۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سفر استانی رئیس جمهور باید از حالت سمبلیک خارج شود/ حضور مردم در استقبال باید بدون شائبه و غیراجباری باشد
کد خبر: ۲۰۹۱۰۰ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

پیشنهادات کمیته استقبال از دولت برای سفر به قزوین:

سفر استانی رئیس جمهور باید از حالت سمبلیک خارج شود/ حضور مردم در استقبال باید بدون شائبه و غیراجباری باشد

در کمیته استقبال از دولت برای سفر به قزوین مطرح شد که باید عملکرد دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد که حضور مردمی بدون شائبه باشد؛ یعنی اجباری در این زمینه نبوده و مردم به صورت داوطلبانه برای استقبال حضور پیدا کرده‌اند.

سفر استانی رئیس جمهور باید از حالت سمبلیک خارج شود/ حضور مردم در استقبال باید بدون شائبه و غیراجباری باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دومین جلسه هماهنگی سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت برای حضور در استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین، فرمانداران شهرستان‌های استان، مسئولین اجرایی استان در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه هرکدام از مدیران اجرایی استان به بیان پیشنهادات و نظرات خود درباره آمادگی استان برای میزبانی از رئیس جمهور و تیم همراه وی پرداختند.
علی رحمانی، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این جلسه با بیان اینکه پروژه‌های استان 2 بار با بودجه‌های سال 93 و 94 جمع بندی شده‌اند، گفت: پروژه‌های عمرانی دولت در دو بخش خصوصی و سرمایه گذاری انجام می‌شود و بخشی هم غیراعتباری و منتظر کسب مجوز است.
وی در ادامه افزود: 17 درصد اعتبارات کشور استانی و 83 درصد ملی است که ما در سفرهای استانی باید سهم خود را از این بودجه‌های استانی کسب کنیم.
این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های که ردیف بودجه ملی ندارد، برای ما دارای اهمیت است، ادامه داد: وزارتخانه‌ها تجربه 25 سفر استانی را دارند و مدیران استان می‌توانند با استفاده از تجربه‌های آنها مهمترین طرح‌های حوزه خود را شناسایی کنند.
وی تصریح کرد: باید همه مدیران استان پیش از سفر دولت به قزوین با هماهنگی وزارتخانه‌ها برنامه سفر را آماده کنند تا بتوان با حضور رئیس جمهور در استان امتیازات خوبی را دریافت کرد.

سفر استانی رئیس جمهوری باید از حالت سمبلیک خارج شود

در ادامه اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل ارشاد قزوین ورود پیدا کردن قزوین در مدیریت زمان برای بالابردن ظرفیت کاری در استان را ضروری دانست.
وی در ادامه گفت: بهترین اقدام این است که زمان حضور دولت در استان به سمتی حرکت کند که با برنامه‌های استان در شهریورماه همخوانی داشته باشد تا بسیاری از دغدغه‌های موجود در این زمینه حل شود و هم افزایی بهتری صورت بگیرد.
این مسئول "روز قزوین" و " همایش دوسالانه خوشنویسی در استان" را بهترین زمان برای حضور هیئت دولت در استان دانست و اضافه کرد: سفر استانی رئیس جمهوری باید از حالت سمبلیک خارج شود و به این نکته توجه کرد این سفر چه ظرفیتی در اختیار دستگاه‌های مختلف استان قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد: برای اصحاب هنر قزوین بیشتر از سفر سمبلیک رئیس جمهور به استان، اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی مهم است، برای نمونه تالار شهر قزوین از سال 89 کلنگ زنی شده اما فقط 10 درصد پیشرفت داشته است و اقدام لازم برای بهره برداری این پروژه برای هنرمندان قزوین مهمتر از افتتاح سمبلیک چند پروژه است.

شهرک کشاورزی و پروژه گردشگری عرشیا در آوج در سفر استانی دولت کلنگ زنی می‌شود

در ادامه فرماندار شهرستان آوج با تاکید بر اینکه قزوین در بحث زیرساخت‌ها از استان‌های محروم است، عنوان کرد: باید پیش از سفر رئیس جمهور به استان با انجام یک کار مقایسه‌ای در حوزه‌های مختلف نقاط ضعف را شناسایی کرد تا بتوان امکانات لازم را گرفت.
وی در ادامه گفت: باید از هم اکنون مشخص شود که وزرا و نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان‌ها، دیدار مردمی دارند یا خیر؟
فرماندار شهرستان آوج با بیان اینکه با حضور رئیس جمهور 2 پروژه در آوج امکان کلنگ زنی دارد، بیان کرد: شهرک کشاورزی در زمینی به مساحت 100 هکتار و پروژه گردشگری عرشیا با همکاری بخش خصوصی از پروژه‌هایی است که امیدواریم در این سفر کلنگ زنی شود.
وی افزود: مجتمع فرهنگی و هنری و اردوگاه دانش آموزی نیز از پروژه‌های بزرگی است که نیازمند بودجه برای ساخت است.

طرح‌ها باید با کار کارشناسی به دولت ارائه شود

مشهدی آقایی، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان نیز در ادامه این جلسه گفت: برای استان بدون کار کارشناسی استودیوی 15 هزارنفری ساخته شد در صورتی که ما نیازمند استودیوم 6 هزارنفری سرپوشیده هستیم.
وی در ادامه افزود: متاسفانه نبود کار کارشناسی زمینه اقدامات مناسب در استان را از بین می‌برد، برای اینکه این سفر برای ما دستاوردهای مفیدی داشته باشد باید از امروز با برگزاری جلسات کارشناسانه این اولویت‌ها درنظر گرفته شود.
مشهدی آقایی یادآور شد: استان قزوین دارای نخبگان ورزشی زیادی است که باید حمایت از آنها در اولویت اصلی قرار بگیرد.

حضور مردمی برای استقبال از رئیس جمهور بدون شائبه باشد

در ادامه حبیبی، مدیرکل امور روستایی قزوین تاکید کرد: باید با برنامه ریزی لازم ضرورت استقبال و میزبانی شایسته را مدنظر قرار داد؛ زیرا بازتاب عملکرد استان بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: باید عملکرد دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها که با طیف گسترده از مخاطبان روبرو هستند به گونه‌ای باشد که حضور مردمی بدون شائبه باشد یعنی اجباری در این زمینه نبوده و مردم به صورت داوطلبانه برای استقبال حضور پیدا کرده‌اند.

حضور رئیس جمهور فقط نباید به افتتاح چند پروژه محدود شود

دکتر موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد قزوین در ادامه جلسه گفت: اگر زمان حضور رئیس جمهور به قزوین به زمان شروع مدارس و دانشگاه‌ها منتقل شود با توجه به اینکه قزوین یک شهر دانشگاهی است؛ استقبال بهتری صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور فقط نباید به افتتاح چند پروژه محدود شود، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که قبل ازسفر رئیس جمهور در استان نشستی با حضور اندیشمندان و تدبیگران استان از حوزه‌های مختلف برگزار شود تا طرح‌ها و مطالب لازم برای ارائه به رئیس جمهور در سفر دولت به استان آماده شود.
موسی خانی اذعان کرد: هدف مسئولان استان در سفر دولت به جای اینکه معطوف به دریافت بودجه باشد باید به سمت بیان مسائل اساسی استان و رفع مشکلات کلان هدایت شود.

چرا در توزیع بودجه قزوین باید جزو 10 استان آخر باشد؟

در ادامه این جلسه حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: هیئت دولت فرصت زیادی برای حضور در قزوین ندارد و این سفرها یک روزه یا یک روزه و نیمه است که باید دراین مدت تصویر صحیحی از استان به دولت ارائه داد.
وی با بیان اینکه ارائه گزارش مناسب از استان به دولت در برنامه‌ریزی‌های آینده کشور تاثیرگذار است، عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ارائه یک گزارش تصویری مناسب از استان دارای اهمیت است که ماندگارترین بخش سفر خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: در این گزارش تصویری باید همه ظرفیت‌های آینده برای توسعه و افزایش توانمندی‌های استان دیده شود، همچنین باید نگاه عمیقی برای هیئت دولت ایجاد کرد تا با برنامه ریزی لازم دولت با استان قزوین آشتی کند.
وی با انتقاد از اینکه چرا در توزیع بودجه قزوین باید جزو 10 استان آخر باشد؟ بیان کرد: این جایگاه یعنی تصویر درستی از استان قزوین برای نظام برنامه ریزی کشور ارائه نشده است.
حضرتیی در پایان گفت: تجربه استان‌های دیگر نشان می‌دهد با حضور رئیس جمهور در استان معاونان و نمایندگان وی در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ باید برنامه ریزی درستی صورت بگیرد تا این حضور و برگزاری جلسات فقط محدود به مرکز استان نباشد.
انتهای پیام/2002




دیدگاه ها

رضایی / ۱۰ مرد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

برای آمدن حسن فریدون(روحانی)به قزوین حداقل تا بازگشایی مدارس و دانشگاهها صبر کنید چون برای استقبال به جمعیت زیاد احتیاج است.و دانش آموزان و دانشجویان سراسر استان را به خیابانها بیاورید تا جمعیت استقبال کننده زیاد باشد.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان