۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نبود محل نگهداری کانتینری و عدم وحدت رویه در ادارات عمده مشکلات تولیدکنندگان کشمش است
کد خبر: ۲۰۹۲۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۷ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر صنایع کشاورزی قزوین:

نبود محل نگهداری کانتینری و عدم وحدت رویه در ادارات عمده مشکلات تولیدکنندگان کشمش است

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مرتفع کردن مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان کشمش ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

نبود محل نگهداری کانتینری و عدم وحدت رویه در ادارات عمده مشکلات تولیدکنندگان کشمش است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مصلایی، مدیر صنایع کشاورزی استان قزوین عصر روز گذشته(چهارشنبه) در جلسه بررسی مشکلات کشمش داران استان در سالن جهادکشاورزی اظهار کرد: حذف مالیات ارزش افزوده، اعطای مشوق صادراتی و دسترسی به بازارهای هدف از مهترین راهکارها برای کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان کشمش است.
وی در ادامه افزود: دراستان قزوین سالانه ۳۲۰ هزار تن انگور و ۹۰ هزار تن کشمش تولید می شود که ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کشمش را داریم و در صورت تامین اعتبار می توان این میزان را محقق کرد.
این مسئول تصریح کرد: سطح زیرکشت انگور در جهان ۷ میلیون و ۷۲۰ هزار هکتار، در ایران ۲۹۰ هزار هکتار و در استان قزوین ۳۰ هزار هکتار است که قزوین در تولید انگو ر رده سوم و کشمش در رتبه اول کشوری قرار دارد و از مجموع ۵۵ هزار تن تولید انگور حدود ۳۲ درصد به کشمش تبدیل می شود.
به گفته مصلایی، در حوزه تولید محصول کشمش تاکنون ۱۴ فقره جواز تاسیس و ۲۸ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن کشمش به خارج از کشور صادر و ۳۴ میلیون دلار ارز نصیب کشور شد که در این زمینه قادریم این میزان را تا ۴۵ هزار تن محصول به ارزش ۹۰ میلیون دلار افزایش دهیم.
این مسئول نبود دپوی کانتینری در استان، نبود وحدت رویه در میان ادارات مرتبط برای پیگیری امور، مالیات، گمرک، معاف شدن محصول کشمش از پرداخت مالیات، نبود سرمایه در گردش، نبود نقدینگی مورد نیاز کشاورزان و صادرکنندگان برای ایجاد رقابت صادراتی، ندادن مشوق های صادراتی، نداشتن اتحادیه منسجم و یک دست، دسترسی نداشتن تولیدکنندگان با مشتریان خارجی، وجود آلاینده های سموم کشاورزی در باغات، نداشتن ارتباط مناسب با دستگاههای اداری، از مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان کشمش برشمرد.
وی در پایان تشکیل دبیرخانه پیگیری مسائل مربوط به تولید و صادرات کشمش، حذف مالیات، پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای افزایش تولید و صادرات، پرداخت یارانه به ازای هر کیلو ۸۰۰ تومان و دریافت مجوز دپوی کانتینر صادراتی و ارتباط با تجار خارجی را از مهمترین راهکارهای حل مشکلات در حوزه کشمش و انگور دانست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان