۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیوند داعش و منافقین آخرین نقشه آل سعود برای فرار از احتضار است/ سعودی‌ها در انزوای شدید سیاسی
کد خبر: ۲۰۸۱۷۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پیوند داعش و منافقین آخرین نقشه آل سعود برای فرار از احتضار است/ سعودی‌ها در انزوای شدید سیاسی

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه سعودی‌ها در انزوای شدید سیاسی قرار دارند، گفت: اقدامات آل سعود رفتارهای احتضاری است و آل سعود با پیوند داعش و منافقین نیز به دنبال فرار از احتضار است.

پیوند داعش و منافقین آخرین نقشه آل سعود برای فرار از احتضار است/ سعودی‌ها در انزوای شدید سیاسی

رضا سیمبر عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، با بیان اینکه در بحث اقدامات عربستان سعودی علیه ایران دو مسئله مطرح می‌شود، گفت: سعودی‌ها پشت تمام فتنه‌های منطقه هستند و می‌توان گفت رژیم آل سعود رژیمی با بافت فکری مرتجعانه سلفی وهابی است و با روحیه استقلال‌طلبی و مستقل جمهوری اسلامی کنار نمی‌آید و نکته دوم این است که حتما آمریکایی‌ها نیز پشت این قضیه حضور دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طرفی ادعای حقوق بشر می‌کنند ولی در عمل پارادوکس رفتاری واضحی دارند کما اینکه منتقدان سیاست خارجی آمریکا نیز به این موضوع معتقد هستند و آمریکا در حال حاضر به شکل ابزاری از آل‌سعود استفاده می‌کند. 

سیم‌بر با اشاره به ملاقات مسئول سابق سازمان اطلاعات عربستان با گروهک منافقین، گفت: گروهک منافقین بسیار بدسابقه هستند و در قضایای عملیات تروریستی که بیش از 12 هزار شهید بر جای گذاشت و همچنین در همکاری آنها با رژیم صدام مشخص شد که این گروهک یک گروهک مزدور و اجیر است و حالا نیز پیوند آنها با داعش اصلا بعید نیست زیرا داعش هم یک گروهک انگلی و مزدور است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سعودی‌ها در یک انزوای شدید سیاسی در منطقه قرار دارند، گفت: آن‌ها با رفتارهای خشن و غیرعقلانی در تحولات سوریه، یمن، بحرین و تا حدود زیادی لبنان و حمایت از رژیم صهیونیستی نشان دادند که به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ توجیهی برای رفتارهایشان وجود ندارد.

وی افزود: این اقدامات آل سعود دست و پا زدن برای نفس‌های آخر است، اینها علائمی برای احتضار رژیم سعودی است و نشان می‌دهد که منطقه به زودی از شر اینها راحت می‌شود. 

سیم‌بر با بیان اینکه آل‌سعود به بن‌بست رسیده و راهکار دیگری ندارد،‌اظهار داشت: آنها به غلط تصور می‌کنند با ابزار خشونت‌آمیز و به آشوب کشیدن منطقه می‌توانند راه را برای خودشان هموار کنند و رفتارهایشان نیز رفتار احتضاری است و هنر دیگری ندارند جز اینکه مزدورانه رفتار کنند و به خیال خودشان می‌خواهند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند که این یک خیال واهی است و هرگز نمی‌توانند به چنین راهبردی برسند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/97X6WD

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان