۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سروده‌های مرحوم سبزواری در حوزه هنری قزوین بررسی شد
کد خبر: ۲۰۹۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت چهلمین روز درگذشت؛

سروده‌های مرحوم سبزواری در حوزه هنری قزوین بررسی شد

به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری، ویژگی سروده های این شاعر پرآوازه انقلابی با حضور؛ جمعی از علاقه مندان در حوزه هنری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 سروده‌های مرحوم سبزواری در حوزه هنری قزوین بررسی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ،به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری، ویژگی سروده های این  شاعر  پرآوازه انقلابی با حضور؛ جمعی از علاقه مندان در حوزه هنری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه سعید عاشقی مهمترین ویژگی آثار مرحوم سبزواری را در سرودها و نغمه های موسیقیایی دانست که معرف ، راهگشا و مبلغ مسیر انقلاب اسلامی بود.
وی گفت: شاعری که با توجه به دغدغه های اجتماعی، سیاسی و مذهبی اش، تفکر ، احساس ، عواطف و اندیشه اش را مصروف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده،  دراین راه بسیار اثر گذار  بود و آثار ماندگاری خلق کرد .
عاشقی افزود: سبزواری شاعر و سراینده ای ساده ،صمیمی و آشنا به شعر ،ادبیات و قالب های مختلف کلاسیک بود که در بزنگاه های اجتماعی – سیاسی ورود کرده و از توانایی و تجربه اش در سرودن سروده های خاطره انگیز (که  امروزه با آنها ارتباط برقرار کرده و سال های نخست پیروزی  انقلاب و دوران دفاع مقدس را با آنها مرور می کنیم) به درستی بهره برده است .
وی یادآور شد: از این شاعر پیشکسوت آثاری چون: فریاد نامه، سرود درد، سرود سپید، یادیاران، به رنگ آمده دشمن و سرودی دیگر به چاپ رسیده است که رهبر معظم انقلاب نیز برای برخی از این مجموعه ها مقدمه نوشته اند.
گفتنی است: حمید سبزواری، در ۱۳۰۴ در سبزوار زاده شد، شعر او را شناسنامه زمانمند انقلاب اسلامی نامیده‌اند زیرا کمتر حادثه یا رویدادی بعد از انقلاب روی داده است که انعکاس آن در شعر او نیامده باشد. وی ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی چشم از جهان فرو بست.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان