۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رفع آلایندگی‌ سیمان آبیک و نیروگاه شهیدرجایی نیازمند ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری است
کد خبر: ۲۰۹۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

رفع آلایندگی‌ سیمان آبیک و نیروگاه شهیدرجایی نیازمند ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری است

داود محمدی درباره بحث آلایندگی‌ سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی، مطرح کرد: برای رفع این معضلات شهری سازمان‌های محیط زیست، شهرداری و منابع طبیعی موظف شدند ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری کنند.

رفع آلایندگی‌ سیمان آبیک و نیروگاه شهیدرجایی نیازمند ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل۹۰ شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست هم‌اندیشی فرهیختگان آبیکی مقیم شهرهای تهران، کرج و قزوین عنوان کرد: استفاده از سرمایه‌های عظیم انسانی با هدف خدمت‌رسانی به مردم باید در اولویت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه مسئولین باید در پروژه‌ها اولویت سنجی کنند، گفت: سرمایه‌های ما محدود است و با شکل گرفتن اشتباهی در برنامه‌ها، بودجه‌ها به هدر می‌رود و به شهرستان و استان آسیب خواهد رسید.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت امروز شهر آبیک مسئله کم آب است، عنوان کرد: هم در حوزه شرب و هم کشاورزی مشکلات زیادی وجود دارد و برای رفع آن بخش خصوصی باید مشارکت داشته باشد اما متاسفانه آب منطقه‌ای جدیتی را برای ورود به این موضوع نداشته‌ است.
وی مشکل بعدی مردم آبیک را موضوع اشتغال دانست و گفت: در طول چند هفته گذشته بیش از ۲۳۰۰ نفر برای کار مراجعه کرده‌اند که باید متولیان این حوزه فکر اساسی برای این قشر عظیم تحصیل کرده داشته باشند.

اختصاص ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل 

محمدی ادامه داد: برای احیای اشتغال و فعالسازی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل در استان قزوین ۴۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که ایمن میزان برای احیای 500 واحد کافی است.
وی اضافه کرد: تا به امروز ۱۶۰۰ واحد نیمه تعطیل برای استفاده از این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که با احیای این ۵۰۰ واحد، برای هر واحد ۲۰ شغل ایجاد می‌شود که سهم آبیک ۲۰۰۰ نفر خواهد بود.
این نماینده مجلس درباره بحث آلایندگی‌ سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی، مطرح کرد: برای رفع این معضلات شهری سازمان‌های محیط زیست، شهرداری و منابع طبیعی موظف شدند ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری کنند.
وی با اشاره به مشکلات راه‌ها در سطح شهرستان آبیک، اظهار داشت: بسیاری از معضلات مربوط به جاده‌ها با پیگیری‌ برطرف می‌شود، تعریف امروز مدیریت شهری با گذشته تفاوت کرده و به انسان محوری تبدیل شده است.
این مسئول با بیان اینکه خلق منابع پایدار می‌تواند در بهبود وضعیت شهرداری مؤثر باشد، عنوان کرد: مردم نباید در رسیدگی به پروژه‌های شهری در مناطق مختلف شهر خود احساس تبعیض کنند و فاصله شمال و جنوب باید به حداقل برسد.
وی تاکید کرد: در شرایط امروز کشور که با مشکلات بودجه‌ای همراه است باید از پول‌ها و سرمایه‌ها به دقت استفاده کرد و در همه پروژه‌ها پیوست‌های فرهنگی در اولویت قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان