۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومانی برای نگهداری معلولین در منازل
کد خبر: ۲۰۸۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان اعلام کرد:

پرداخت کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومانی برای نگهداری معلولین در منازل

علیرضا وارثی گفت: به منظور تشویق و حمایت از خانواده‌های دارای معلول جهت نگهداری از فرزندان معلول خود در منازل، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

پرداخت کمک هزینه ۱۰۰ هزارتومانی برای نگهداری معلولین در منازل
علیرضا وارثی معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: براساس شعار "عدالت همگانی و فرصت‌ مساوی برای همه"، معلولان نیز مانند سایر شهروندان عادی باید از خدمات لازم بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه 4.26 درصد جمعیت استان دچار معلولیت هستند، افزود: در شاخص‌های جهانی، حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور را معلول عنوان کردند چراکه بر اساس معیارهای جهانی حتی ریزش مو نیز نوعی معلولیت به شمار می‌آید.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل غفلت، بی‌توجهی، حادثه، عدم آگاهی و یا موارد دیگر فرد دچار معلویت می‌شود که فرآیند معلولیت می‌تواند زمینه‌ای برای ابتلا به آسیب اجتماعی، محدودیت و یا فقر اقتصادی باشد.

معلولیت اعصاب و روان به تدریج در حال جایگزین شدن معلولیت جسمی است

وی تصریح کرد: بیشتر معلولیت‌ها جسمی هستند اما متاسفانه در سال‌های اخیر معلولیت اعصاب و روان به تدریج در حال جایگزین شدن معلولیت جسمی است که این موضوع رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وارثی تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی را ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی در قالب طرح‌ها، برنامه‌ها و مراکز غیر دولتی دسته بندی می‌شوند.
وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۸ مرکز غیردولتی شبانه روزی با ۸۰۰ در جهت ارائه خدمات به جامعه هدف فعالیت دارند که در صورت تامین اعتبار در سال جاری حداقل 100 تخت به ظرفیت این مراکز افزوده می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه مراکز روزانه نیز ۱۶ مرکز در استان فعال هستند که در سال جاری نیز ۴ مرکز دیگر به مجموعه مراکز روزانه اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج مرکز ویزیت در منزل داشتیم که در این راستا ۲۵۰ نفر خدمات دریافت کردند همچنین طرح CBR در همه مناطق روستایی استان با پوشش 100 درصدی انجام شد.
وارثی عنوان کرد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی، اجرای طرح توانبخشی ضایعات نخاعی است که گذشته ۱۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند امسال نیز 50 نفر از خدمات این طرح برخوردار می‌شوند همچنین در بخش خدمات مربوط به بیماران PKU که دارای مشکلات هورمونی هستند ۲۵۰ نفر شناسایی و از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.

دو دستگاه اتوبوس ویژه معلولان در استان راه اندازی می‌شود

این مسئول تصریح کرد: به منظور تشویق و حمایت از خانواده‌های دارای معلول برای نگهداری از فرزندان معلول خود در منازل، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.
وارثی گفت: سال گذشته به 91 نفر به ازاء هر نفر 6 میلیون تومان هزینه کاشت حلزون پرداخت شد.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در پایان تصریح کرد: در حوزه مناسب سازی شهری و معابر عمومی در استان، اقدامات خوبی انجام شده هر چند هنوز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و در این راستا دو دستگاه اتوبوس ویژه معلولان جهت تسهیل در رفت و آمد آنها راه اندازی می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان