۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ائمه جمعه به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند
کد خبر: ۲۰۸۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۱۷:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه:

ائمه جمعه به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ائمه جمعه باید با دقت مسائل مختلف شهر، استان، کشور و جهان را رصد کرده و به مشکلات مردم، به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ائمه جمعه به مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در دفتر امام‌جمعه اسفرورین برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه باید همان کار طلبگی را با نگاهی از منظر اِشراف به اقشار مختلف مردم و به دور از نگاه‌های جناحی، حزبی و تعصبات منطقه‌ای انجام دهند.

 وی با بیان اینکه مطرح کردن ابعاد مختلف تقوا در نماز جمعه واجب است، تصریح کرد: محوری‌ترین مسئله‌ای که در نماز جمعه باید بیان شود، موضوع تقواست و امام خمینی (ره) هم تأکید دارند که باید موضوع تقوا با جدیت و با رویکرد عملی بیان و تشریح شود.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبری وقتی در این فضا صحبت می‌کنند کاملاً انتظار دارند که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اثرگذار سخن بگویند تا خروجی صحبت‌های آنها در زندگی کاری و شخصی مردم به خوبی مشاهده شود.

 



نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین رصد مسائل جاری شهرها و استان‌ها را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمرد و ادامه داد: باید ائمه جمعه به مشکلات مردم بپردازند و اینگونه نباشد که در خطبه‌ها‌ به مشکلات مردم توجهی نداشته باشند.

 وی پرداختن به مشکلات اقتصادی و فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را از دیگر وظایف ائمه جمعه دانست و یادآور شد: ائمه جمعه باید با دقت مسائل مختلف شهر، استان، کشور و جهان را رصد کرده و به مشکلات مردم، به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عابدینی دشمن‌ شناسی را وظیفه دیگر ائمه جمعه معرفی کرد و افزود: از منظر دشمن‌ شناسی جدی‌ترین مسأله در سوره جمعه، طرح مسئله یهود است که به خوبی باید حیله‌های آنها که امروز در قالب صهیونیست‌ها شناخته می‌شوند شناسایی و تبیین شود.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: ما دشمن داخلی و خارجی داشته و داریم و هر دو به صورت برجسته و مطرح دیده شده‌اند و ائمه جمعه هم باید با جدیت به آنها بپردازند.

وی بصیرت‌افزایی را یکی از اصلی‌ترین محورهای نماز جمعه دانست و یادآور شد: آن چیزی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آنها تأکید دارند بهترین شاخص است برای اینکه تکلیفمان را بدانیم و به آن عمل نماییم.



 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: تشویق دانش آموزان برای شرکت در نمازهای جماعت و جمعه و همچنین فعالیت در مساجد یکی از طرح‌ها و ایده‌های خوبی است که باید از سوی ائمه جمعه دنبال شود و این طرح از وظایف قرارگاهی ائمه جمعه محسوب می‌شود.

 عابدینی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و هیئات مذهبی خاستگاه‌های مساجد و نمازهای جمعه هستند، تأکید کرد: کسانی که از این نهادها جذب شوند در حوزه‌های دیگر از جمله امر به معروف و عفاف و حجاب نیروی آماده و پای کار خواهند بود.

وی به آغاز نمایش فصل شیدایی در 20 مرداد هم اشاره و اظهار کرد: از آنجایی که نمایش فصل شیدایی با مرور تاریخ اثر زیادی بر جامعه به ویژه نسل جوان می‌گذارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: این نمایش در استان‌های دیگر با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و در قزوین هم شرایط برای حضور چند هزار نفری مردم در هر شب وجود دارد و ضروری است این موضوع مورد حمایت ائمه جمعه قرار گیرد.



 

آیت‌الله اسلامی: حوزه‌های علمیه تقویت شوند

آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری هم در نشست ائمه جمعه استان به اهمیت حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کرد: باید همواره برای تقویت حوزه‌های علمیه تلاش کنیم زیرا این حوزه‌های علمیه هستند که در مقابل تهاجم فرهنگی با جدیت ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: رهبری همواره بر تقویت حوزه‌های علمیه تأکید دارند و علمایی که امروز مردم تحت تأثیر شخصیت و جایگاه والای معنوی آنها هستند، همگی برخاسته از حوزه‌های علمیه بوده و همه ما باید با جدیت در پی تقویت آنها باشیم.

 


 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خمسه‌ای: تشکیل قرارگاه فرهنگی نماز جمعه با جدیت دنبال شود

حجت‌الاسلام والمسلمین خمسه‌ای، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین هم در نشست ائمه جمعه با تبریک سالروز آغاز نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: پیرو تأکید رهبری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با جدیت پیگیر شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی در نمازهای جمعه است.

 وی تصریح کرد: باید ائمه جمعه پیگیر فرمایشات رهبری در تشکیل این قرارگاه فرهنگی مهم و اثرگذار باشند و این امر مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 


 

آیت‌الله عابدینی: خداوند تنها ایمان آورندگان را به نماز جمعه دعوت می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه در نشستی با حضور ائمه جمعه استان و مردم اسفرورین به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور و اهمیت این فریضه الهی اشاره و بیان کرد: خداوند اهمیت ویژه‌ای برای نماز جمعه قائل شده و سوره‌ای را نیز به این نام نازل کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند تنها ایمان آورندگان را به نماز جمعه دعوت می‌کند، ادامه داد: خداوند کسانی را که منزلت ایمانی پیدا کرده‌اند را به نماز جمعه دعوت می‌کنند و این مهم ارزش و جایگاه والای این فریضه الهی را نشان می‌دهد و مبادا نسبت به این امر مهم دینی بی‌تفاوت باشیم.

عابدینی با تأکید بر اینکه موقع نماز تنها باید به اقامه نماز بپردازیم، اضافه کرد: روایت داریم هر کاری که انسان موقع نماز انجام می‌دهد بی‌برکت می‌شود و نتیجه خیر برای انسان نمی‌شود و یقیناً اهمیت این موضوع در موقع نماز جمعه دو چندان می‌شود.

انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان