۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انتقال ارزش‌های اخلاقی آزادگان و ایثارگران از وظایف حداقلی مسئولان است
کد خبر: ۲۰۹۰۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

انتقال ارزش‌های اخلاقی آزادگان و ایثارگران از وظایف حداقلی مسئولان است

محسن قاسمی گفت: انتقال ارزش‌های اخلاقی غنی آزادگان و ایثارگران، از وظایف حداقلی مسئولان و دستگاه‌ها است زیرا ما هر چه که داریم مدیون و مرهون رشادت‌های این عزیزان است.

انتقال ارزش‌های اخلاقی آزادگان و ایثارگران از وظایف حداقلی مسئولان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محسن قاسمی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آزاده بوده و آزادگی یک فرهنگ است که ارزش‌های اخلاقی همچون صبر، امید و توکل درون واژه آزادگی نهفته است.
وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع لازم است تا حال و هوا ایام آزادسازی آزادگان و فضای خاطره انگیز و باشکوه آن روزها با تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه به نسل‌های آینده منتقل شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌های اخلاقی غنی و سرشار از مفاهیم ارزشمند آزادگان و فضای آن روزها از وظایف حداقلی مسئولان و دستگاه‌ها است زیرا ما هر چه که داریم مدیون و مرهون این عزیزان هستیم.
وی تصریح کرد: دو سالی است که برنامه فرهنگی فاخری با همکاری شهرداری قزوین با عنوان ابرفیاض در آستانه سالروز ورود آزادگان به یاد مرحوم حجت الاسلام ابوترابی برگزار می‌شود.
محسنی عنوان کرد: یکی از موارد مهم در حوزه فرهنگی این است که بتوانیم الگوها و اسوه‌های دینی، معنوی و ارزشی کشور را به جوانان معرفی کنیم اما به نظر می‌رسد یکی از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ما این است که نمی‌توانیم این الگوها را آنطور که شایسته است به لایه مختلف جامعه معرفی کنیم.
در ادامه فرج الله فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و شکست منافقان کوردل اظهار کرد: در دو سال گذشته برنامه‌های باشکوهی در راستای بزرگداشت روز آزادگان برگزار شده و استان قزوین توانسته به نوعی یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام ابوترابی و سالروز ورود آزادگان را برجسته سازد.
وی افزود: مرحوم ابوترابی به عنوان شخصیتی ملی که به تعبیر رهبری وجود ایشان همچون چراغ راه هدایت و شمع فروزانی مایه برکت بود پس از دوران اسارت نیز در جامعه آزادگان به عنوان یک پدر دلسوز و مقتدا حضور داشت به طوریکه با درگذشت ایشان دل آزادگان شکست.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: قزوین باید حضور پرنگی در این مراسم ها داشته باشد از این رو می‌توان برنامه‌ها را در 2 قالب سالگرد ورود آزادگان و تکریم و تجلیل از مقام آزادگان و همچنین معرفی فضائل و سجایای اخلاقی مرحوم ابوترابی دنبال کرد.
وی ادامه داد: با همکاری و مشارکت شهرداری و سایر دستگاه‌ها مراسمی با حضور آزادگان در مناطق مختلف استان و در مساجد شاخص برگزار شود تا آنها به بیان خاطرات روزهای اسارت و بازگو کردن شور و حال روزهای پس از آزادی بپردازند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان