۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین باید با دارندگان حقوق‌های نجومی قاطعانه برخورد شود
کد خبر: ۲۰۹۷۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان:

باید با دارندگان حقوق‌های نجومی قاطعانه برخورد شود

حجت الاسلام خمسه ای بیان کرد: امروز در زمانی که مردان بیکار با شرمندگی به خانه‌های خود می‌روند و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند نباید از کنار موضوع فیش‌های حقوقی به سادگی گذشت.

باید با دارندگان حقوق‌های نجومی قاطعانه برخورد شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام خمسه‌ای مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در اجتماع بزرگ روز شهادت امام صادق(ع) که با حضور جمع زیادی از عاشقان و دلسوختگان اهل‌بیت(ع) و گردان بیت‌المقدس شهید علیمردانی در محل مزار شهدای گمنام شهر الوند برگزار شد؛ گفت: یکی از اهداف ائمه معصومین(ع) ایجاد جامعه توحیدی بود.
خمسه‌ای افزود: امامان ما همواره در تلاش برای ایجاد جامعه‌ای بودند که حکم خداوند در جزء جزء امورات آن جاری باشد، کرامت انسانی مورد توجه قرار گیرد و فاصله طبقاتی و استثمار وجود نداشته باشد.

۴ دوره زمانی حرکت سیاسی اهل‌بیت(ع)
وی با تشریح حرکت سیاسی اهل‌بیت(ع) در ۴ دوره زمانی مختلف ادامه داد: در دوره اول و پس از رحلت پیامبر اسلام(ع)، ۲۵ سال از ایجاد حکومت اسلامی جلوگیری و به دوران خانه‌نشینی اهل‌بیت(ع) مبدل گشت که در دوره دوم تنها ۴ سال و ۹ ماه حکومت اسلامی توسط حضرت علی(ع) تشکیل شد.
خمسه‌ای اضافه کرد: دوران سوم زمان صلح امام حسن(ع) و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز دوره چهارم عصر فشار حاکمان مستکبر بر امامان معصوم(ع) بود که پس از واقعه کربلا توسط بنی‌امیّه ایجاد شد.
وی بیان کرد: پس از سرنگونی بنی‌امیّه، بنی‌عباس قصد داشتند تا با تظاهر به دوستی با اهل‌بیت(ع) برای خود حکومت تشکیل داده و پایه‌های آنرا محکم کنند که این موضوع موجب شد تا کمی از شدت فشارهای وارده به امام باقر(ع) و امام صادق(ع) کاسته شود.

تربیت ۴ هزار شاگرد برای مبارزه با تحریفات ایجاد شده در اسلام
خمسه‌ای با بیان اینکه زندگانی امام صادق(ع) را می‌توان در این عصر مورد بررسی قرار داد یادآور شد: در این دوران امام صادق(ع) با تربیت ۴ هزار شاگرد، تأسیس مذهب جعفری و ایجاد مراکز علمی به مبارزه با تحریفات ایجاد شده در اسلام پرداخت.
این مسئول ابراز کرد: امام ششم(ع) در کنار مبارزات بی‌وقفه خود هدف را فراموش نکرد و برای احیاء قرآن، سنت و استقرار حکومت علوی تلاش‌های فراوانی کرد که به دلایل مختلف شرایط آن فراهم نشد.
خمسه‌ای ضمن تشریح برخی آسیب‌های ایجاد شده در دوره چهارم حرکت سیاسی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: زندانی و تحت نظر بودن ائمه معصومین(ع) در این دوران موجب شد تا نگرش‌های غلطی از شیعه ایجاد شده و برخی صرفاً به داشتن نام شیعه اکتفاء نموده و اظهار محبت اهل‌بیت(ع) را تنها عامل رستگاری بدانند.

دشمنان خارجی و دشمنان داخلی همواره تهدیدی برای حکومت‌های علوی
وی ادامه داد: در مسیر حرکت اهل‌بیت(ع) هر وقت شیعه فرصتی برای تشکیل حکومت پیدا کرد، دشمنان خارجی و دشمنان داخلی همواره تهدیدی جدی برای حکومت‌های علوی بودند.
این کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: یکی از گروه‌هایی که در دوران پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) نقش اساسی در ایجاد فشار و سرنگونی حکومت ایفاء کردند، پیمان شکنان داخلی و منافقین بودند.
خمسه‌ای خاطرنشان کرد: امروز نیز برخی طاقت نظام جمهوری اسلامی را ندارند و با محاصره و کشتار شیعیان عراق، سوریه، افغانستان و کشمیر به مقابله با آن برخواسته‌اند.

گناه شیعیان کشمیر عشق به انقلاب اسلامی است
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با بیان اینکه گناه شیعیان کشمیر عشق به انقلاب اسلامی است افزود: امروز نیز دشمنان خارجی و منافقین داخلی در تلاشند تا همانند دوران اهل‌بیت(ع) با ایجاد فشار، تهدید و تحریم ما نظام اسلامی ما را از میان بردارند.
خمسه‌ای ضمن انتقاد از وجود حقوق‌های نجومی در دولت گفت: دولت ما برای رفع فشارهای اقتصادی حاصله از تحریم ها مذاکره کرد و به توافق رسید، اما واقعاً چه مقدار از گرفتاری‌های مردم به واسطه تحریم‌ها کاسته شده است.

امروز جاهلیتی دیگر بر ما حاکم شده است
وی تصریح کرد: چرا در زمانی که بخش بزرگی از گرفتاری‌های موجود به واسطه حضور دارندگان حقوق‌های نجومی و غارتگران داخلی بود به دنبال مذاکره با خارجی‌ها بودند.
این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: امروز در زمانی که مردان بیکار با شرمندگی به خانه‌های خود می‌روند و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند نباید از کنار موضوع فیش‌های حقوقی به سادگی گذشت.
خمسه‌ای یادآور شد: مردم نباید بگذارند تا فرمایشات مقام معظم رهبری بر زمین بماند و با مطالبه‌گری از مسؤولان بخواهند تا با موضوع حقوق‌های نجومی قاطعانه برخورد شود.
این مقام مسؤول حضورآگاهانه در عرصه‌هایی همانند انتخابات، عدم داشتن نگاه قومی و انتخاب افراد اصلح را از جمله وظایف مردم در عصر حاضر دانست و بیان داشت: امروز جاهلیتی دیگر بر ما حاکم شده و رأی دادن‌های قومی موجبات عقب‌ماندگی وبلاهای کنونی را برای شهر ما فراهم آورده است.
این مسئول در پایان عنوان کرد: زمانی شهداء از ما راضی خواهند بود که عمل ما مناسب با افکار و رفتار امام صادق(ع) باشد.
انتهای پیام/3009
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان