۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین یک روز پرحاشیه با حضور سید علی خمینی در قائم‌شهر + تصاویر
کد خبر: ۲۰۹۷۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

یک روز پرحاشیه با حضور سید علی خمینی در قائم‌شهر + تصاویر

حجت‌الاسلام سید علی خمینی کمی دلخور شده بود، به طرف جایگاه علما و مسؤولان نرفت و به میان مردم آمد، عده‌ای که به اظهارات نوه امام(ره) انتقاد داشتند، در میان موجی که ایجاد شده بود حرف‌ها و شعارهای خود را سر دادند.

یک روز پرحاشیه با حضور سید علی خمینی در قائم‌شهر + تصاویر

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از قائم‌شهر، مردم فهیم و شهید‌پرور این شهرستان در زمان حیات پیر فرزانه انقلاب همواره پشتیبان، واله و شیدای این بزرگوار بودند و برای نشستن پای منبر این عزیز سر از پای نمی‌شناختند.

حال که سی و چند سال از رحلت جانگداز آن امام عزیز می‌گذرد عشق و علاقه مردم به اهل بیت خمینی(ره) خاطرات حیات امام را زنده می‌کند.

سید علی خمینی فرزند مرحوم احمد خمینی امروز مهمان مردم شریف قائم‌شهر بود که در ادامه حواشی حضور این یادگار امام (ره) از نظرتان می‌گذرد.

* سید علی خمینی قبل از حضور در مراسم سالروز ارتحال مرجع فقید آیت‌الله العظمی صالحی‌مازندرانی در گلزار شهدای امامزاده اسماعیل قائم‌شهر حاضر شد و به اسطوره‌های هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

* وی در ادامه به منزل نخستین شهید مدافع حرم قائم‌شهر «محمد بلباسی» رفت و از اهل بیت این شهید بزرگوار دل‌جویی کرد و ایشان را مورد تفقد خود قرار داد.

* نوه امام (ره) همچنین با پدر شهیدان رحمت‌الله و محمد اسدی دیداری انجام داد و سپس در میان شعارهایی همچون صل علی محمد بوی خمینی آمد مورد استقبال مردم در مصلی قرار گرفتند.

* انتقاد آیت‌الله معلمی از بیت امام(ره)

* در ابتدای جلسه آیت‌الله ابوالشهیدین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر ضمن خیرمقدم به حضور نوه امام(ره)، انتقاداتی را از بیت شریف امام(ره) مطرح کردند؛ مواردی همچون ملاطفت و مصاحبت بیت امام(ره) با سران فتنه، محکوم نکردن فتنه‎های 78 و 88 توسط این خانواده، سکوت در برابر اقدامات خسارت‌بار فتنه‎گران، حاشیه‌های انتخابات خبرگان رهبری و عملکرد حسن خمینی از سوی آیت‌الله معلمی مطرح شد که بسیاری از افراد انتظار شنیدن چنین حرف‌هایی را نداشتند اما این پیرمرد ابوالشهیدین که همواره در مسیر تبعیت از ولی فقیه با کسی تعارف نداشته، لب فرو نبست و با روحیه‌ای انقلابی انتقادات خود را مطرح کرد.

شاید از سوی عده‌ای این‌طور عنوان شود که حرف‌های آیت‎الله معلمی تند و صریح بود و با توجه به اینکه حجت‌الاسلام سید علی خمینی مهمان مردم مازندران بود، نباید این حرف‌ها مطرح می‌شد ولی به فرموده مقام معظم رهبری در مسیر انقلابی‌گری همواره صفت‌هایی همچون تندرو بودن به انقلابیون نسبت می‌دهند که باید همیشه به این نکته توجه داشته باشیم.

* در این محفل که حضور علما زینت‌بخش آن بود مسؤولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

* حضور آیت‌الله عبدالله نظری خادم‎الشریعه این بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب و یار دیرین امام (ره) سید علی جوان را به وجد آورد به‌طوری که در سخنانش گفت: نوه امام بودن برایم افتخار است و پیشرفت ظاهری من در حوزه از برکت وجودی امام (ره) است و همین امر موجب شد تا آیت‌الله نظری بزرگوار با این کهولت سن زحمت مسافت راه را تحمل کرده و در این مراسم شرکت کند.

* مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج مرتضی سروعلی در عزای امام ششم شیعیان همراه با سینه‌زنی نیز فضای معنوی خاصی به مراسم بخشیده بود.

* در پایان مراسم حجت‌الاسلام سید علی خمینی کمی دلخور شده بود، به طرف جایگاه علما و مسؤولان نرفت و به میان مردم آمد، عده‌ای که به اظهارات نوه امام (ره) انتقاد داشتند، در میان موجی که ایجاد شده بود حرف‌ها و شعارهای خود را سر دادند و عده‌ای از مردم که موافق با اظهارات سید علی خمینی بودند، به نفع وی شعار می‌دادند، نوه امام در میان انبوه و فشار جمعیت عینکش افتاد و عمامه وی نیز چند بار از سرش افتاد و به‌قدری فشار جمعیت زیاد بود که چند بار احساس ضعف و حالت بی‌حالی به وی دست داده بود که با مشقت فراوان و زحمت تیم حفاظت تا بیرون مصلی همراهی شد.

* بلافاصله بعد از پایان مراسم، سایت جماران که منتسب به بیت امام (ره) است در خبری با تیتر: «ناکامی پروژه تخریب بیت امام/ دفاع محکم سید علی خمینی از یادگار گرامی امام» آورد: در پی سخنان امام جمعه قائم‌شهر مردم این شهر، روحانیون و همچنین آقایان یونسی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران، هاشم‌زاده مدیرکل حوزه ریاست دفتر استاندار مازندران، محمدی فرماندار قائم‌شهر طی تماس تلفنی ضمن ابراز مخالفت جدی با سخنان امام جمعه از بیانات سید علی خمینی تقدیر کردند.

حال در مورد این ادعای سایت جماران باید با این سه مسؤول ماجرا را جویا شد که تا چه این خبر صحت دارد.

به گزارش صبح قزوین ، مردم ولایت‌مدار قائم‌شهر قبل از شروع مراسم مسافت میدان طالقانی تا مصلی جمعه را پیاده پیمودند و در قالب دسته‌های عزاداری در سوگ امام صادق (ع) بر سر و سینه زدند.

انتهای پیام/86017/ج20/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان