۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشکلات اجتماعی نتیجه عدم مدیریت هوشمند در فضای مجازی است
کد خبر: ۲۰۸۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس فضای مجازی:

مشکلات اجتماعی نتیجه عدم مدیریت هوشمند در فضای مجازی است

احمدرضا متین فر درباره فضای مجازی ابراز کرد: ناهنجاری‌های رفتاری و مشکلات اجتماعی نتیجه عدم مدیریت هوشمند در فضای مجازی کشور است.

مشکلات اجتماعی نتیجه عدم مدیریت هوشمند در فضای مجازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان قزوین پیش از ظهر امروز (شنبه) در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.
دکتر احمدرضا متین فر، کارشناس مسائل فضای مجازی در این نشست ابراز کرد: اگر با فضای مجازی مصالحه کنترل شده و هوشمندانه برقرار نشود، آسیب‌هایی ایجاد و گسست بین افراد خانواده و جامعه ایجاد می‌شود بنابراین ما باید فضای مجازی را دقیق‌تر و عمیق‌تر بررسی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به استفاده صحیح از فضای مجازی بیان کرد: جا به جا شدن اطلاعات در فضای مجازی عامل تاثیرگذارید برروی مغز است زیرا هر داده که وارد مغزمی‌شود، تولید ذهنیت می‌کند و ذهنیت، رفتار افراد را می‌سازد، در نتیجه اگر ورود اطلاعات به مغز را به صورت هوشمندانه کنترل نشود، رفتار های نابه هنجار و مشکلات اجتماعی افزایش می‌یابد.
این کارشناس فضای مجازی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرده‌اند و معتقدند که اگر رهبر جامعه نبودند قطعا فرماندهی فضای مجازی جمهوری اسلامی را به عهده می‌گرفتند.
متین‌فر در تعریف از فضای مجازی اذعان کرد: فضای تعاملی میان رایانه‌ها و سامانه‌های پردازشگر با انسان را فضای مجازی می‌نامند و اطلاعات جهان توصیفی است که توسط سیستم رقم می‌خورد و در عالم واقع وجود ندارد.
وی درباره ویژگی‌های فضای مجازی اعلام کرد: فرامرزی بودن، تعاملی بودن، آزادی اطلاعات و ارتباطات و جذابیت و تنوع از ویژگی‎های این فضا است و اگر این ویژگی را خوب مدیریت نشود، فرصت‎های فضای مجازی به آسیب‌ تبدیل می‌شود.
این کارشناس فضای مجازی در ادامه بیان کرد: اگر در این فضا محدودیت و مشروعیت نباشد، به دلیل دستیابی آسان به اطلاعات، آسیب‌های اجتماعی مانند تعاملات نامتعارف گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های مختلف، افراد را تهدید می‌کند.
وی اظهار کرد: فضای مجازی انواع آزادی‌ها، دلهره‌ها، آسیب‌ها و محدودیت‌های نوین را به همراه خود دارد، همچنین این فضا توانایی تحلیل رفتاری دارد به همین دلیل ظرفیت‌های فضای مجازی می‌تواند به عنوان جایگزین خلاهای فردی و اجتماعی در حوزه حقیقی باشد، در نتیجه برای مدیریت هوشمندانه باید تعامل یا مصالحه با فضای مجازی را برقرار کنیم و مقدمه ورود آن ابزاری به نام دانش یا به اصطلاح دیگر سواد فضای مجازی است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان