۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فنی و حرفه‌ای مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است/ اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور در قزوین
کد خبر: ۲۰۸۹۱۴ نویسنده: منصور جلیلوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۶ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین:

فنی و حرفه‌ای مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است/ اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور در قزوین

منصور جلیلوند از اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور در قزوین خبر داد و گفت: فنی و حرفه‌ای مصداق عملی اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز اشتغال‌ است.

فنی و حرفه‌ای مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است/ اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور در قزوین
منصور جلیلوند سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای استان قزوین در دو بخش خصوصی و دولتی با نظارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فعالیت می‌کند.

فعالیت 72 کارگاه ثابت دولتی و 202 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در قزوین

وی افزود: بخش دولتی در ۱۱ مرکز و ۷۲ کارگاه ثابت در سطح استان برای خواهران و برادران به ارائه آموزش و خدمات لازم می‌پردازد.
سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین 202 آموزشگاه آزاد شامل ۱۸۱ آموزشگاه برای خواهران و 21 آموزشگاه برای برادران خدمات فنی و مهارتی ارائه می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی، کاملا به صورت رایگان ارائه می‌شود اما در مراکز خصوصی براساس تعرفه‌های تعیین شده هزینه‌ای بابت آموزش‌ها از متقاضیان دریافت می‌شود.
جلیلوند عنوان کرد: آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای شامل رشته‌های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر می‌باشد.

"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مهم‌ترین اولویت فنی و حرفه‌ای در سال جاری است
وی با اشاره به دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: علاوه بر مراکز ثابت دولتی، تیم‌های سیاری نیز متشکل از مربیان و کارشناسان با تجهیزات مورد نیاز به روستاها و دهستان‌های مورد هدف که از جامعه هدف مورد نظر‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌آیند با همکاری دهیاران و بخشداران جهت ارائه خدمات آموزشی اعزام می‌شوند.
سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین عنوان کرد: در ۴ زندان‌ و کانون اصلاحات سطح استان نیز فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به افراد ارائه می‌شود و همچنین با همکاری اداره زندان‌ها، آموزش‌هایی برای زندانیان پس از آزادی برای افزایش توانایی مهارتی مورد نیاز آنها انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان برای ورود به بازار کار نیاز به افزایش مهارت‌های فنی خود دارند لذا برخی از این افراد برای گذراندن دوره کارورزی و برخی نیز پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کرده و مورد آموزش قرار می‌گیرند.
جلیلوند با اشاره به اهم فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مهم‌ترین اولویت ما در سال جاری است.

اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور
وی ادامه داد: آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی مورد نظر فنی و حرفه‌ای استان است موضوع توانمندسازی افراد محروم و نیازمند جامعه است که غالب این افراد در روستاها ساکن هستند که در این راستا تیم‌های سیار با حضور در روستاها نسبت به انجام خدمات آموزشی اقدام می‌کنند.
سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور بیان کرد: جامعه هدف اجرای این طرح، مادران هستند که تربیت فرزندان خود را بر عهده دارند بر این اساس آموزش‌های کارآفرینی با افزایش سطح آگاهی و توانمندسازی بانوان به آنها آموزش داده می‌شود.
جلیلوند تصریح کرد: بدون شک مادران کارآفرین، فرزندان کارآفرینی را نیز تربیت خواهند کرد به این شکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با استفاده از توان و ظرفیت مادران در خانه به گروه سنی زیر ۱۰ سال منتقل می‌شود.

فنی و حرفه‌ای، مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده این طرح در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد و در این راستا ۸۰ هزار نفر ساعت آموزش برای مادران کارآفرین پرور پیش‌بینی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: فنی حرفه‌ای مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است زیرا در هر شغل و فعالیتی، آموزش لازمه کار می‌باشد و ما معتقدیم هیچ شغل و فعالیتی در کشور نیست که نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نباشد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال‌ است، ادامه داد: ما وظیفه داریم فرصت شغلی را با آموزش‌های مهارتی تبدیل به شغل پایدار در جامعه کنیم.

برگزاری هفدهمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت
سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت بیان کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، 1389 شرکت‌کننده در 17 رشته به رقابت پرداختند که در نهایت 57 نفر به مرحله استانی راه یافتند که در روزهای هفتم و هشتم مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات در ۱۷ رشته مهارتی از جمله خیاطی، مگاترونیک، فرز و تراش CNC، جوشکاری، فناوری اتومبیل، طراحی وب، لوله کشی گرمایشی، کابینت سازی، تاسیسات الکتریکی، کاشی کاری دیوار و کف، جواهرسازی، طراحی مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و الکترونیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی شناسایی افراد مستعد و نخبه را از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد و گفت: منتخبین مرحله استانی المپیاد ملی مهارت به مرحله کشوری که در کرج برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
جلیلوند بیان کرد: مسابقات جهانی ملی مهارت نیز نیمه اول سال ۲۰۱۷ در شهر ابوظبی برگزار می‌شود.

برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در هفته مهارت
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین در هفته مهارت عنوان کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، همه ادارات فنی و حرفه‌ای استان‌ها موظف به اجرای فعالیت‌های تعیین شده از سوی مرکز هستند و گزارش کتبی فعالیت‌های انجام شده همراه با مستندات مطابق با مصوبات به تهران ارسال می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس جلساتی تشکیل و برنامه‌ریزی و تفکیک وظایف جهت اجرای فعالیت‌های مورد نظر در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه انجام شد.
وی در پایان با اشاره به عناوین برخی از برنامه‌های هفته مهارت گفت: دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط مدیران فنی و حرفه‌ای، ایجاد نمایشگاه توانمندی مهارتی استان، دیدار با فرمانداران و نمایندگان مجلس، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه‌هاست.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان