۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در قزوین به مناسبت سالروز ورود آزادگان
کد خبر: ۲۰۹۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خبر داد:

برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در قزوین به مناسبت سالروز ورود آزادگان

سعید وزیری‌نژاد از برگزاری ۲۳ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت سالروز ورود آزادگان در قزوین خبر داد.

برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در قزوین به مناسبت سالروز ورود آزادگان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سعید وزیری‌نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت آزادگان از دو سال پیش در استان مستقر شده تا قزوین هر ساله در آستانه ورود آزادگان به کشور برنامه‌های متنوعی را در مقیاس شهری، استانی و ملی برگزار کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: سال گذشته در خصوص این رویداد بزرگ برنامه‌ای به صورت همایشی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا سرودی با موضوع آزادسازی آزادگان تهیه و در برنامه‌های مناسبتی مرتبط پخش می‌شود و همچنین 3 مستند با محوریت زندگینامه مرحوم ابوترابی از دوران طفولیت تا آغاز مبارزات و دوران اسارت و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی این شخصیت برجسته ساخته شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی حجت الاسلام ابوترابی و بیت ایشان امسال شیوه برگزاری برنامه از شکل همایشی خارج شده و در سطح محلات و شهرها برگزار می‌شود که در این راستا جلساتی نیز تشکیل شده است.
وزیری‌نژاد بیان کرد: این رویکرد جدیدی است و تلاش داریم تا برنامه‌ها را به سمت مردمی محور سوق دهیم و با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های سالروز ورود آزادگان را در فضایی شاد و پرانرژی برگزار کنیم به ویژه آنکه امسال این مناسبت با دهه کرامت تقارن پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: در این مراسم‌ها که با محتوای معرفی ویژگی‌های شخصیتی مرحوم ابوترابی و تجلیل از آزادگان در سطح محلات 14 گانه قزوین برگزار می‌شود برنامه‌های مختلفی همچون اجرای سرود، پخش کلیپ و فیلم در فضای مساجد پیش‌بینی شده است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در نظر داریم تا به مدت یک هفته برنامه در سطح شهر اجرا کنیم و مسابقه کتابخوانی از کتاب سیره ابوترابی، شعر، داستان نویسی، خاطره کوتاه و همچنین مسابقه نقاشی با عنوان استقبال از آزادگان در فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ قزوین برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده 3 برنامه نیز در پارک‌های الغدیر، پامچال و ملت با حضور هنرمندان ملی و استانی و با اجرای سید جواد هاشمی و شعرخوانی صابرخراسانی در قزوین برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: بیش از 23 برنامه فرهنگی و ورزشی برای این ایام تدارک دیده شده است که در این برنامه‌ها در قالب برگزاری مراسم جشن معنوی به تبیین و معرفی شخصیت برجسته مرحوم ابوترابی پرداخته می‌شود.
وی در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود با همکاری و مشارکت همه مسئولان، انتظارات و درخواست سازمان از سایر دستگاه‌های اجرایی استان را مطرح کرد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان