۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین الگوبرداری از شخصیت‌های دینی مقابله با تهاجم فرهنگی است / آیت‌الله مشکینی به انقلاب و ولایت فقیه وفادار بود
کد خبر: ۲۰۹۴۷۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

الگوبرداری از شخصیت‌های دینی مقابله با تهاجم فرهنگی است / آیت‌الله مشکینی به انقلاب و ولایت فقیه وفادار بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه جامعه اسلامی باید یاد و خاطره پیروان ارزش‌های الهی را زنده نگه دارد گفت: الگوبرداری از شخصیت‌های برجسته دینی و یادآوری سیره زندگی آنها یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

الگوبرداری از شخصیت‌های دینی مقابله با تهاجم فرهنگی است / آیت‌الله مشکینی به انقلاب و ولایت فقیه وفادار بود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله علی مشکینی امام جمعه فقید قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ بشری مدیون تلاش‌های شخصیت‌های برجسته دینی است،‌ اظهار کرد: تحولات اجتماعی نیازمند انسان‌های بزرگی است که با تحولات خود مسیر تاریخ بشر را تغییر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه اندیشمندان تمدن‌ها را آفریده‌اند، اضافه کرد: اندیشمندان علاوه بر فراهم‌سازی بستر تحول در جامعه اسلامی، در مرحله نخست خود را تغییر داده‌اند که این موضوع یکی از اصول تحول است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه اندیشمندان سبب تحول جامعه، به قوم خاصی اختصاص ندارند، تصریح کرد: مردم در طول تاریخ از برکات وجودی این افراد بهره‌مند می‌شوند چراکه این افراد به اندازه یک امت بزرگ هستند.

وی از آیات قرآن کریم در مورد جایگاه امت ابراهیم(ع) یاد کرد و گفت: انسان با بزرگی خود می‌تواند بر فکر و اندیشه ملت‌ها تسلط یافته و قلب آنها را در اختیار خود قرار دهد.

تقوی شخصیت امام خمینی(ره) را عامل حرکت مردم ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی دانست و ادامه داد: ایشان با حمایت مردم ایران اسلامی در مقابل کشورهای مختلف استکباری، از عاشورا و دین سخن به میان آورده و نهضت حسینی را به مردم یادآوری کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های قرآنی، جامعه اسلامی باید یاد و خاطره پیروان ارزش‌های الهی را زنده نگه دارد، مطرح کرد: الگوبرداری از شخصیت‌های برجسته دینی و یادآوری سیره زندگی آنها یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

تقوی با تاکید بر اینکه نکوداشت شخصیت‌های دینی سبب تقویت ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی می‌شود، عنوان کرد: صداقت و راستگویی ارزش‌های همیشگی بوده و یاد افرادی که مروج این ارزش‌ها هستند، باید در جامعه اسلامی زنده بماند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: اگر تلاش شخصیت‌های بزرگ دینی و شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نبود، مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ آنها در میان بشریت از بین می‌رفت؛ آثار برکتی افرادی همانند آیت‌الله مشکینی بعد از فوت آنها هم به دیگر نسل‌های بشریت انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اندیشه انقلابی باید در جامعه اسلامی ترویج یابد، گفت: صحیفه امام خمینی(ره) باید به عنوان منبع اندیشه‌های انقلابی برای نسل جدید جامعه اسلامی تشریح شود؛ تاکنون افراد بسیاری با استفاده از این منبع توانسته‌اند خود را به جایگاه‌های برتر دینی برسانند.

تقوی از تربیت شاگردان دینی توسط آیت‌الله مشکینی یاد کرد و افزود: این استاد برجسته حوزه تا دورانی که توانایی جسمی داشت نسبت به تربیت طلاب اهتمام می‌ورزید، اکنون نزدیک به 900 امام جمعه در کشور فعالیت دارند که بیشتر آنها شاگردان آیت‌الله مشکینی هستند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی نسبت به تربیت معنوی طلاب نگاه ویژه داشتند، تصریح کرد: گوهر علم نباید به خوک‌های انسان‌نما که از انسانیت بویی نبرده واگذار شود؛ علم آمیخته با تربیت می‌تواند جامعه اسلامی را به پیشرفت و تعالی برساند.

تقوی به برخی از ویژگی‌های رفتاری آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی به استفاده بیشتر از این شخصیت در نهاد نماز جمعه تاکید داشتند، آیت‌الله مشکینی به ولایت فقیه و انقلاب وفادار بوده و لغزشی از ایشان مشاهده نشده است.

در این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/78023/ع40

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان