۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سکوت مسئولان استان نسبت به زمین‌خواری هفت سنگان قابل توجیه نیست
کد خبر: ۲۰۹۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

سکوت مسئولان استان نسبت به زمین‌خواری هفت سنگان قابل توجیه نیست

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انتظار می‌رفت استاندار، فرماندار، شهردار و یا شورای شهر قزوین مقابل این زمین ‌خواری بایستند، گفت: همه مسئولان تاکنون نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند و در نهایت امام جمعه مقابل این تخلفات ایستاد.

سکوت مسئولان استان نسبت به زمین‌خواری هفت سنگان قابل توجیه نیست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس درباره زمین‌خواری زمین‌های کشاورزی هفت سنگان اظهار کرد: ماجرای تصاحب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هفت‌سنگان از زمان پیش از انقلاب اسلامی وجود دارد و عده‌ای همواره درصدد ویلاسازی در این زمین‌ها بودند؛ اما اجازه چنین کاری به آن‌ها داده نشد.
وی افزود: در سال‌های اخیر، عده‌ای از مدیران با موقعیتی که داشتند به دنبال تهیه مجوز برای ساخت و ساز در این منطقه بودند که با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، مجوزها لغو شد.
حسینی در ادامه گفت: این مدیران علیه شورای عالی معماری و شهرسازی به دیوان عدالت کشور شکایت کردند و جوابی که داده شد، توقف ساخت وساز و تغییر کاربری بود.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس ادامه داد: اما تا متوقف شدن طرح، شروع به رایزنی در استان کردند و برخی از مسئولین کشوری را برای حل و فصل مسئله به استان آوردند چراکه وقتی تعداد زیادی از مدیران در خصوص موضوعی توافق کنند طبیعتا به نتیجه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مدیران باید با توجه به مخالفت شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ارزش زمین‌های کشاورزی که حتی اجازه ساخت و ساز حوزه علمیه را نمی‌دهند، نباید این مسئله را پیگیری می‌کردند.
حسینی با بیان اینکه انتظار می‌رفت استاندار، فرماندار، شهردار و یا شورای شهر قزوین مقابل این زمین ‌خواری بایستند، گفت: همه مسئولین تاکنون نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند و در نهایت امام جمعه انقلابی شهر قزوین، اکنون مقابل این تخلفات ایستادگی کرده‌اند.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید جایگاه امام جمعه در این امورات هزینه شود اما متاسفانه به دلیل کوتاهی مدیران استان، وی مجبور شدند به میدان بیایند و مانع این تخلف بزرگ شوند.

تخریب زمین‌های مرغوب کشاورزی تاثیر منفی بر صنعت کشاورزی استان دارد
وی این زمین خواری را نوعی رانت خواری دانست و افزود: عده‌ای از قدرتی که دارند برای خرید زمین‌های مرغوب با قیمت‌های نازل سوء استفاده می‌کنند و سپس این زمین‌ها با قیمت چندین میلیاردی می‌فروشند.
حسینی ابراز کرد: اگر دولتمردان جلوی این تخلفات را می‌گرفتند شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم چراکه این مسئله مانند حقوق‌های نجومی و هزاران مزایایی که برای خود در نظر می‌گیرند در واقع نمونه‌ای از رانت خواری‌هاست.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخریب زمین‌های مرغوب کشاورزی تاثیر منفی بر صنعت کشاورزی استان خواهد داشت؛ برای حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی باید از این زمین‌ها به نحو مطلوب استفاده شود و بین مردم نیز این فرهنگ نهادینه شود.
وی ادامه داد: این زمین‌ها باید حفظ شوند در غیر این صورت ضررهای جبران‎ناپذیری برای محیط زیست و صنعت کشاورزی استان به همراه خواهد شد.
حسینی در پایان عنوان کرد: مدیران استان قزوین به جای سکوت بهتر است مواضع خود را مشخص و بابت این اقدامات به امام جمعه قزوین پاسخگو باشند؛ هیچ مدیری اجازه سوء استفاده از موقعیت خود را ندارد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

شکوری / ۰۹ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

درود بر سید بزرگوار که به هیچ قیمتی از مواضع خود عدول نکرد منتظریم برگردی
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان