۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین خرید تضمینی ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان
کد خبر: ۲۰۸۱۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین خبر داد:

خرید تضمینی ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان

سید علی موسوی با اشاره به خرید تضمینی گندم در شهرستان قزوین طی سال جاری بیان کرد: سهمیه این شهرستان برای خرید گندم از سوی دولت ۴۰ هزار تن بوده که تا به امروز ۵۲ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

خرید تضمینی  ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه شورای اداری شهرستان قزوین پیش از ظهر امروز( یکشنبه) با حضور سید علی موسوی فرماندار قزوین، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید ضیاء حسینی امام جمعه الموت، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌های شهرستان قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد.

سیدعلی موسوی، فرماندار قزوین با اشاره به برنامه‌های مهم شهرستان قزوین در سال جاری، اظهار کرد: اولویت‌ها و برنامه‌های مهمی در سال جاری برای پیشرفت شهر قزوین پیش‌بینی شده است که با تامین اعتبارات لازم این امر مهم محقق خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تامین آب شرب و رشد در حوزه کشاورزی از اولویت‌های اساسی و برنامه‌ریزی شده استان است.

فرماندار قزوین با اشاره به روستا‌های محروم استان ابراز کرد: در روستاهای محروم استان از جمله طارم سفلی، الموت غربی و شرقی نیازمند زیر ساخت‌ها و توجه بیشتر تمامی نهادها برای آبادی این مناطق هستیم.

موسوی با بیان اینکه 50 درصد از مساحت و جمعیت استان به شهرستان قزوین اختصاص دارد، تصریح کرد: 30 درصد از اعتبارات موجود استان قزوین مربوط به حوزه شهرستان قزوین است که با این ظرفیت سطح شهرستان نیازمند بازنگری در اعتبارات عمرانی استان هستیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم در شهرستان قزوین طی سال جاری بیان کرد: سهمیه این شهرستان برای خرید گندم از سوی دولت 40 هزار تن بوده که تا به امروز 52 هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، عنوان کرد: قیمت تمام شده خرید گندم امسال از سوی دولت یک هزار و 270 تومان در نظر گرفته شده است، و امیدواریم ارگان‌های مربوطه در پرداخت هزینه‌های کشاورزان اهتمام جدی و تسریع داشته باشند.

فرماندار قزوین با اشاره به تعطیلات تابستانی مطرح کرد: از تمام سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی درخواست می‌شود تا نسبت به غنی‌سازی اوقات و فراغت  کودکان، نوجوانان و جوانان توجه ویژه داشته باشند و امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

موسوی در ادامه اضافه کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جلوگیری از انحرافات و ترویج آن در جامعه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه نظارت بر اماکن عمومی به ویژه در ایام تعصیلات تابستان ضررورت دارد، گفت: جهت تقویت صنعت گردشگری در استان و همچنین با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری اجلاس جاده ابریشم در قزوین موضوع نظارت بر اماکن عمومی یک امر اساسی است که مساعدت همه‌ی سازمان‌ها ازجمله شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان را می‌طلبد.

فرماندار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌های هفته دولت از مسئولان ادارات و سازمان‌‎ها  انتظار می‌رود، مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام را در استان بررسی کنند تا در هفته یاد شده این پروژه‌ها را به اتمام برسند.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان