۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مسئله وجود ریزگردها با منشا داخلی برای مردم قابل قبول نیست
کد خبر: ۲۰۹۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۸ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مسئله وجود ریزگردها با منشا داخلی برای مردم قابل قبول نیست

فریدون همتی گفت: شاید در حال حاضر مردم وجود گرد و غبار با منشا خارج از مرزها را از ما بپذیرند اما تهدید ریزگردها با منشا داخلی را از ما نخواهند پذیرفت.

مسئله وجود ریزگردها با منشا داخلی برای مردم قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین عصر روز گذشته (پنجشنبه) مراسم تودیع صدرالدین علیپور و معارفه سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با حضور جمعی از مسئولین استانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین، در این مراسم با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در حوزه محیط زیست، گفت: هرچه بتوانیم مردم را در حفاظت از محیط زیست دغدغه‌مند کنیم قطعا هزینه‌های مادی دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما برای تامین حداکثری منافع و مصالح عمومی و حداقلی شدن هزینه‌ها، باید بتوانیم ببین دو موضوع توسعه و حفظ محیط زیست سازگاری ایجا د کنیم.

استاندار قزوین، با اشاره به اهمیت پوست محیط زیستی در مسیر توسعه، بیان کرد: برای اجرای تمام طرح‌های عمرانی و سایر اقدامات توسعه‌ای باید پیوست محیط زیستی، اجتماعی، فرهنگی و غیره وجود داشته باشد و امیدواریم این موضوع همچون گذشته در سازمان فکری محیط زیست وجود داشته باشد.

همتی خاطر نشان کرد: تا دغدغه محیط زیست تبدیل به یک دغدغه اجتماعی نشود موفقیت‌های ما در این حوزه حداقلی خواهد بود، دستگاه‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند موفق عمل کنند و پیشرفت در این مسیرنیازمند حضور همه جانبه مردم و آمیختگی و هماهنگی دستگاه‌های دولتی است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بیان‌زایی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر، توسعه بیان‌ها به دلایل مختلف اعم از شرایط آب و هوایی منطقه، میزان بارندگی‌ها، نبود مدیریت درست، مصرف بی رویه منابع آبی تهدیدی جدی و موضوعی مهم در حوزه محیط زیست استان است.

استاندار قزوین،‌ اضافه کرد: اگر دغدغه‌های ما در حوزه محیط زیست به صورت هوشمندانه، علمی، کارشناسی و اولویت‌بندی شده جدیت پیدا نکند در آینده‌ای نزدیک شرایط زندگی برای مردم بسیار دشوار خواهد شد.

همتی با اشاره به موضوع گردو غبار در کشور، گفت: شاید در حال حاضر مردم وجود گرد و غبار با منشا خارج از مرزها را از ما بپذیرند اما تهدید ریزگردها با منشا داخلی را از ما نخواهند پذیرفت.

وی ادامه داد: در حدود 100 هزار هکتار بیان در استان قزوین، 100 هزار هکتار بیابان در استان البرز و بخشی نیز در استان مرکزی سبب به وجود آمدن یک مثلت بیابانی بین 3 استان شده است.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش اظهار کرد: عزم و اراده استان برای رفع مشکلات در حوزه محیط زیست جدی است و ما آمادگی داریم تا با کمک سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و اختصاص بخشی از بودجه سایر حوزه‌ها بیان‌زایی را مهار کنیم.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان