۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تبعات منفی کمبود آب به خود مردم بازخواهد گشت/سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است
کد خبر: ۲۰۸۴۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تبعات منفی کمبود آب به خود مردم بازخواهد گشت/سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه اگر بخشی از کشور به دلیل کمبود آب، دارای اقتصاد ناپایدار باشد، تبعات آن به خود مردم باز خواهد گشت گفت: احیای منابع آب زیرزمینی در دولت های بعدی فراموش نشود.

تبعات منفی کمبود آب به خود مردم بازخواهد گشت/سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است
میدانی خاطر نشان کرد:منابع آبی نه تنها به همه ما بلکه به آیندگان و نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و ما وظیفه داریم برای حفظ این میراث، به‌طور جدی تلاش کنیم.
وی به مدیریت در مصرف و صرفه‌جویی، به خصوص در زمان تابستان و پیک مصرف اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از کمبود آب می‌شود، مردم فکر می‌کنند که قرار است از همین فردا آب شرب مشترکان محدود شود؛ در حالی که این سخن برای کوتاه‌مدت نیست و ما با این ابزار برای آینده هشدار می‌دهیم.
معاون وزیر نیرو در خصوص بحث بحران آب گفت: بحران آب شاخص‌های خاص خود را دارد که برای مردم محسوس نیست، ولی متخصصان بخش آب کشور، با ابزارها و شاخص‌های علمی مشغول رصد این بخش هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد آب مورد نیاز کشور از محل سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار داشت: بخش بزرگی از سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است و مردم به عنوان صاحبان اصلی این منابع بایستی ما را بیشتر همراهی کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: اقتصادی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان