۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین انقلاب اسلامی زمینه ای برای احیای آرمان‌های بلند دینی شد
کد خبر: ۲۰۹۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

انقلاب اسلامی زمینه ای برای احیای آرمان‌های بلند دینی شد

حجت الاسلام عبد‌الکریم عابدینی گفت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، کشور‌های اسلامی قدرت گرفتند که می‌توانند آرمان‌های بلند دینی را احیا کنند.

انقلاب اسلامی زمینه ای برای احیای آرمان‌های بلند دینی شد

حجت الاسلام عبد‌الکریم عابدینی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار صبح قزوین، درس‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراوان دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به همه‌ی مردم جهان نشان داد که هر ملتی که برای خدا قیام کند، اگر چه بدون سلاح و امکانات مالی باشد خداوند متعال راه پیروزی را برای آنها باز و پیروزی را روزی آنها می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه اضافه کرد: همان پیام، نهضت و قیامی که پیامبران اعظم داشتند انقلاب اسلامی ما به صورت روشن داشت، ملت ایران توانست با دست خالی و امید به خداوند در برابر قدرت دشمن ایستادگی کند و به پیروزی برسد.

این استاد دانشگاه آرامش را در گرو گرایش به خداوند دانست و تاکید کرد: انقلاب کشورمان به همگان نشان داد که پول، قدرت و رفاه در زندگی آرامش نمی‌آورد، تنها یاد خداوند آرامش‌ بخش واقعی انسان ها می‌باشد.

عابدینی در ادامه عنوان داشت: تقریبا جهان این پیام را دریافته که ایمان به خدا آرامش واقعی است و این گرایش روز‌افزون به آئین پیامبر‌(ص) اثر و نفوذ انقلاب اسلامی ایران به مردم دنیاست.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین الملل قزوین انقلاب اسلامی را قلب تپنده‌ای در جهان ذکر کرد و ابراز داشت: با شکل‌‌ گیری انقلاب اسلامی ایران، پیکره‌ی مرده‌ی زمین به طپش درآمد و شریان حیات را برای همه‌ی مردم عالم به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت قزوین درس‌های انقلاب اسلامی ایران را در دنیا تاثیرگذار دانست و افزود: انقلاب اسلامی در دل مردم دنیا امید آفرید، آنها را با مقوله‌ی جدیدی آشنا کرد و گفتمان جدیدی برای مردم جهان به ارمغان آورد.

وی گفت: انقلاب اسلامی خواب استکبار جهانی را آشفته کرد و برای تشکیل زندگی نوین در دل مردم دنیا  تخم امید کاشت و زورمندانی که عقل و اندیشه درون شان نیست اجازه فساد و تباهی نخواهند داشت.

 این کارشناس دینی با بیان این‌که مردان خدا با همه‌ توان برای عزت و اقتدار دین قیام کردند، گفت: امام خمینی‌(ره) فقط یک رهبر سیاسی نبودند بلکه رسالت الهی را بر عهده داشتند.

عابدینی به نوع رهبری امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی‌(ره) برای احیای رسالت انبیاء و مأموریت ائمه اطهار‌(ع) قیام کرد و توانست مردم را بیدار کند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی‌(ره) محنت‌ها و سختی‌های زندان و تبعید را تحمل کردند و توانستند ملت را به مقصد برسانند، پرچم عزت و اقتدار اسلام در بخشی از جغرافیای زمین به‌ وسیله رهبری ایشان و حمایت مردم برافراشته شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه قزوین انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی‌(ره) را زمینه‌ی قیام دیگر کشور‌های اسلامی خواند و ابراز داشت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، کشور‌های اسلامی قدرت گرفتند که می‌توانند آرمان‌های بلند دینی را احیا کنند.

این استاد حوزه با اشاره به نقش علما در هدایت مردم و به سر‌انجام رساندن قیام علیه شاه، یاد‌آور شد: علما با شبکه گسترده‌ای که در سراسر کشور اسلامی داشتند، در حقیقت رسانه زنده و فعال به حساب می‌آمدند.

وی در ادامه اظهار داشت: حقایق دینی با سرعت و تبیین به وسیله‌ی علما که شبکه‌ی فعال، گویا، هوشمند و گسترده بودند به آحاد مردم می‌رسید، علما وسیله‌ای بودند برای آگاهی مردم تا به بهای از دست دادن جان خود از امام خمینی‌(ره) حمایت کنند تا حکومت اسلامی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان شبکه گسترده ائمه جماعات و مبلغین را در رساندن فرمان امام خمینی‌(ره) به مردم  را مهم خواند و اذعان داشت: در عصر انقلاب امکانات اطلاعاتی وجود نداشت و تنها روش اطلاع مردم از فرمان امام خمینی‌(ره) انتشار اعلامیه و پخش آن بوسیله علما بود.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان