۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واحدهای تولیدی موظفند بخشی از فروش خود را در حوزه محیط زیست خرج کنند
کد خبر: ۲۰۹۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

واحدهای تولیدی موظفند بخشی از فروش خود را در حوزه محیط زیست خرج کنند

سید محمد مجابی اعلام کرد: طبق دستورالعمل‌های جدید تمام واحدهای تولیدی و صنایع موظف هستند تا "یک در هزار" از فروش خود را در حوزه محیط زیست خرج کنند.

واحدهای تولیدی موظفند بخشی از فروش خود را در حوزه محیط زیست خرج کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین عصر روز گذشته (پنجشنبه) مراسم تودیع صدرالدین علیپور و معارفه سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با حضور جمعی از مسئولین استانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم،گفت: در راستای حمایت از حقو محیط بانان پیش‌نویس لایحه‌ای با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در کمیسیون اجتماعی دولت در حال رسیدگی است.

افزایش حمایت از محیط‌بانان
وی ادامه داد: حمایت‌ها مالی و پرداختی، تشدید مجازات خاطیان و متعرضین به محیط ‌بانان و معاضدت قضایی از مهمترین مباحث مطرح شده در این لایحه است.

این مسئول با اشاره به اقدامات موثر در حوزه محیط زیست ، بیان کرد: در مسیر اصلاح دولت در حوزه محیط زیست به دنبال تفویض اختیارات هستیم.

مجابی با اشاره به کمبود بودجه در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: بر اساس بند "د" ماده 45 وصول برخی مالیات‌ها و هزینه‌کردها که در گذشته متوقف شده بود و در حال حاضر مجددا قابل اجراست، تمام واحدهای تولیدی و صنایع موظف هستند تا "یک در هزار" از فروش خود را در حوزه محیط زیست خرج کنند.

وی افزود: نظارت بر اجرای این قانون و نحوه عملیاتی شدن آن بر عهده استانداری است و تمامی واحدها موظف به اجرای آن هستند.

مدیریت 300 هزار مترمکعب انباشه پسماند در تصویه خانه شهر البرز
در ادامه این مراسم سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های سازمان محیط زیست طی سال جاری، گفت: در حال حاضر شرایط محیط زیستی کشور حساس است و ما قصد داریم تا فعالیت‌های مفید سازمان محیط زیست استان را طبق روند گذشته ادامه دهیم.

وی افزود: فاضلاب تصویه خانه شهرستان البرز مدیریت شده و قرار است بخش خصوصی دیگری آن را خریداری کند.
این مسئول ادامه داد: 300 هزار مترمکعب انباشه پسماند در تصویه خانه شهر البرز وجود داشته که از چند روز گذشته انتقال این پسماندها به جایگاه در نظر گرفته شده آغاز شده است.

شمسی‌پور با اشاره به برنامه‌ ششم توسعه در حوزه محیط زیست، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه 17 دستگاه ملزم به پاسخگویی به سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نحوه فعالیت‌های خود در حوزه زیست محیطی شده‌اند تمرکز ما بر نقش آفرینی موثر دستگاهیی که در حوه محیط زیست وظایفی را متصور است.

تدوین طرح جامع مدیریت آلودگی هوا
وی در ادامه افزود: طرح جامع مدیریت آلودگی هوا تدوین شده و به تصویب کارگروه‌ها رسیده است که پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اجرایی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: تهیه گزارش وضعیت زیست محیطی استان تا پایان مردادماه به اتمام خواهد رسید؛ این گزارش وضعیت محیط زیست استان را در زمان حال نشان می‌دهد و به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در این حوزه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان