۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حذف مهم ترین دغدغه معیشتی خانواده های ایرانی از سرشماری سال ۹۵/ لاپوشانی آمار بیکاری به سبک مرکز آمار ایران!
کد خبر: ۲۰۸۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

اقدام عجیب شورای عالی آمار برای لاپوشانی آمار بیکاری؛

حذف مهم ترین دغدغه معیشتی خانواده های ایرانی از سرشماری سال ۹۵/ لاپوشانی آمار بیکاری به سبک مرکز آمار ایران!

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز آمار با حذف کردن دو سوال مربوط به بیکاری خانواده ها از لیست سرشماری سال ۹۵ سبب شد تا ما آمار دقیق از بیکاران جامعه نداشته باشیم.

حذف مهم ترین دغدغه معیشتی خانواده های ایرانی از سرشماری سال ۹۵/ لاپوشانی آمار بیکاری به سبک مرکز آمار ایران!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،حمیدرضا کارگر مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیکاری دلایل مختلفی دارد گفت: یکی از مهم ترین عوامل بیکاری رشد جمعیت قابل توجه است که با تاخیر وارد بازار کار شدند که هر ساله بیش از یک میلیون نفر وارد سن فعالیت می شوند.

کارگر بیکاری و عدم اشتغال جوانان را مهم ترین مشکل در کشور خواند و اذعان کرد: در دورانی قرار داریم که رشد قابل توجه ای از جمعیت در سن فعالیت به سر می برند که باید برای این مجموعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی با عنوان این موضوع که بهترین زمان برای توسعه یافتگی پتانسیل نیروی جوان است، تصریح کرد: هر اقدامی که می تواند باعث خروج از عدم توسعه یافتگی صورت بگیرد در زمانی امکان دارد نیروی جوان در کشوری بالا باشد این درحالی است که متاسفانه در ایران کمتر از این نیروی آماده بکار جامعه استفاده شده است که مهم ترین دلیل این موضوع را می توان به ضعیف بودن نظام اقتصادی ارتباط داد.

مدیرتوسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار ادامه داد: عمده ترین فعالیت اقتصادی در کشور به سمت استفاده ازعوامل غیر انسانی بوده در حالی که اگر برنامه ای هم در جهت افزایش اشتغال وجود داشته(ارائه تهسیلات ارزان قیمت برای ایجاد بنگاه های اقتصادی) سبب ارزان شدن سرمایه و جایگزینی آن با نیروی انسانی گردیده است.

کارگر خاطر نشان شد: هر ساله بیش از یک میلیون نفر وارد جمعیت فعال می گردند که در صورت عدم ایجاد اشتغال برای آنان هر سال آمار بیکاری در کشور بیشتر می شود.

وی درباره بالا نرفتن نرخ بیکاری این گونه اظهار نظر کرد: اگر ما کاری کردیم که افراد از جست و جوی کار ناامید شدند مسلما نباید انتظار داشت که نرخ بیکاری بالا برود و این عامل در دراز مدت پیامدهای خطرناکی را به دنبال دارد که می توان به آسیب های اجتماعی که اکنون شاهد آن هستیم اشاره کرد.

مدیرتوسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار در مورد آمارهای منتشر شده نرخ بیکاران تحصیل کرده عنوان کرد: مسلما هیچ کسی نمی تواند جواب دقیق بدهد که چه تعداد بیکار تحصیل در سطح کشور وجود دارد، چون اطلاع واقعی در این مورد دست نیست.

کارگر اذعان کرد: اطلاعات واقعی بیکاران جامعه را می توان در سرشماری های که هر پنج سال یک بار صورت می گیرد پیدا کرد که متاسفانه در سرشماری سال ۹۵ سوالات مربوط به وضعیت فعالیت افراد خانوار از لیست سوالات سرشماری مرکز آمار ایران حذف شده است.

وی با بیان اینکه دو سوال مربوط به فعالیت افراد خانوار می توانست ما را به آمار دقیق تری از بیکاری برساند گفت: به خاطر هزینه و همچنین با بیان اینکه ما یک طرح نمونه گیری بازار کار داریم این دو سوال را حذف کردند و با وجود اعتراض های صورت گرفته توسط این مجموعه  هنوز شورای عالی آمار این سوالات را اضافه نکرده است.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان