۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اگر به فریاد استان نرسید، قزوین به خوزستانی دیگر تبدیل می‌شود
کد خبر: ۲۰۹۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

اگر به فریاد استان نرسید، قزوین به خوزستانی دیگر تبدیل می‌شود

داود محمدی گفت: طی مکاتباتی با دکتر روحانی و دکتر ابتکار، اعلام کردم که اگر به فریاد این منطقه از کشور نرسیدید در زمانی نه چندان دور قزوین بدتر از خوزستان می‌شود.

اگر به فریاد استان نرسید، قزوین به خوزستانی دیگر تبدیل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در مراسم شب گذشته (پنجشنبه) با حضور سید محمد مجابی معاون امور مجلس سازمان محیط زیست کشور، داود محمدی و سید حمیده زرآبادی‌پور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، درافشانی معاون اقتصادی و حبیبی معاون عمرانی، سیاوش شمسی‌پور پس از 11 ماه سرپرستی به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان معرفی شد.

صدرالدین علیپور مدیر اسبق حفاظت محیط زیست استان که هم اکنون به عنوان مدیرکل پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست کشور مشغول فعالیت است، گفت: استان قزوین از نظر عملکرد در حوزه محیط زیست، طی دو سال متوالی جزو سه استان برتر کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه استاندار پیشین از اقدامات محیط زیستی استان، افزود: با راه‌اندازی اتاق فکر محیط زیست تلاش کردیم تا ایده‌ها و نظرات کارشناسانه در این حوزه به دقت مورد بررسی قرار گرفته اجرایی شود.
این مسئول ادامه داد: مدیریت پسماندها در بخش خانگی، صنعتی و عفونی به خوبی مدیریت شد و در حال حاضر این روند با حضور رئیس جدید سازمان در حال پیگیری است.

طرح پایش محیط زیستی استان نیز در دستور کار گرفت
علیپور با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی صنایع در حال جمع‌آوری است تا مدیریت مناسبی در این حوزه به کار گرفته شود و طرح پایش محیط زیستی استان نیز در دستور کار گرفته است.

داود محمدی در ادامه این مراسم، با اشاره به بحران آب، گفت: مشکلات در حوزه آب شرب و کشارزی بسیار جدی است ؛ برای حل مشکل آب شرب اقداماتی صورت گرفته تا 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به استان منتقل و مشکل آب 14 شهر و 200 روستا حل شود.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در بخش کشاورزی، افزود: استفاده بی رویه از منابع آبی و حفر چاه‌های غیرمجاز باعث شده تا وقتی از جنوب آبیک به سمت بوئین زهرا حرکت می‌کنیم، تصور کنیم که در قطعه‌ای از کویر لوت هستیم.

به فریاد قزوین و البرز و تهران برسید
این نماینده، ادامه داد: طی مکاتباتی با دکتر روحانی و دکتر ابتکار، اعلام کردم که اگر به فریاد این منطقه از کشور نرسیدید زمان چندانی طول نخواهد کشید که با ریزگردهایی بدتر از خوزستان در استان‌های قزوین، البرز و تهران مواجهه خواهیم شد.

محمدی با اشاره به آلاینده‌های زیست محیطی، افزود: آلایندگی‌های ما در حوزه استقرار صنایع به ویژه در ارتباط با سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی بسیار جدی است.

وی ادامه داد: سیمان آبیک به مدت 30 سال عوارض آلایندگی پردخت نکرده بود اما با پیگیر‌های انجام شده از سال 92 این عوارض پرداخت می‌شود اما برای حل مشکلات ناشی از آلودگی هوای این منطقه تنها پرداخت این عوارض کافی نیست.

این نماینده اضافه کرد: ایده خوبی برای کاهش اثرات آلایندگی در این منطقه داده شده که بخشی از آن نیز اجرایی شده است، طی یک اقدام مشترک، بنا شد تا منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری در این منطقه 400 هکتار جنگاری داشته باشند.

محمدی خطاب به معاون محیط زیست کشور، خاطر نشان کرد: نگرانی ما در خصوص آلایندگی نیروگاه شهید رجایی جدی است و درخواست داریم تا با کمک و پیگیری‌های شما سوخت این نیروگاه هیچ‌گاه حتی در زمستان نیز به سوخت مازوت برگردانده نشود.

انتهای پیام/9003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان