمد دارند اما جایی عنوان نمی‌شود. روزی چند صد میلیون درآمد دارند اما به قشر ورزشکار که حداقل 5 سال و حداکثر 10 سال می‌تواند ورزش کند خرده می‌گیرند. این ورزشکار اگر چیزی نخورد، اجاره ندهد، سوار ماشین نشود در این 10 سال می‌تواند از فوتبال حرفه‌ای7- 8 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که چنین هجمه‌ای را برای او درست می‌کنیم و باعث شده برخی نگاهشان بر ضد فوتبال شود.

دایی تصریح کرد: برخی نگاه ها ضد فوتبال شده و کسی هم نیست به این مسائل رسیدگی کند. در این مملکت آنقدر پول‌ها می‌آید و می‌رود که کسی از آن خبردار نیست و اگر خبردار شوند عکس‌العملی هم نشان نمی‌دهند اما فوتبالی که جوانان را سرگرم کرده و جامعه را سالم‌سازی می‌کند همیشه مورد هجمه است. آن هم در حالی که می‌بینیم فوتبال ملی ما جامعه را خوشحال می‌کند و استقلال و پرسپولیس هواداران میلیونی‌شان را شاد می‌کنند. همانطور که خیل هواداران تراکتورسازی در آذربایجان شاد می‌شوند. مظلوم‌ترین قشر ورزشکاران و فوتبالیست‌ها هستند اما هجمه‌های زیادی به آنها وارد می‌شود. در همه جای دنیا فوتبالیست‌ها در بهترین منطقه زندگی می‌کنند و بهترین خانه‌ها را دارند اما شما این مسئله را با فوتبالیست‌های ایرانی مقایسه کنید و ببینید چقدر درآمد دارند و کجا زندگی می‌کنند.

سرمربی نفت درباره اظهارات یک خبرنگار مبنی براینکه مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند انتشار قراردادها یک قانون است، افزود: اگر هم قانون است قانون اشتباهی است. اگر قرار است مطابق قانون حرف بزنیم خود آقایان اعلام کنند که درآمدشان از فوتبال یا مسائل مرتبط با آن چقدر است. فوتبالیست‌ها فقط از فوتبال درآمد دارند اما شاید خود من از 5 جا درآمد داشته باشم که درآمدم از فوتبال کمترین آن باشد اما فوتبالیست‌هایی که با آنها کار می‌کنم فقط از فوتبال درآمد دارند. آیا شما می‌توانید از من درباره درآمدم از تجارت بپرسید؟ این موضوع قطعا یک توهین است و در همه جای دنیا همین گونه است. ما متاسفانه قشر ضعیف فوتبالیست را گیر آورده‌ایم. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال متاسفانه چند سال قبل زیر سوال رفتند و استقلال‌شان را از دست دادند اما می‌بینیم که در همه جای دنیا فوتبال مثل یک وزارتخانه و یا حتی بالاتر از آن عمل می‌کند هرچند که متاسفانه در مملکت ما اینطور نیست و چنین کارهایی صورت می‌گیرد اشتباه است. 

دایی در مورد تیتر یکی از روزنامه‌ها مبنی براینکه قصد دارد برانکو و کی‌روش را با هم آشتی دهد، افزود: من این موضوع را از شما می‌شنوم. شاید خنده‌تان بگیرد اگر بگوید 5-6 ماه است که روزنامه نخوانده‌ام و 3-4 روز پیش جایی بودم که روزنامه‌ای دیدم و خواندم اما در کم و کیف جریان هستم هرچند که برانکو و کی‌روش آنقدر بزرگ هستند که احتیاجی به امثال دایی نیست. هر دوی این نفرات برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند و مطمئن هستم که اطلاعات غلطی به آنها دادند چراکه ما فوتبالی‌ها با هم مشکلی نداریم.

سرمربی نفت درباره مشکلاتی که در بحث مدیریت وجود دارد و مالکان این باشگاه هنوز نتوانسته‌اند پول وزارت نفت را بدهند اظهار داشت: ما کار خودمان را می‌کنیم و خدا را شکر می‌کنم که با همه مشکلات و مسائلی که هست بچه‌ها با آرامش تمرین می‌کنند. این مسائلی که شما می گویید را من هم می‌دانم اما باید از مالکان و مدیران باشگاه این مسئله را بپرسید. من از روز اول به مدیران باشگاه گفتم که خواهش می‌کنم کاری کنید که ما در آرامش کار کنیم و فقط به مسائل فنی بیندیشیم.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان