۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عدم پیگیری روشن وزیر امور خارجه در قبال وضعیت شیخ زکزاکی اقدامی غیرانقلابی بود
کد خبر: ۲۰۸۸۰۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عدم پیگیری روشن وزیر امور خارجه در قبال وضعیت شیخ زکزاکی اقدامی غیرانقلابی بود

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در نامه‌ای اعتراضی خطاب به وزیر امور خارجه نوشت: عدم پیگیری صریح و روشن شما در قبال وضعیت مسلمانان در بند در نیجریه اقدامی غیرانقلابی و به دور از اصول سیاست خارجه کشور بود.

عدم پیگیری روشن وزیر امور خارجه در قبال وضعیت شیخ زکزاکی اقدامی غیرانقلابی بود

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در انتقاد از عدم پیگیری وضعیت رهبر شیعیان نیجریه «شیخ ابراهیم زکزاکی» توسط دستگاه دیپلماسی کشورمان نامه اعتراضی را خطاب به محمد جواد ظریف منتشر کرد.

بسیج دانشجوی دانشگاه امام صادق علیه السلام با اشاره به دو اصل از قانون اساسی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: پس از گذشت چندین ماه از انفعال دستگاه دیپلماسی ایران در برابر جنایات دولت نیجریه، خبر سفر شما به این کشور، کورسوی امیدی را مبنی بر پیگیری وضعیت مسلمانان نیجریه در دلها ایجاد کرد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تأسیس بر مبنای عقیده اسلامی آرمان های امام عظیم شأن و مقام معظم رهبری همت و تلاش خود را برای دفاع از مظلومین و مستضعفین در همه جای جهان فارغ از مذهب و قومیت و رنگ و نژاد بکار بسته و همواره حامی و یاور ستم دیدگان در سرتاسر جهان بوده است. فصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصول 152 و 154 صراحتاً حمایت از مظلومین و مستضعفین را جزو آرمان ها و اصول سیاست خارجی ایران می داند. امروز جوانان مؤمن و انقلابی با تکیه بر کلام امام که فرمود:

«ما کشور را، کشور ایران نمى‏دانیم، ما همه ممالک اسلامى را از خودمان مى‏دانیم، مسلم باید این طور باشد. ما دفاع از همه مسلمین را لازم مى‏دانیم» نسبت به ظلم وارد شده نسبت به مظلومین عالم و مخصوصاً مسلمانان منطقه ساکت ننشسته و با صدایی رسا و قاطع از تمامی آنها حمایت می کنند.

در ادامه نامه با اشاره به داغدار شدن مسلمانان جهان از حوادث نیجریه و بی تفاوتی مجامع بین المللی در قبال آنها خصوصا شیخ ابراهیم زکزاکی تاکید شد: خبر کشتار و شهادت جمع کثیری از مؤمنان و مسلمانان نیجریه مدتهاست مردم ایران و تمامی مسلمانان را داغدار کرده است.

شکنجه ها و تعرض ها به ساحت رهبر شیعیان نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی، بدون شک دل تمام انسان های حق طلب و آزاده را بدرد آورده، و سکوت و بی تفاوتی مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی و عدم تلاش برای حل مخاصمات و برقراری امنیت، خشم مردم مسلمان را به همراه داشته است.

در ادامه نامه آمده است:امروز در حالی که رهبر مسلمانان نیجریه در وضعیت نامعلومی به سر می برد، با سفر جنابعالی به نیجریه امیدوار بودیم دستگاه دیپلماسی کشور بر حسب وظیفه انقلابی خود پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زاکزاکی و مردم مسلمان نیجریه را به خنده های تلخ برای به ثمر رسیدن اهداف تجاری و سیاسی ترجیح دهد. ملاقات های صورت گرفته توسط شما و تماس تلفنی رییس جمهور، بار دیگر برخورد گزینشی و تبعیض آمیز دولت در حمایت از مظلومین عالم، و موضع گیری در برابر جبهه ظلم و تروریسم را به طور کامل روشن ساخت. بدون شک خون مردم مؤمن و مسلمان در نیجریه تفاوتی با خون مردم کشورهای اروپایی نداشته و مستحق اقدام عملی و موضع گیری جدی در این عرصه است.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تاکید کرده است: نشست و برخاست های شما با مستکبرین عالم و لبخندهای شما در دیدار با آنان، مستضعفین عالم را از ایران اسلامی ناامید می کند! بازتاب رسانه ای خنده های شما در برابر قلدران عالم نمکی است بر زخمهای مستضعفین عالم.

امروز انتظار ملت شریف ایران از دستگاه اجرایی و دیپلماسی آن است که با تکیه بر آرمان ها و کلام نورانی حضرت امام (ره) که فرمود: «ما معادله‏ جهانى‏ و معیارهاى اجتماعى و سیاسى‌‏اى که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌‏شده است را شکسته‏‌ایم. ما خود چارچوب جدیدى ساخته ‏ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌‏ایم.از هر عادلى دفاع می‌‏کنیم و بر هر ظالمى می‌‏تازیم.»، تمامی تلاش خود را در راستای مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی بکار بسته و اصل حمایت از محرومین و مستضعفین در سراسر عالم را مبنای سیاست خارجی و عملکرد خود قرار دهد.

در پایان این نامه اعتراضی چنین می‌خوانیم: عدم پیگیری صریح و روشن وزیر محترم امور خارجه کشور در قبال وضعیت مسلمانان در بند در نیجریه اقدامی غیرانقلابی و به دور از اصول سیاست خارجه کشور بود. این مساله تنها نسبت به مردم نیجریه صورت نپذیرفت. بلکه عدم رویکرد انقلابی و حمایت از مستضعفین بارها در قبال کشورهای مختلف در این روزها از جمله اتفاقات سوریه، عراق، بحرین، تاجیکستان، کشمیر، آذربایجان، یمن و افغانستان و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه را به صورت زنجیره ای شاهد بوده ایم. از دستگاه دیپلماسی و جنابعالی، خواستاریم تا هرچه سریعتر نسبت به این اقدام خود به ملت شریف ایران پاسخگو باشید.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان