۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مسئولی که امام زمانش را فراموش کند دستش به فساد آلوده می‌شود/ بضاعت دینداری ما باید به درد ولی خدا بخورد
کد خبر: ۲۰۹۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۹ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام سرلک در قزوین:

مسئولی که امام زمانش را فراموش کند دستش به فساد آلوده می‌شود/ بضاعت دینداری ما باید به درد ولی خدا بخورد

کارشناس دینی بیان کرد: اگر جامعه ما به شرایطی می‌رسد که از میان فسادهای اقتصادی، اختلاس، حقوق‌های نجومی سرباز می‌کند منشا آن این است که این مدیر فراموش کرده که خود را برای یاری امام زمانش خرج کند.

مسئولی که امام زمانش را فراموش کند دستش به فساد آلوده می‌شود/ بضاعت دینداری ما باید به درد ولی خدا بخورد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس دینی شب گذشته(جمعه) در مراسم شهادت امام صادق(ع) در مسجد ولایت قزوین اظهار کرد: اگر کسی در زندگی بصیرت داشته باشد حرکت او در مسیر قرب الهی خواهد بود.
وی در ادامه افزود: بسیاری از مردم حرف خدای متعال را نمی‌شنوند و بر سر دو راهی‌های زندگی خود را متعلق به پروردگار نمی‌دانند و خدا را فراموش می‌کنند، البته این موضوع فقط مربوط به انسان‌های بی نماز و کافر نیست.
این استاد دانشگاه اذعان کرد: افرادی که دارای ویژگی‌هایی چون عجب، غرور و حسادت هستند حتی اگر در ظاهر متخلق به ویژگی‌های دینی باشند در مدار بندگی خداوند قرار ندارند، همانگونه که امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ ملاک دینداری به نماز و روزه نیست بلکه بصیرت و فهم از مسائل است.
وی بیان کرد: زندگی ما شبیه قطعات یک پازل است که باید همه آن به گونه‌ای در کنارهم تصویرگری شود که نهایت آن یک زندگی مومنانه باشد.
سرلک با بیان اینکه نماز و روزه تمرین بیعت با ولی خداست، عنوان کرد: اگر حاصل جمع بندگی ما از غربت درآوردن ولی خدا نباشد این بندگی فایده‌ای ندارد و ما به حیات طیبه نمی‌رسیم؛ زیرا پازل زندگی خود را حتی با وجود نماز و روزه و انفاق به خوبی نچیده‌ایم.
وی تاکید کرد: نگاه ما به ولی خدا نباید فقط از باب مهر و محبت باشد بلکه نگاهی از جنس نصرت و یاری امام زمانمان باید شکل بگیرد.

اولیای خدا آمدند تا ما را از دفن شدن در عبادات ظاهری نجات دهند

این کارشناس دینی ادامه داد: زمانی که حرف از دستگیری شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم در بحرین می‌شود که عَلَم شیعه و یاری به ولی خدا را بلند کرده، فردی که فقط درگیر ظواهر اسلامی است می‌گوید خودمان مشکلات زیادی داریم و چه ربطی به ما دارد؟
وی با اشاره به اینکه ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" ابراز کرد: این ضرب المثل در نگاه دین غلط و یک نگاه صهیونیستی است، شهدای مدافع حرم نسل چهارم شهدای انقلاب هستند که در سوریه بدون حجاب جغرافیایی برای برقراری جریان بندگی و نصرت ولی خدا در غربت مشغول دفاع از حرم حضرت زینب(س) هستند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه اولیای خدا آمدند تا ما را از دفن شدن در عبادات ظاهری نجات دهند، تصریح کرد: فقط با پایبندی به نماز و روزه نمی‌توان دینداری خود را اثبات کرد، بلکه بضاعت دینداری ما باید به درد ولی خدا بخورد.
وی گفت: علت شهادت امام صادق(ع) با آن همه تلاش علمی و معنوی ایشان این بود که بضاعت دینداری یاران امام به درد رفع غربت امام نخورد؛ البته به برکت پایه گذاری انقلاب امام خمینی(ره) امروز ما در مسیر نصرت ولی خدا قرار گرفته‌ایم.

هرکس به دنبال غیرخدا حرکت کند ضرر خواهد کرد

سرلک بیان کرد: اگر جامعه ما به شرایطی می‌رسد که از میان فسادهای اقتصادی، اختلاس، حقوق‌های نجومی سرباز می‌کند منشا آن این است که این مدیر فراموش کرده که خود را برای یاری امام زمانش خرج کند.
این کارشناس دینی یادآور شد: باید نگران بود که زندگی ما در مسیر بندگی خدا قرار دارد یا خیر؟ امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که عبادت بدون بصیرت دارد مثل الاغ آسیب دور خود می‌چرخد.
وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) تاکید دارند که شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد، عنوان کرد: نماز نماد اجتماعی دعوت خداست و کسی که به آن بی اعتناست یعنی کارهای مهمتری برای خود تعریف کرده، در صورتی که ما در این عالم آمده‌ایم تا همه کارهای خودمان را با مدار الهی تنظیم کنیم.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: امامان آمده‌اند که برای خدای متعال یار و رفیق درست کنند هرکس به دنبال غیرخدا حرکت کند ضرر خواهد کرد، البته حتی اگر نیمی از پازل عمرمان را به هدر داده باشیم خدای متعال با باز گذاشتن راه توبه فضای بازگشت را هموار کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان