۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهرداري قزوين با شعار متحد شهري به سمت توسعه پايدار حرکت مي کند
کد خبر: ۲۰۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوين:

شهرداري قزوين با شعار متحد شهري به سمت توسعه پايدار حرکت مي کند

شهردار قزوين گفت: شهرداري با شعار متحد شهري و شناخت پتانسيل هاي موجود به سمت توسعه پايدار حرکت مي‌کند.

شهرداري قزوين با شعار متحد شهري به سمت توسعه پايدار حرکت مي کند
به گزارش صبح قزوین به نقل از اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در نهمين همايش ملي شهر و سيماي شهري و چهارمين همايش توسعه شهري در برج ميلاد تهران با اشاره به ويژگي‌هاي شهر قزوين گفت: دبيرخانه دائمي همايش ملي شهر و سيماي شهري طبق توافق وزارت کشور و راه و شهرسازي چهار سال است که به شهر قزوين سپرده شده است.
وي افزود: قزوين با 1700سال مدنيت و 6هزار سال قدمت منطقه قزوين، سهم بزرگ و تاثيرگذاري در معماري و شهرسازي ايران داشته است.
شهردار قزوين با بيان اينکه شهر قزوين داراي آثار تاريخي بسياري است، افزود: گذشتگان با ايجاد تک بناها با معماري ويژه فضاهاي درستي با تفکر توسعه پايدار داشتند.
اين مقام مسوول با بيان اينکه شهر قزوين با حدود 1700اثر تاريخي، منطقه نمونه گردشگري است، بيان کرد: شهر قزوين از نظر وضعيت اقتصادي، بازرگاني، صنعتي داراي ويژگي هاي برتر است و همچنين قزوين شهر چهار انبياء و چهارمين شهر اهل بيت و پايتخت خوشنويسي است.
وي با اظهار اينکه بايد نقاط مثبت شهر قزوين را رصد کنيم تا بتوانيم به سمت توسعه پايدار شهري حرکت کنيم، گفت: قزوين با ظرفيت هاي مختلف بايد به درستي به آيندگان تحويل داده شود.
نصرتي با اظهار اينکه شهر محل برقراري روابط اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است، افزود: بايد در اين سه مقوله براي توسعه شهري قزوين فعاليت صورت گيرد.
وي با بيان اينکه براي توسعه شهر قزوين شعاري تحت عنوان مديريت متحد شهري تعريف شده است، گفت: اين شعار مورد استقبال مديران کشوري قرار گرفته است و طي چند سال اخير با اين تفکر يک فضاي امن و مناسب براي تحول شهر قزوين ايجاد شده است.
نصرتي در ادامه با بيان اينکه باغستان سنتي شهر قزوين در کشور بي نظير است، گفت: گذشتگان ما از نگاه توسعه پايدار درست تشخيص دادند و باغستان هاي سنتي را ايجاد کردند و اين باغستان دو بار در سال با استفاده از سيلاب ها آبياري مي شد تا سيل وارد شهر قزوين نشود اما گذشتگان نه چندان دور بخشي از اين باغستان را تخريب کردند و قزوين همچنان مشکلات مهار سيل دارد و فضاي امني وجود ندارد.
شهردار قزوين بيان کرد: کلمه توسعه پايدار همه روزه در دانشگاه‌ها مورد بحث گذاشته مي شود اما باور کنيد اين موضوع به شکل نمادين و شعاري است.
وي بيان کرد: اميدواريم در اين همايش با وجود کارشناسان و متخصصان بتوانيم کاري کنيم تا فرصت هاي شهر قزوين را از بين نبريم.
وي تصريح کرد: توسعه پايدار بايد از پائين به بالا آغاز شود چراکه ديگر فرصت ها تکرار نمي شود.
شهردار قزوين بيان کرد: مديريت شهري قزوين طبق برنامه چشم انداز اهداف و ماموريت ها را به تحقق خواهد رساند.
وي بيان کرد: همه تلاش ها براي تحقق چشم انداز شهر قزوين است و خارج از اين مسير حرکت نمي کند.
اين مقام مسوول افزود: مديريت شهري قزوين با تشکيل کارگروه قزوين +20 توانسته است يک برنامه تحول گرا براي شهر قزوين با 20 پروژه تنظيم کند و در اين کارگروه قزوين+20 با يک خرد جمعي حرکت مي کند.
وي بيان کرد: فرصت هاي که در اختيار ما است فرصت هاي کالبدي و فيزيکي شهر نيست بلکه وجود شخصيت هاي فرهنگي و اجتماعي است که مي تواند در توسعه پايدار شهر قزوين موثر باشد.
شهردار قزوين بيان کرد: با وجود شخصيت هاي اجتماعي و فرهنگي و علما مسير حرکت در شهر قزوين مشخص است و اين شخصيت ها پشتوانه شهر قزوين است.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان