۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بنگاه‌های اقتصادی باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند
کد خبر: ۲۰۸۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بنگاه‌های اقتصادی باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند

فریدون همتی گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند و تولیدات خود را به محصولاتی با کیفیت و قیمتی رقابت پذیر در بازار تبدیل کنند.

بنگاه‌های اقتصادی باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ظهر امروز (یکشنبه) به مناسبت بزرگداشت روز صنعت و معدن مراسم تجلیل از 55 واحد صنعتی و معدنی استان با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صنعتی-معدنی و اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

فریدون همتی در این همایش با بیان اینکه برای پیشرفت در هر حوزه‌ای باید به مسیر در پیش رو اعتقاد داشته باشیم، گفت: بخش خصوصی یکی از بخش‌های اصلی جامعه محسوب می‌شود و در هیچ جای دنیا دولت‌ها به تنهایی قادر نیستند تمام مسائل را حل کرده و نیازهای جامعه را تامین کنند.

وی افزود: مردم را باید در مباحث امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درگیر کرد، بدون حضور واقعی مردم دولت‌ها قادر نخواهند بود به تمامی مسائل رسیدگی کنند و این واقعیتی است که در کشورهایی که آن را عملیاتی کرده‌اند، به خوبی عمل کرده است.

همتی خطاب به صنعتگران و تولیدکنندگان، تصریح کرد: در بنگاه‌های تولیدی دو نوع عامل بیرونی و درونی وجود دارد، بنگاه‌ها باید دائما در تلاش باشند تا عوامل درونی را تقویت کنند و واحد خود را به واحدی رقابت‌پذیر و دانشی تبدیل کرده و در این مسیر توقف نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ما نیز به عنوان مجریان دولتی باید تلاش کنیم تا عوامل بیرونی بنگاه‌ها را که شامل مجموعه‌ای از مقررات، سیاست‌های دولت، عوامل فرهنگی و اجتماعی است برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم و حمایت‌های عالمانه و جدی در این بخش داشته باشیم؛ با حرکت موازی دو عامل بیرونی و درونی نشاط، رشد و تعالی در بخش تولید و صنعت محقق خواهد شد.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر بخواهیم بار مشکلات اقتصادی از دوش دولت برداشته شود باید مردم درگیر مسائل مختلف بشوند؛ بنگاه‌های اقتصادی باید ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند و تولیدات خود را به محصولاتی با کیفیت و قیمتی رقابت پذیر در بازار تبدیل کنند.

همتی با اشاره به مبانی اقتصاد مقاومتی در فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: در بیان رهبری مردم باید در تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشند و ما باید زمینه این مشارکت عمومی را در جامعه فراهم کنیم.

وی به انباشت دانش، تجربه و سرمایه در حوزه تولید و صنعت استان اشاره کرد و گفت: استان قزوین ظرفیت و زمینه خوبی برای ارتقا سطح صنعت و تولید دارد اما برخی مشکلات به دلایل تفاوت در نگرش سیاسی به جود می‌آیند، سیاست باید مرزی داشته باشد و بالاتر از آن مرز باید منافع و مصالح ملی در نظر گرفته شود و مدیران استانی باید روابط را به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا با وجود همه سلایق سیاسی بتوانند ماموریت اصلی و حمایتی خود را نیز به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان