۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اصلاح‌طلبان خواستار برخورد گازانبري با دانشجويان هستند/ تهیه‌کنندگان نامه برخورد با تشکل‌های دانشجویی از گردانندگان نشریه تابان هستند
کد خبر: ۲۰۹۲۶۳ نویسنده: وحید زرگر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۷ ساعت: ۱۲:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌الملل امام خمینی:

اصلاح‌طلبان خواستار برخورد گازانبري با دانشجويان هستند/ تهیه‌کنندگان نامه برخورد با تشکل‌های دانشجویی از گردانندگان نشریه تابان هستند

زرگر بیان کرد: افرادی که مدعی تضارب آرا و افکار و اندیشه‌های مختلف هستند اما در عمل با جمع آوری امضا خواستار برخورد گازانبري با تشکل‌های منتقد دانشجویی شدند.

 اصلاح‌طلبان خواستار برخورد گازانبري با دانشجويان هستند/ تهیه‌کنندگان نامه برخورد با تشکل‌های دانشجویی از گردانندگان نشریه تابان هستند
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، چندی پیش بود که شاهد انتشار نامه معاون فرهنگی دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین خطاب به رئیس این دانشگاه بودیم که در آن از آقای دکتر نائینی درخواست برخورد با 3 تشکل منتقد دولت یازدهم در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شده بود.
با انتشار این نامه و دلایل بیان شده برای برخورد با فعالین تشکل‌های دانشجویی که مواردی چون انتقاد به برجام، استفاده از علامت تعجب در بیانیه‌ها و ذکر کلماتی چون "هشدار می‌دهیم" از سوی مسئولان دانشگاه مدنظر قرار گرفته بود موجی از انتقاد در فضای بیرون و داخل دانشگاه نسبت به عملکرد مسئولان دانشگاه شکل گرفت.
در این میان عده‌ای که مردم(!!!) نامیده شدند و در واقع تعدادی از مدیران دولتی و برخی از منتسبین به فتنه سال 88 هستند با تهیه نامه‌ای و امضای طوماری و ارسال آن به ریاست دانشگاه و استاندار قزوین خواستار برخورد با تشکل‌های انقلابی و باسابقه دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) قزوین شدند.
برای تبیین و تحلیل و چرايي. تهيه این نامه مصاحبه‌ای با مسئول سابق انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی قزوین صورت گرفت که در ادامه می‌خوانید:

امروز مدعیان تضارب آرا از تحمل چند انتقاد ساده و کلامی عاجز مانده‌اند

وحید زرگر، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین با بیان اینکه تهیه این نامه اقدامی نادر و بی‌سابقه است، اظهار کرد: در گذشته نيز شاهد بعضي از اقدامات و فشارهاي اين جريان بر جنبش دانشجويي بوده‌ايم اما هيچگاه اين دخالت شکل علني و آشکار بخود نگرفت، گويا اين بار تاکتيک و روش اين جريان مداخله‌گر تغيير کرده است متن و محتواي اين نامه پر از تناقض است که بيش از همه نشاندهنده تضاد و تناقض در مواضع شعار و رفتار سياسي تهيه کنندگان نامه دارد.
وی در ادامه افزود: نکته جالب قضيه اين است که از 6 دتشکل دانشجویی و بیش از 1000 نفر از شهروندان قزوین به عنوان امضا کنندگان نامه ياد شده است، در حالي که سه مورد از آنها نشریه دانشجویی و 2 مورد نیز تشکل‌هاي بي نام و نشان مربوط به دانشگاه آزاد قزوین است.
این فعال سابق دانشجویی تصریح کرد: در این نامه دخالت‌های بیرون از دانشگاه در فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی مذمت شده است در صورتی که نفس عمل آقايان مصداق کامل دخالت جریان و لابي‌هاي سياسي بیرون از دانشگاه در فعالیت‌های دانشجویی است.


زرگر تصریح کرد: نکته جالب این نامه این است که افرادی که مدعی تضارب آرا و افکار و اندیشه‌های مختلف هستند اما در عمل با جمع آوری امضا خواستار برخورد گازانبري با تشکل‌های منتقد دانشجویی شدند.
وی با بیان اینکه 3 تشکلي که مورد خطاب این نامه هستند از تشکل‌هاي باسابقه و دارای کارنامه درخشان در فعالیت‌های دانشجویی هستند، گفت: این تشکل‌های دانشجویی در دفاع از آرمان‌های انقلاب و مباحث عدالت خواهانه پیشتاز بوده اند و هيچ گاه تحت سیطره و فرمان جریان‌های سياسی نبوده‌اند و همواره با حفظ استقلال و روحيه آرمانخواهي و عدالت طلبی، در برابر کجی‌ها و انحرافات و تبعیض ها و ناکارآمدي‌ها رويکرد انتقادي داشته اند.

سرسپردگی به گروه‌های فشار نتیجه‌ای جز انحراف در رسالت جریان دانشجویی ندارد

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین اذعان کرد: این سه تشکل دانشجویی مصداق کامل تشکل دانشجویی انقلابی هستند که با الهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري با نقد وضعیت موجود به دنبال تحول آفرینی در کشور بوده‌اند.
وی ادامه داد: امروز می‌بینیم افرادی که داعیه دموکراسی خواهی، آزادی و توسعه سیاسی را داشتند از تحمل چند انتقاد ساده و کلامی تشکل‌های انقلابی عاجز مانده‌اند و خواستار رويکرد سرکوبگرانه دولت و برخورد گازانبري با جريان‌هاي منتقد شده‌اند.
زرگر با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته عده‌ای به دنبال نفوذ و ایجاد تغییر در روحیه و مرام تشکل‌های انقلابی دانشگاه امام بودند، بیان کرد: امروز این عده به علت عدم دستیابی به خواسته‌های ديرين خود به دنبال حذف تشکل‌هاي اصيل و باسابقه و در فار بعدي تاسیس تشکل‌های بدلي دانشجويي وابسته به خود در محیط دانشگاه هستند.

وی گفت: بعيد مي‌دانم اکثر افرادی که این نامه را امضا کرده اند کمترين سابقه فعالیت در جریان دانشجویی را داشته و يا اينکه شناخت مختصری هم نسبت به فعالیت و اهداف تشکل‌هاي دانشجويي داشته باشند؛ حال چگونه خود را در اظهار نظر پيرامون فعاليت تشکل‌هاي دانشجويي ذي‌صلاح و ذي‌حق مي‌دانند جاي تعجب دارد.
این عضو سابق دفتر تحکيم وحدت با بیان اینکه تهیه‌کنندگان این نامه بیشتر از گردانندگان نشریه تابان و مسئولان آن هستند، ابراز کرد: این افراد سرمست از" فتح بعضي از سنگرها" اکنون سوداي سیطره بر تشکل‌هاي اصيل و با سابقه دانشگاه امام دارند؛ اما به طور یقین مي‌گويم فعالان و جوانان انقلابي اين تشکل‌های اسیر جوسازی‌ها و شانتاژهاي سياسي و رسانه‌اي اخير نمی‌شوند و باانرژي و توان مضاعف پيگير آرمان‌هاي عدالت طلبانه و مطالبات برجاي مانده مردم خواهند بود.
وی اضافه کرد: از مدیران فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) این انتظار وجود دارد که با صبر و حوصله بیشتر و بدون تاثیرپذیری از قدرت طلبان و سیاسیون حرفه‌ای بیرون از دانشگاه و در چارچوب فرمایشات رهبری حامی و پشتیبان تشکل‌هاي انقلابی باشند و به اين تشکل‌ها به عنوان سرمايه اجتماعي و سياسي دانشگاه بنگرند و مصالح دانشجويي و مردمي رو فداي منافع و مصالح جريان هاي قدرت طلب نکنند.

ساحت مقدس دانشگاه نباید به مطامع سیاسی و باندبازی آلوده شود

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بین اللملل امام خمینی گفت: امروز باید بدانیم سرسپردگی به جریان‌ها و لابی‌ها و گروه‌های فشار نتیجه ای جز ایجاد انحراف در هویت و رسالت جریان دانشجویی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ساحت مقدس دانشگاه نباید به مطامع سیاسی و باندبازی آلوده شود، تصریح کرد: باید بدانیم که جريان دانشجويي همواره منتقد و پیگیر مطالبات مردمی بوده نه وکيل الدوله و مجيزه گوي دولت‌ها، زیرا اگر چنین باشد باید فاتحه جنبش دانشجویی را خواند، فلذا اين توقع از جنبش دانشجويي که مجيزه گوي دولت‌ها مدافع بعضا عملکرد ضعيف آنها در حوزه‌هاي مختلف باشد امري بيهوده و عبث است
زرگر در پایان گفت: چنانچه مسئولان دانشگاه بین المللی امام خمینی تحت تاثیر جریان‌های بیرون از دانشگاه با تشکل‌های دانشجویی برخورد کنند باید در پیشگاه مردم و محضر رهبر معظم انقلاب پاسخگوی عملکرد سرکوبگرانه خود باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

مدافع ولایت / ۰۸ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

این فصل فصل دعوای جبهه انقلابی گری با جبهه غیرانقلاب گری و ضدانقلاب گری است، علیخانی راس وهدایتگری وحامی جریان اشرافی گری وفساد وسرمدمدار مبارزه با انقلابی گری در استان است ووصل به سران فتنه است آقایان سران استان آیا وقت اون نرسیده مثل مهدی هاشمی تکلیف این این خان نمای فاسد قدرت مشخص شود تاکی مسامحه ومجال به این ریشه فساد اداری ومالی

اصغر / ۰۹ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

گرداندگان نشریه تابان کور خواندند که بخواهند این دانشگاه را هم به انحراف بکشند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان