۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توجه به اقتصاد مقاومتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گیرد
کد خبر: ۲۰۸۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

توجه به اقتصاد مقاومتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گیرد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: باید در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه به تقویت اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.

توجه به اقتصاد مقاومتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار سرپرست و جمعی از کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین توجه به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یکی از ضروریات جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: باید در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه به تقویت اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد.
وی توجه به اصالت مدارس و پرهیز از طفیلی بودن را از دیگر ضروریات فضای آموزشی دانست و تأکید کرد: باید به دانشجویان آزادگی و حریت را بیاموزیم و نباید فضا به گونه‌ای باشد که دانشجویان توان حرف زدن نداشته باشند و در نهایت آزادی‌ها به نفع منافقین رقم بخورد.
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه دانشجو باید مستقل و آزاد بیندیشد، یادآور شد: ما به آدم‌های مستقل نیاز داریم و آدم وابسته به کار نمی‌آید. در احادیث هم آمده هیچ آدم مستقل حق را رها نکرد، الا اینکه ذلیل شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نچسبید الا اینکه عزیز شد.
عابدینی با بیان اینکه مقصد خلقت این است که بنده خدا باشیم، اظهار کرد: در همه بخش‌ها باید به این معنا توجه کنیم که خداوند انسان را برای عبادت و بندگی خلق کرده و هر کسی که در حوزه خود با توجه به این معنا به میدان بیاید، مشکل گشا شده و در حوزه خود می‌تواند موفق باشد.
وی با تأکید بر اینکه اگر با نیت عبادت و بندگی وارد حوزه‌های کاری خود نشویم، به انحراف خواهیم رفت، تصریح کرد: ممکن است از صنعتی که محور دینی و الهی ندارد صلاح کشتار جمعی تولید شود و از دانشگاهی که محور دینی و الهی ندارد داعشی پرورش پیدا کند، بنابراین باید با نیت عبادت و بندگی وارد حوزه‌های کاری شویم.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسانی که در مسیر بندگی قرار می‌گیرد خادم، امانتدار و متواضع شده و همه خوبی‌ها در او جمع می‌شود و در نهایت هیچگاه حاضر نمی‌شود خسارتی به دیگران وارد نماید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: بندگی خلوت و جلوت انسان را یکسان می‌کند و او را از دوگانه عمل کردن دور می‌کند اما کسی که در مسیر بندگی قرار نمی‌گیرد دچار نفاق شده و ثمره چنین رفتاری بی اعتمادی جامعه را در پی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید رفاقت‌ها بر اساس ایمان و تقوا شکل بگیرد، افزود: آنهایی که در دنیا رفاقت جدی دارند در قیامت با هم دشمن می‌شوند، مگر آنهایی که رفاقتشان بر اساس ایمان و تقوا شکل گرفته باشد.
عابدینی با تأکید بر اینکه اگر رفاقت‌ها بر اساس تقوا باشد برای انسان سرمایه خواهد شد، اضافه کرد: روز قیامت آنهایی که رفاقتشان بر مبنای ایمان و تقوا نبوده، پشیمان می‌شوند و آرزو می‌کنند ای کاش با کسانی که آنها را از ایمان، صداقت و مسیر پیامبر (ص) دور کرده‌اند، رفاقت نمی‌کردند.
امام‌جمعه قزوین به موضوع ولایت و اهمیت آن هم اشاره و تأکید کرد: حیات انسانی، معنوی و حقیقی آدمی به ولایت خدا بستگی دارد و ولایت پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) در طول ولایت خداوند قرار دارد.
وی با بیان اینکه ولایت و رهبری دینی رشته اتصال بین همه ماست، اظهار کرد: منافقین چنین رشته اتصالی ندارد و دلهایشان در کنار هم نیست؛ آنها همواره امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان