۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اجرای عدالت اجتماعی با برگزاری اردوهای جهادی/ دانشجویان نشان دادند که مرد عمل هستند
کد خبر: ۲۰۸۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین مطرح کرد

اجرای عدالت اجتماعی با برگزاری اردوهای جهادی/ دانشجویان نشان دادند که مرد عمل هستند

مهدی برزگر با اشاره به اعزام ۲۴۰۰ دانشجو از ۴۷ دانشگاه استان به اردوهای جهادی در سال جاری گفت: در تلاشیم تا با برگزاری اردوهای جهادی بخشی از عدالت اجتماعی در مناطق محروم پیاده شود.

اجرای عدالت اجتماعی با برگزاری اردوهای جهادی/ دانشجویان نشان دادند که مرد عمل هستند
مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اردوهای جهادی دانشجویان در سال جاری اظهار کرد: امسال 2400 نفر از دانشجویان استان در قالب 37 گروه از 47 دانشگاه به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.
وی افزود: با وجود تعطیلات نوروز یک گروه 300 نفره از دانشجویان از تاریخ 3 تا 13 فروردین ماه در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و عمرانی با هدف خدمت‌رسانی در 8 روستای مناطق محروم بخش الموت غربی حضور یافتند و با کمک و همکاری کمیته امداد در تامین اقلام و مصالح به ارائه خدمت پرداختند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: در حوزه درمانی بهداشتی نیز در طول ده شبانه روز بالغ بر 150 میلیون تومان خدمات رایگان به مردم این مناطق داده شد.
وی با اشاره به آثار و برکات برگزاری اردوهای جهادی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، اثر سازندگی تربیتی و معنوی اردوهای جهادی برای دانشجویان به مراتب از سازندگی عمرانی با اهمیت‌تر است.
برزگر عنوان کرد: تعدادی دیگر از دانشجویان در قالب 6 گروه از تاریخ 19 تا 30 تیرماه به منظور انجام کار آموزشی، فرهنگی و عمرانی به مناطق آبگرم و آوج اعزام شدند که عمده این افراد از دانشجویان دانشگاه پیام نور مراکز استانی از دانشگاه‌های بوئین زهرا، شال، دانسفهان، تاکستان و قزوین بودند.
وی تصریح کرد: مرحله سوم اعزام اردوهای جهادی دانشجویان از 13 مرداد ماه شروع و تا 27 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته گروه‌های اعزامی هر کدام به مدت 10 شبانه روز با حضور در مناطق محروم استان ازجمله آبگرم، آوج، الموت شرقی و غربی و طارم در موضوعات فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی و بهداشت و درمان به فعالیت خواهند پرداخت.
وی در ادامه گفت: هر جا مسئولان به جوانان اعتماد کردند دانشجویان نشان دادند که مرد عمل هستند و با انگیزه و پشتکار بالا، توانایی خود را به کار گرفتند.
برزگر خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در بحث اردوهای جهادی آشنایی دانشجویان با محرومیت و ایجاد حس قدرشناسی و شکرگذاری در آنها نسبت به نعماتی است که دارند از سوی دیگر این افراد اگر در آینده مسئولیتی را عهده دار شدند با آگاهی نسبت به فقر و محرومیت بیشتر در زمینه محرومیت زدایی از جامعه فعالیت خواهند کرد.
وی در پایان گفت: در تلاشیم تا بخشی از عدالت اجتماعی از طریق اردوهای جهادی در مناطق محروم پیاده شود از سوی دیگر این مهم موجب خوش‌بینی اهالی مناطق محروم نسبت به نظام و انقلاب می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان