۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیلد; IOC مقابل پوتین زانو زد/اکیپ‌ فرانسه; بدترین تصمیم در تمام ادوار گرفته شد
کد خبر: ۲۰۸۳۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بیلد; IOC مقابل پوتین زانو زد/اکیپ‌ فرانسه; بدترین تصمیم در تمام ادوار گرفته شد

تعداد زیادی از رسانه‌‌های اروپایی بعد از اعلام رأی IOC مبنی بر حضور روس‌ها در المپیک ریو انتقاد کردند.

بیلد; IOC مقابل پوتین زانو زد/اکیپ‌ فرانسه; بدترین تصمیم در تمام ادوار گرفته شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، عصر روز گذشته کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد روس‌ها اجازه حضور در المپیک ریو را خواهند داشت.

بعد از این تصمیم رسانه‌های مختلف اروپایی به تصمیم IOC انتقاد زیادی کردند.

روزنامه بیلد یکی از پرمخاطب‌ترین روزنامه‌های آلمان در گزارشی که امروز منتشر شد از تصمیم توماس باخ و همکارانش برای اعزام روس‌ها به المپیک با وجود دوپینگ انتقاد کرد و نوشت: باعث تأسف است روس‌ها با وجود رسوایی دوپینگی بزرگی که ماه‌هاست ایجاد کرده‌اند اجازه دارند در المپیک شرکت کنند.

این روزنامه همچنین در ادامه این گزارش اشاره کرد که هر چند دونده‌های دوپینگی روسیه اجازه شرکت در المپیک را ندارند اما سایر ورزشکاران می‌توانند در المپیک شرکت کنند و این باعث تأسف است و به نظر می‌رسد IOC مقابل پوتین زانو زده است.

روزنامه اکیپ فرانسه هم از تصمیم اخیر IOC به عنوان «بدترین تصمیم تمام ادوار» نام برد و نوشت: بحث دوپینگ فقط اختصاص به دونده‌های این کشور ندارد و این اتفاق شوم در تمامی رشته‌های ورزشی روسیه ریشه دوانده است.

خبرگزاری ورزش آلمان نیز عنوان کرد با این تصمیم لطمه زیادی به اعتبار المپیک وارد شده چرا که حالا هر فرد علاقمندی در دنیا از خود سوال می‌کند آیا سایر ورزشکاران روس که به المپیک می‌آیند پاک هستند؟

روزنامه دیلی‌میل در این باره نوشت: IOC باید تصمیم قاطعی علیه ورزش گرفتار در دوپینگ می‌گرفت.

در یک برنامه تلویزیونی اولیور کانسو سرمربی 42 ساله وزنه‌برداری آلمان اظهار داشت: وزنه‌برداران روسیه در گذشته مرتکب دوپنیگ شده‌اند و نباید در مسابقات حضور پیدا کنند. تصمیم IOC غلط است و هیچ ورزشکار پاکی در بین روس‌ها وجود ندارد.

همچنین فدراسیون جهانی تنیس به هفت تنیسور روسیه بعد از تصمیم IOC اجازه حضور در المپیک داد که همین موضوع انتقاد برترین تنیسورهای جهان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/س

 

http://fna.ir/W5TRH8

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان