۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین خوش‌بینی به آمریکا یا جهالت است یا خیانت/ آمریکایی‌ها برجام را قرارداد شخصی اوباما با ایران می‌دانند
کد خبر: ۲۰۷۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

خوش‌بینی به آمریکا یا جهالت است یا خیانت/ آمریکایی‌ها برجام را قرارداد شخصی اوباما با ایران می‌دانند

حجت الاسلام طهماسبی بیان کرد: آمریکایی‌ها در جدیدترین اقدام خود برجام را قرارداد شخصی اوباما با ایران دانسته و رعایت آن را برای رئیس جمهور آینده الزامی ندانستند.

خوش‌بینی به آمریکا یا جهالت است یا خیانت/ آمریکایی‌ها برجام را قرارداد شخصی اوباما با ایران می‌دانند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام علی طهماسبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر الوند، با اشاره فرارسیدن سالروز انجام عملیات مرصاد گفت: عملیات فروغ جاویدان که توسط منافقین کوردل انجام شد؛ تکرار جنگ احزاب علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

طهماسبی افزود: در این عملیات همه شکست‌خوردگان و معاندین جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شدند تا نور خدا را با دهان ناپاک خود خاموش کنند، غافل از اینکه خداوند بر همه امور آگاه است و آنان را نابود خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز منافقین و گروه‌های تروریستی تکفیری زیر پرچم فرانسه گردهم آمده‌اند و حامیان این گروه‌ها از آنها برای ایجاد جنگ و نا امنی در منطقه استفاده می‌کنند.

امام جمعه الوند بیان داشت: حقوق‌بشر بازیچه غرب و آمریکایی‌ها است و آنان با تقسیم تروریست به خوب و بد تنها به دنبال از بین‌بردن محور مقاومت و انقلاب اسلامی هستند.

طهماسبی در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادنفتی با شرکت توتال فرانسه عنوان کرد: امروز غرب در جبهه‌ای دیگر به جنگ ایران اسلامی آمده و قصد دارد تا با استفاده از فرصت ایجاد شده در پسا برجام دوباره به کشور ضرر وارد کند.
وی اظهارداشت: یکی از جنایات شرکت توتال عدم اجرای تعهدات خود در قرارداد استخراج گاز از میادین مشترک خلیج فارس و دریای عمان بود که به بهانه تحریم نیمه‌کاره رها شد.

خطیب جمعه شهر الوند تصریح کرد: ما از آقای زنگنه وزیر محترم نفت انتظار داریم تا از انعقاد قرارداد با این شرکت‌ بدعهد خودداری کرده و پروژه را به شرکت‌های دیگر واگذار کنند.

طهماسبی ابرازداشت: دولت باید در دوران پسا برجام حداکثر احتیاط را در انعقاد قرارداد‌های اقتصادی رعایت کند، زیرا نمی‌توان به دشمنان اعتماد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز ضمن انتقاد از برخورد سطحی با عاملان دریافت حقوق‌های نجومی عنوان کرد: برخورد با این مسئله نباید به جابجایی تعداد کمی از افراد محدود شود، زیرا کوتاهی در این خصوص خیانت به مردم است.

وی ادامه داد: برابر دستور رهبر انقلاب، عاملان حقوق‌های نجومی باید شناسایی و عزل شده و پول‌های برداشت شده به بیت‌المال بازگردانده شود.
امام جمعه الوند  تأکید کرد: ازقوه قضائیه، ریاست محترم جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انتظار داریم تا با گیرندگان حقوق‌های نجومی به گونه‌ایی برخورد کنند که دیگر کسی جرأت تکرار چنین کاری را نداشته باشد.

طهماسبی با اشاره به ادامه عهد‌شکنی‌های آمریکا در پسا برجام اظهارداشت: آمریکایی‌ها در جدیدترین اقدام خود برجام را قرارداد شخصی اوباما با ایران دانسته و رعایت آن را برای رئیس جمهور آینده الزامی ندانستند، اما در این شرایط بازهم عده‌ای بر طبل اعتماد به آمریکا می‌کوبند.

امام جمعه الوند ضمن تقدیر از مواضع رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعتماد و خوش‌بینی به آمریکا یا جهالت است و یا خیانت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان البرز بیان داشت: با مشخص شدن چهره واقعی آمریکا، درایت و آینده‌نگری رهبر انقلاب در رابطه با آمریکا و عدم اعتماد به آنها هرچه بیشتر نمایان می‌شود.

طهماسبی با اشاره به انجام کودتای نظامی در ترکیه افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان خواهان تسلط بر ترکیه هستند و در این کودتا نیز به نوعی دست داشتند.

وی ادامه داد: عربستان به دنبال رهبری جهان اسلام وخاورمیانه بوده و دوست ندارد ترکیه قدرتمند را در برابر خود مشاهده کند که برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

طهماسبی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازوکار مناسبی برای شناسایی واحد های صنعتی موجود در شهرصنعتی البرز وجود ندارد ابرازداشت: شنیده شده در برخی شرکت‌ها نیز حقوق‌های نجومی وجود دارد و باید با مدیران پروازی این شرکت‌ها که تا کنون الوند را ندیده‌اند برخورد شود، زیرا این افراد با تشکیل چندین دفتر در شهرهای مختلف و تشکیل هیئت مدیره ناکارآمد؛ فعالیت مشخصی ندارند.

عضو شورای اداری شهرستان البرز تصریح کرد: رؤسای اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، میز صنعت و فرماندار شهرستان باید به این موضوع رسیدگی کرده و آن را پیگیری نمایند.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسه تشریح نحوه اجرای کمربندی جنوبی و دسترسی شمالی الوند عنوان کرد: بررسی منافع و ضررهای موجود در اجرای این پروژه ادامه دارد تا از زمین‌خواری‌های سازماندهی شده احتمالی و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

امام جمعه الوند در خاتمه ضمن تبریک فرارسیدن ۵ مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی توسط آیت اله طالقانی از زحمات و تلاش‌های ائمه جمعه گذشته شهرالوند تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان