۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان قزوین
کد خبر: ۲۰۹۲۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۷ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد

ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان قزوین

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یادگارهای دفاع مقدس اثرگذار و تحول آفرین هستند، گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان قزوین یک ضرورت است.

ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز(پنج شنبه) با حضور در استان همدان از بخش‌های مختلف باغ موزه دفاع مقدس در این استان بازدید و با مسئولان این مجموعه گفتگو کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه اصل پیدایش چنین مجموعه‌هایی یک ضرورت است، اظهار کرد: اگر یادگارهای دفاع مقدس که اثرگذار، فرهنگ ساز و تحول آفرین هستند جمع‌آوری و به شکل صحیح نگهداری نشوند، به فراموشی سپرده خواهند شد.

وی با بیان اینکه آثار دفاع مقدس بسیار اثرگذار و بی‌بدیل هستند، تصریح کرد: در همدان حفظ و نگهداری آثار دوران دفاع مقدس به شکل شایسته انجام می‌شود و ضروری است از این حرکت فرهنگی ارزشمند الگو برداری شود.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: دفاع مقدس تمام شده اما اثرگذاری آن باید همواره باقی بماند؛ پایه‌گذار این فعالیت‌ها حضرت زینب کبری (س) و امام زین العابدین (ع) بودند و آنها بدون هیچ‌گونه امکانات صنعتی، تکنیکی و امثال آن توانستند نهضت و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را جاودانه کنند.

عابدینی ادامه داد: اگر بخواهیم دفاع مقدس جاودانه شود باید از شیوه و سیره حضرت زینب کبری (س) و امام زین العابدین (ع) استفاده کنیم و در باغ موزه دفاع مقدس همدان این نگاه معنوی به خوبی مشاهده می‌شود.
وی تأکید کرد: ضرورت دارد در هر استان و شهری به تناسب و اندازه آثار به جای مانده از دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان آن منطقه، بنایی در نظر گرفته شود و انشاء‌الله در استان قزوین هم این شرایط فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان