۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ادعای آمریکن تینکر; آماده‌باش ایران برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟
کد خبر: ۲۰۷۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟

ادعای آمریکن تینکر; آماده‌باش ایران برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟

یک وبسایت آمریکایی نوشت یکی از بالاترین مقامات سیاسی ایران از سازمان انرژی اتمی این کشور خواست برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای آماده شود.

ادعای آمریکن تینکر; آماده‌باش ایران برای بازگشایی تأسیسات هسته‌ای، واقعیت یا بلوف؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،وبسایت آمریکایی «آمریکن تینکر» با انتشار گزارشی نوشت: یکی از بالاترین مقامات سیاسی ایران خواستار از سرگیری برنامه‌های تعلیق‌یافته هسته‌ای این کشور شد. «ریک موران،» نگارنده متن، اقدام احتمالی کشورمان را در بازگشایی تأسیسات هسته‌ای نقض مفاد برجام خوانده و افزوده است: «اگر ایران اقدام به چنین کاری کند، اوباما چاره‌ای جز اعمال مجدد تحریم‌ها علیه این کشور نخواهد داشت. برای بازگشت تحریم‌های ایران لحظه‌شماری می‌کنم.»          

در این گزارش به نقل از «فری بیکن»، آمده است: «علی لاریجانی،» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، چند روز پیش، از سازمان انرژی اتمی این کشور، خواست برنامه‌ای را برای بازگشایی تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم که در راستای عمل به تعهدات در قبال توافق هسته‌ای تعطیل شده بودند، تدوین کند. گزارش اخیر «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد، درخصوص برنامه‌های موشک بالستیک ایران، باعث نارضایتی مقامات ارشد این کشور شده است. بان کی‌مون در این گزارش، آزمایش‌های موشکی تهران را در تضاد با قوانین بین‌المللی خوانده است.   

در این گزارش همچنین به انتقاد لاریجانی از دولت، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بدلیل نقض مکرر مفاد برجام و تلاش برای نابودی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، اشاره شده است.

در ادامه مطلب با طرح ادعاهای واهی، آمده است: تصمیم ایران برای از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم شاید تنها یک بلوف سیاسی باشد تا «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، را وادار کند برنامه‌های موشکی ایران را نادیده بگیرد؛ و یا اینکه، ایران با این اطمینان که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های لغوشده را مجدداً علیه این کشور وضع نخواهد کرد، قصد دارد براحتی و در کمال آرامش برنامه‌های خود را برای ساخت بمب هسته‌ای دنبال کند. 


در پایان گزارش آمده است: مهم نیست آیا تهران با نقض برجام اقدام به بازگشایی تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم خواهد کرد یا نه؛ بلکه پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که «برگ برنده در دستان چه کسی است»؟ به قطع یقین، پاسخ این پرسش اوباما نیست.




انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان