۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کارکردهای" کف بیمارستان" در دولت یازدهم+تصاویر
کد خبر: ۲۰۸۶۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۵ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

قابل توجه وزیر بهداشت/

کارکردهای" کف بیمارستان" در دولت یازدهم+تصاویر

اجرای برنامه طرح تحوب سلامت به همراه ارتقاء هتلینگ در راستای کاهش دغدغه درمان و تامین امکانات رفاهی بیماران انجام می شود که در لرستان مبحث هتلینگ بیمارستای در برخی از بیمارستان های استان هنوز به مراحل اجرایی نرسیده است.

کارکردهای" کف بیمارستان" در دولت یازدهم+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت بحث ارتقاء خدمات هتلینگ است و همانطور که از عنوان آن پیداست شامل مسائلی مربوط به رفاه بیماران از جمله تخت بیمار، اتاق بیمار، امکانات رفاهی همچون تلویزیون، پتو و ملحفه و هر آنچه که منجر به رفاه، آرامش و آسایش بیشتر بیمار شود به عنوان خدمات هتلینگ مورد توجه است و باید به آنها پرداخته شود.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

ارتقا خدمات هتلینگ بیمارستان از جمله برنامه های طرح تحول سلامت که علی رغم مزایایی خوبی که دارد ولی هنوز وزارت بهداشت در استان هایی از قبیل لرستان نتوانسته این طرح را به خوبی اجرا کند.

توجه قسمت اعظم طرح تحول سلامت به حوزه درمان وکاهش دغدغه های بیماران باعث شده تا بخش عمرانی و ارتقا هتلینگ بیمارستان های دولتی کمی به حاشیه کشیده شود.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

عکس ارسالی از رضا شهروند خبرنگار

 موضوعی که دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ودرمان در مصاحبه دوم مردادماه با رادیود ایران کمی عجله کرد و آن را با تخریب دولت دهم این چنین اعلام کرد" وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده دولت یازدهم در خصوص افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان البرز گفت: واقعا موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند."

هتلینگ بیمارستانی لرستان

عکس ارسالی از رضا شهروند خبرنگار

 آقای وزیر که گویا فقط مسائل کلی بهداشت ودرمان واجرای طرح تحول سلامت را در چند مراکز درمانی و بیمارستانی خاص می بینند،نمی دانند هر چند در دولت دهم که توان بر رفع دغدغه مسکن گذاشته شده بود و بحث سلامت هم در کنار آن از اولویت های دولت بود ولی این روزها با اجرای طرح تحول سلامت دولت یازدهم چرا بیماران در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز و درمانگاه بیمارستان عشایر خرم آباد مجبور هستند از پنکه زمینی برای خنک کردن خود در بیمارستان ها استفاده کنند.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

در اجرای برنامه هتلینگ بیمارستان قرار شد به رفاه بیماران از جمله تخت بیمار، اتاق بیمار، امکانات رفاهی همچون تلویزیون، پتو و ملحفه و هر آنچه که منجر به رفاه، آرامش و آسایش بیشتر بیمار شود بیشتر توجه شود.

آیا در واقعیت این امر در بیمارستان های ما محقق شده است؟متاسفانه بر عکس شعار گویی های آقای وزیر که وزرای پرکار دولت یازدهم است،بیماران از حداقل امکانات اولیه هم محروم هستند.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

 رها کردن بیماران در راهروی بیمارستان عشایر خرم آباد به دلیل نبود تخت کافی بستری از دیگر مسائل ومشکلات حوزه درمان استان که ضرورت اجرای طرح هتلینگ بیمارستان عشایر را پیش از پیش ضروری می کند.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

 سرلک از بیماران بیمارستان الیگودرز که  از وضعیت هتل لینگ بیمارستانی انتقاد کرده و اظهار داشت:متاسفانه در بیمارستان وصعیت سرمایشی مناسبی وجود ندارد و به دلیل گرمای بیش از حد هوا مجبور هستیم پنکه روی میزی از منزل برای خنک کردن خود به بیمارستان بیاوریم.

وی بیان کرد:دولت در خصوص کاهش هزینه های درمانی اقدامات خوبی انجام داده که در دولت های قبلی به آن پرداخته نشده ولی امکانات رفاهی برای بیماران هم باید بر اساس این طرح تغییر وتحول پیدا کند.

یکی دیگر از بیماران بیمارستان عشایر خرم آباد که نخواست نامش بارده شود در گفتگو با بیان روز اظهار داشت:کجای ایران دیده اید که برای بالابردن بیماری که دچار شکستگی پا شده از پله استفاده شود.

هتلینگ بیمارستانی لرستان

وی بیان کرد:وقتی درمانگاه بیمارستان عشایر فاقد آسانسور چرا پزشکان ارتوپد و خاص در طبقه دوم درمانگاه هستند.

وی تصریح کرد:پاهای پدرم دچار شکستگی بودند که مجبور شدیم برای بردن آن به پیش دکتر معالج ویلچر آن را با دست از پله ها بالا وپایین کنیم.

به نظر می رسد مسئولان دانشگاه علوم پزشی لرستان در خصوص ارتقاء هتلینگ بیمارستان های دولتی براساس طرح تحول سلامت که دارای بودجه و منابع درآمدی ثابت است را اجرایی کنند.

این درحالی که متولیان امر به جای توجه و انجام وظایف خود به دنبال مسائل حاشیه ای از قبیل عدم مصاحبه خبرنگاران با مصدومان آتش سوزی لوله اتیلن غرب در شهرستان پلدختر هستند.


انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان