۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیرکل انتقال خون استان از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین تقدیر کرد
کد خبر: ۲۰۸۳۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۴ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

به منظور پاسداشت از رسانه‌های فعال در گسترش فرهنگ اهدای خون؛

مدیرکل انتقال خون استان از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین تقدیر کرد

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با حضور در پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از تلاش این پایگاه خبری در گسترش فرهنگ اهدای خون قدردانی کرد.

مدیرکل انتقال خون استان از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین تقدیر کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، به منظور پاسداشت از رسانه‌های فعال در عرصه گسترش فرهنگ اهدای خون، مدیرکل انتقال خون استان قزوین، صبح امروز(دوشنبه) با حضور در پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از تلاش این پایگاه خبری تشکر و قدردانی کرد.
محمد حسین برادران، مدیر کل انتقال خون استان قزوین در این دیدار اظهار کرد: با تلاش اصحاب رسانه و به ویژه خبرگزاری صبح قزوین در افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به نقش حیاتی اهدای خون در سلامت جامعه، شاهد آمار رو به رشد اهداکنندگان مستمر و همچنین افزایش مشارکت بانوان هستیم.
وی افزود: این امر اهمیت فعالیت رسانه‌ای را در بحث گسترش و ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان امر حیاتی و زندگی‌بخش نشان می‌دهد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: عدم وجود جايگزين مناسب براي خون و نیاز هميشگي به این ماده حیاتی سبب شده تا اهداي خون اهميت و جايگاه ويژه‌اي در تامین سلامت جامعه داشته باشد لذا تلاش می‌شود تا از طریق آگاهی رسانی و انجام اقدامات فرهنگی بر آمار اهداکنندگان مستمر افزوده شود.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون 50 درصد مراجعه کنندگان برای اهدای خون، مربوط به اهداکنندگان مستمر هستند از این رو یکی از برنامه‌ها و اهداف اداره انتقال خون استان، افزایش درصد اهداکنندگان مستمر به بیش از 90 درصد است.

برادران در ادامه گفت: اهداکنندگان مستمر بدون هیچگونه چشم‌داشتی، داوطلبانه برای اهدای خون اقدام می‌کنند به طوریکه حتی ممکن است خانواده این افراد نیز از این عمل خیرخواهانه آنها مطلع نباشند.
وی با اشاره به اهمیت کار اهداکنندگان خون بیان کرد: گسترش و اشاعه فرهنگ اهدای خون ضمن ایجاد خودمراقبتی در فرد اهداکننده، موجب ارتقای سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: بر اساس پژوهش صورت گرفته، اهداکنندگان مستمر معمولا به عنوان الگو در میان خانواده و محیط کار شناخته شده‌اند و حس نوع دوستی و رعایت ارزش‌های انسانی و اسلامی در این افراد چشمگیر است.
در ادامه امیرعلی رضایی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین با تشکر از زحمات مدیرکل انتقال خون در ایجاد تحول در ارائه خدمات این سازمان بیان کرد: بدون شک اقدامات انتقال خون در برقراری ارتباط موثر با آحاد جامعه و تعامل بیشتر با اصحاب رسانه در فرهنگسازی اهدای خون نقش پررنگی داشته است چراکه برخی افراد به اهمیت این امر حیاتی آنطور که شایسته است واقف نیستند.
وی افزود: صبح قزوین نیز بر اساس رسالت خویش به صورت ویژه نسبت به پوشش و تولید اخبار دستگاه‌ها و ادارات خدماتی همچون اداره انتقال خون که وظیفه تهيه خون و فرآورده‌هاي خوني سالم و كافي برای کمک به بیماران را بر عهده دارد، اقدام می‌کند.
در پایان این دیدار مدیرکل انتقال خون استان با اهدای لوح تقدیر و هدایا از فعالیت پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون قدردانی کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان