۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تامین اجتماعی گران‌ترین بیمه با کمترین خدمات/ مالیات‌ کشور بر دوش صنعت سنگینی می‌کند
کد خبر: ۲۰۸۲۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین:

تامین اجتماعی گران‌ترین بیمه با کمترین خدمات/ مالیات‌ کشور بر دوش صنعت سنگینی می‌کند

علی محمد زمانی با بیان اینکه تامین اجتماعی گران‎ترین بیمه با کمترین خدمات است، گفت: مالیات‌های کشور بر دوش صنعت سنگینی می کند، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی بر عهده صنعت نیست ولی به این بخش تحمیل شده است.

تامین اجتماعی گران‌ترین بیمه با کمترین خدمات/ مالیات‌ کشور بر دوش صنعت سنگینی می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ظهر امروز (یکشنبه) به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن مراسم تجلیل از 55 واحد صنعتی و معدنی استان با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صنعتی-معدنی و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به سخنان وزیر صنعت و معدن مبنی بر تلاش همه‌جانبه در جهت تولید گفت: با توجه به همت دولت برای رونق چرخه اقتصادی و هموارسازی موانع و ابلاغیه‌های صادر شده، واحدهای تولیدی باید تمام تلاش خود را در جهت گسترش تولید انجام دهند.

5 برابر بودجه عمرانی در بانک‌هاست
این نماینده با تاکید بر اهمیت همکاری بانک‌ها در عرصه تولید، بیان کرد: 900 میلیارد تومان اعتبار در بانک‌های کشور وجود دارد که این مبلغ نزدیک به 5 برابر بودجه عمرانی کشور است و بانک‌ها به عنوان رکن اصلی در سرمایه‌گذاری‌ها باید در خدمت تولید باشند.

علی محمد زمانی، رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین در ادامه این همایش، گفت: نگاه‌های جزیره‌ای بیش از تحریم‌ها برای صنعت و معدن مشکل ساز شده است.

وی افزود: نظام بانکی ما حتی در پسا تحریم نیز نتوانسته خود را با نظام بانکی جهانی تطبیق دهد و با یکسری از اقدامات و بنگاه‌داری‌ها بزرگترین مانع بر سر راه صنعت و معدن کشور است.

بانک‌ها همکاری لازم با تولیدکنندگان را ندارند
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تولیدی در کشور، گفت: دولت برای راه‌اندازی حداقل ده هزار واحد در کشور برنامه‌ریز‌ی‌های خوبی دارد که سهمی از آن متعلق به استان قزوین است اما با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده همچنان بانک‌ها به دنبال وثیقه هستند و همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارند.

زمانی ادامه داد: بانک‌ها قراردادهای 22 درصدی را برای این واحدها در نظر دارند در حالی که این قرارداها باید 18 درصدی باشد در صورتی که قراردهای 18 درصدی نیز با توجه به نرخ 2 برابری تورم در کشور توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: بانک‌ها باید خود را با مساله تولید تطبیق بدهند و همکاری بیشتری در این زمینه با تولیدکنندگان داشته باشند.

این مسئول با اشاره به مالیات‌های سنگین بخش صنعت، تصریح کرد: مالیات‌های کشور بر دوش صنعت سنگینی می کند، مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی بر عهده صنعت نیست ولی به این بخش تحمیل شده است.

زمانی گفت: هزینه‌های تامین اجتماعی هزینه‌های گرانی برای صنعت و تقریبا گران‌ترین نوع بیمه با کمترین خدمات است.

واردات پررنق و انبارهای انباشته از تولیدات داخلی
رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین با اشاره به هزینه حامل‌های انرژی در این بخش، اظهار کرد: پرداخت نشدن 30 درصد از سهم یارانه تولید و سایر مشکلات باعث شده تا تولید در کشور با مشکل مواجه شده و تقریبا توجیه اقتصادی نداشته باشد.

زمانی با اشاره به ضربه واردات کالا به صنعت، بیان کرد: با وجود رکود و انباشته شدن تولیدات داخلی در انبارها انبوهی از کالاهای خارجی از مسیرهای قانونی و غیرقانونی وارد کشور می‌شود که بار سنگینی را بر دوش تولید کنندگان و چرخه تولید کشور تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان