۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۶ مرکز تخصصی توانبخشی در استان
کد خبر: ۲۰۸۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۴ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد:

فعالیت ۱۶ مرکز تخصصی توانبخشی در استان

حسین افشار مقدم از فعالیت ۱۶ مرکز آموزشی و تخصصی توانبخشی روزانه با ظرفیت ۹۵۰ نفر در سطح استان خبر داد.

فعالیت ۱۶ مرکز تخصصی توانبخشی در استان
حسین افشار مقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات مراکز بهزیستی اظهار کرد: مراکز روزانه توانبخشی استان خدمات توانپزشکی و توانبخشی از جمله کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و مشاوره‌های روانشناسی و دندانپزشکی و هنر درمانی به جامعه هدف ارائه می‌کنند.
وی در ادامه از فعالیت 16 مرکز آموزشی و تخصصی توانبخشی روزانه با ظرفیت 950 نفر در سطح استان خبر داد و افزود: در این مراکز مربیان آموزشی، هنری و ورزشی به تناسب نوع معلولیت و اقدامات تجویز شده، فعالیت‌های نظامندی را ساماندهی می‌نمایند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: ماهانه بیش از 550 نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند که این مراکز دارای یارانه بوده و مشارکت خانواده‌ها غالبا بصورت رایگان می‌باشد ضمن اینکه ظرفیت اکثریت این مراکز به حد نصاب نرسیده است و در حال حاضر پاسخگوی مراجعین و معلولین استان خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات جامعه معلولین فقط به بهزیستی محدود نیست، عنوان کرد: بدون تردید دستیابی به توسعه فراگیر جامعه بدون همکاری سازمان‌های مردم نهاد، سایر سازمان‌ها و مشارکت مردم امکان پذیر نبوده و نخواهد بود.
افشار مقدم همچنین از ساخت مرکز جامع توانبخشی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در استان خبر داد و افزود: این مرکز هم‌اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن در آینده نزدیک اقدام به ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی تخصصی به معلولین استان خواهد نمود.
این مسؤل عنوان کرد: خدمات تخصصی توانبخشی به معلولین بطور قطع در مراکز توانبخشی بهزیستی استان با هدف توانمندسازی در حال ارائه به جامعه هدف استان می‌باشد.
وی در پایان با اشاره به خدمات مطلوب مرکز تخصصی خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا بیان کرد: در سال جاری صددرصد مددجویان واجد شرایط این مرکز در آزمون سنجش مدارس عادی پذیرفته شدند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان