۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از تعطیلی رسانه ها و ترک برنامه زنده تلویزیونی تا حذف رسانه های منتقد از پوشش سفر رئیس جمهور
کد خبر: ۲۰۹۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نگاهی به کارنامه برخورد دولت حسن روحانی با رسانه ها؛

از تعطیلی رسانه ها و ترک برنامه زنده تلویزیونی تا حذف رسانه های منتقد از پوشش سفر رئیس جمهور

دولت یازدهم تاکنون برخلاف ادعاهای خود در خصوص برخورد با رسانه ها و منتقدان عمل کرده است.

از تعطیلی رسانه ها و ترک برنامه زنده تلویزیونی تا حذف رسانه های منتقد از پوشش سفر رئیس جمهور
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، همواره یکی از شعارهایی که دولت یازدهم از ابتدا مدعی عمل به آن بوده است توجه به رسانه ها و همچنین حمایت از جریان اطلاع آزاد بوده است.

 

این شرایط در حالی است که عملکرد دولت نشان می دهد که تحمل صدای مخالف را نداشته  به صورتی که برخورد با رسانه های منتقد و عدم پاسخگویی به مردم در دستور کار آن ها بوده است.

از تعطیلی رسانه ها و ترک برنامه زنده تلویزیونی تا حذف رسانه های منتقد از پوشش سفر رئیس جمهور

 

این شیوه رفتار با رسانه ها نه تنها از سوی رئیس جمهور  بلکه در مدیریت های زیر مجموعه او نیز به وفور دیده شده است.

 

ادعاهای خبرگزاری دولت در خصوص روزنامه وطن امروز

 

خبرگزاری ایرنا که زیر نظر دولت فعالیت می کند در خصوص تعطیلی روزنامه "وطن امروز" در گفتگویی با یک فرد مدعی شده بود که ساختمان روزنامه وطن امروز متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است که رییس وقت این سازمان، بیت المال و اموال وقفی مردم را به صلاح خود در اختیار بذرپاش و روزنامه اش قرار داده بود.

 

وی تصریح کرد: حالا ماجرای 8 ساله این بذل و بخشش، علنی شده و سازمان اوقاف با آگاهی از ماجرا، ملک وقفی مردم را طلب کرده است.

 

با این وجود روزنامه وطن امروز این ادعاها را از اساس کذب می داند. در تکذیبیه وطن امروز آمده است: در خبر شما از عبارت «تعطیلی وطن امروز» استفاده شده و از «توقف فعالیت» گفته اید، که لازم است بدانید فعالیت وطن امروز متوقف نشده بلکه فقط برای یک روز به علت اخلال دوستان شما در فرایند کار روزنامه، امکان انتشار ایجاد نشد و روزنامه علیرغم میل بدخواهان به حول و قوه الهی فردا پنجشنبه منتشر خواهد شد.

 

نوشته اید «یک منبع آگاه، قطع کمکهای رایگان به روزنامه وطن امروز و تصمیم سازمان اوقاف برای پس گرفتن ملک وقفی در اختیار این روزنامه را از مهمترین دلایل توقف فعالیت آن عنوان کرد» این ادعا کاملا کذب است و بر خلاف ادعای منبع آشنا و به اصطلاح آگاه خبرگزاری دولت، وطن امروز برای استقرار در ساختمان فعلی خود از ابتدا به اوقاف اجاره پرداخت کرده است که اسناد واریز اجاره بها به حساب اداره اوقاف در کانال تلگرامی روزنامه منتشر شده است.

 

 

ترک عجیب برنامه زنده

 

در برنامه زنده شبکه خوزستان با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست و استاندار خوزستان، سئوالات بی‌پرده مجری درباره خواص کشور و انتقال مشکوک آب توسط آب سالاران از خوزستان به استان‌های دیگر، معصومه ابتکار را غافلگیر کرد.   

 

 بعد از طرح این سئوال از جانب مجری، برخلاف زمان پیش‌بینی شده برای پخش زنده برنامه، استاندار خوزستان ناگهان به پرواز معاون رئیس جمهور اشاره و خانم ابتکار هم تائید کرد و سئوالات دیگر مجری ناتمام ماند و به یکباره با خداحافظی غیرمنتظره برنامه به پایان رسید.

 

حذف و تعطیل کردن رسانه ها

 

یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای برخورد با مخالفان تعطیل کردن رسانه های منتقد است.

 

 این موضوع بارها در دوران فعالیت دولت حسن روحانی مشاهده شده است و کماکان نیز ادامه دارد.

 

برخورد با رسانه های منتقد در حالی صورت گرفته است که روحانی  در ابتدای ریاست جمهوری خود گفته بود: از بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه می‌برم

 

حذف رسانه های منتقد از پوشش سفر ریاست جمهور در کرمانشاه

 

این شیوه عملکرد دولت در حالی به اجرا در آمده است که رویکرد حذفی حتی به پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری هم کشیده شد.

 

در سفری که حسن روحانی به کرمانشاه داشت، دولت از حضور رسانه های منتقد به پوشش اخبار ریاست جمهور ممانعت کرد. البته این در حالی است که همین رسانه ها با وجود ممانعت دولت، سریع ترین اطلاع رسانی ها را از اخبار داشتند.

انتهای پیام/1404

منبع: مرصاد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان