۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توزیع سبد کالا باید با اطلاعات دقیقتری صورت می گرفت/ دلیلی برای عدم استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا وجود ندارد
کد خبر: ۲۰۹۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی:

توزیع سبد کالا باید با اطلاعات دقیقتری صورت می گرفت/ دلیلی برای عدم استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا وجود ندارد

عباسپور گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ضروری است ، برنج داخلی را خریداری کنیم و با این اقدام هم مردم از برنج با کیفیت استفاده می کنند و هم حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

توزیع سبد کالا باید با اطلاعات دقیقتری صورت می گرفت/ دلیلی برای عدم استفاده از برنج ایرانی در سبد کالا وجود ندارد

روح اله عباسپور نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص توزیع برنج خارجی اظهار داشت: ایران در شرایطی است که دشمن همیشه به دنبال ایجاد محدودیت برای آن می باشد و مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کردند که برگردیم  و در حوزه خوداکتفایی و درون زایی کار کنیم.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیرعلت توزیع برنج‌های خارجی در سبد کالا هستیم گفت: هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای عدم استفاده از برنج ایرانی بجای برنج خارجی در سبد کالای دولت وجود ندارد.

عباسپور خاطرنشان کرد: کیفیت برنج ایرانی  50 برابر برنج خارجی است و ذائقه مردم ما با برنج داخلی نیز آشناتر است و آن را بیشتر می‌پسندند.

وی افزود: ما قصد داریم با کمک به دولت دلال‌ها نتوانند به این مسئله ورود پیدا کنند، به این علت که برنج توزیع شده در سبد کالا مقدار کمی نیست و از خارج وارد می‌شود و لذا سودآوری کلانی برای دلال‌ها خواهد داشت.

images

عباسپور تصریح کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان داخلی در شمال کشور برنج داخلی را با بهترین کیفیت تولید می کنند ضروری است در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، برنج داخلی را خریداری کنیم که در راستای اقتصاد مقاومتی است و با این اقدام هم مردم از برنج با کیفیت استفاده می کنند و هم حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مدتها پیش دولت  توزیع سبد کالا را در کنار پرداخت یارانه ها در دو مرحله قبل از عید برای مردم در نظر گرفت و در گزارش صد روزه رئیس جمهور هم انجام این کار لحاظ شد.

عباسپور افزود: با توجه به کسب تجربه  قبلی در پرداخت یارانه به خانوارها،  توزیع سبد کالا می توانست بهترین تجربه باشد و دولت، مبلغی که به عنوان سبد کالا در نظر گرفته بود از طریق پرداخت  عیدانه در سال گذشته به مردم پرداخت کند.

download (1)

وی  با بیان اینکه سبدکالایی که دولت در نظر گرفته چند اشکال اساسی دارد افزود: اول اینکه بر اساس یک مبنا،  اطلاع و اخباری که خودشان داشته باشند متاسفانه نیست و به همین دلیل این بی نظمی  ها، شلوغی ها و مشکلات پیش آمده و با توجه به اینکه ما در شرایط مذاکره هستیم، دشمنان هم می توانند از این جریان سوء استفاده کنند و فکر کنند که این تحریم آنقدر تاثیر گذاشته که مردم از شدت گرانی و گرسنگی برای  تهیه برنج ، مرغ و غیره صف های طولانی تشکیل دادند .

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع بازتاب منفی و نامناسبی برای کشور در سطح بین المللی نیز می تواند داشته باشد .

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید علی رغم اینکه نام تدبیر و امید دارد اولین اقدامش در این زمینه نشان دهنده بی تدبیری دولت بود؛ در زمینه توزیع سبد کالا این همه بی نظمی و مشکلات پیش آمده و  در برخی موارد متاسفانه به افرادی تعلق گرفته که وضعیت اقتصادی خوبی دارند و به افراد فقیر، مستمند و نیازمند در برخی موارد دقت نظر نشده  است.

13921113163631838_PhotoL

عباسپور اضافه کرد: مهمتر از همه اینکه عزت و کرامت مردم هم لگد مال می شود و مردم ما در واقع به خاطر سبد کالا و یارانه نباید اینقدر شخصیتشان آسیب ببیند و توزیع سبد کالا به این شیوه اعتراضات شدیدی  را در سطح کشور به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر دولت تدبیر و امید  نسبت به شیوه دولت قبلی به دنبال نوآوری نبود و به شیوه دولت قبلی عمل می کرد بهتر بود، در این صورت می توانستند مبلغ ریالی را به حساب مردم واریز کنند و این همه تراکم جمعیت و مشکلات از جمله اینکه فردی پنج ساعت پشت صف منتظر شود و بعد اعلام شود سبد کالا به او تعلق نمی گیرد پیش نمی آمد پس دولت باید با سرعت روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند.

عباسپور خاطرنشان کرد: بیشتر نمایندگان نیز موافق هستند که در ارائه سبد کالا به مردم دقت کافی صورت نگرفته است و برخی از طبقات جامعه نتوانسته‌اند از این سبد کالایی برخوردار شوند و به منظور اصلاح و انجام درست توزیع سبد کالا باید این مهم با اطلاعات دقیق‌تری صورت بگیرد.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان