۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پایان هشت ساعت وحشت در قلب آلمان با ۹ کشته و۱۰ زخمی +تصاویر
کد خبر: ۲۰۷۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

لحظه به لحظه با تیراندازی در مونیخ/

پایان هشت ساعت وحشت در قلب آلمان با ۹ کشته و۱۰ زخمی +تصاویر

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند در یک مرکز خرید در فروشگاهی در شهر مونیخ، تیراندازی به وقوع پیوسته است. این تیراندازی حداقل ده کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت.

پایان هشت ساعت وحشت در قلب آلمان با ۹ کشته و۱۰ زخمی +تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رسانه‌های آلمانی از وقوع یک تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ این کشور خبر می‌دهند. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان از قول پلیس آلمان گزارش داده تیراندازی در جریان است و عملیات پلیس برای متوقف کردن آن ادامه دارد. هنوز گزارشی از عاملان این تیراندازی و شمار قربانیان منتشر نشده است. 

این تیراندازی در مرکز خرید المپیا در مونیخ رخ داده و عملیات گسترده پلیس برای شناسایی عاملان در جریان است. 

رسانه‌های آلمانی گفته‌اند چندین نفر در این تیراندازی کشته شده‌اند. 

یک منبع پلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته که تیراندازی در مرکز خرید المپیا در مونیخ پایان یافت. وی تلفات جانی در این حادثه را تأیید نکرد.
 
تیراندازی در یک مرکز خرید در آلمان 
 
به گزارش کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» بنا به اظهارات پلیس بر اثر تیراندازی ساعتی پیش در مرکز خرید المپیک شهر مونیخ (ایالت بایرن) آلمان، شماری از شهروندان آلمانی زخمی شده اند. به گفته پلیس مونیخ این احتمال وجود دارد که این حادثه، کشته هم داشته باشد. این حادثه در شمال مرکز ایالت بایرن آلمان رخ داده است. در مورد عامل یا عوامل این تیراندازی هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست. محوطه این مرکز خرید مسدود شده است و چند فروند هلی کوپتر نیز بر فراز محل حادثه در ماموریت هستند. شمار زیادی از نیروهای پلیس در محل حادثه مستقر شده اند. 
 
21:14 شبکه تلویزیونی المیادین،گزارش داد: رسانه های آلمانی اعلام کردند در تیراندازی در یک مرکز تجاری در شهر مونیخ آلمان دستکم پانزده تن کشته شدند.
 
21:22 شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گزارش داد:  پلیس آلمان در پی تیراندازی در مرکز خرید مونیخ ، عملیات گسترده ای را آغاز کرد. گزارش های تایید نشده از کشته یا زخمی شدن مردم حکایت دارد.
 
21:28  پایگاه اینترنتی کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ» اعلام کرد پلیس در حضوری پرتعداد، خود را به این مرکز رسانده و ماموریت خود را آغاز کرده است. ورودی های این مرکز خرید اکنون بسته شده است. شماری خودروی پلیس، ساختمان مرکز خرید را محاصره کرده و علاوه بر این، رفت و آمد مترو در مسیر منتهی به مرکز خرید المپیک متوقف شده است. 
 
21:30   خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های آلمان از کشته شدن چندین نفر در حادثه تیراندازی مونیخ خبر دادند.

پایگاه اینترنتی این شبکه هنوز به جزئیات بیشتری در مورد حادثه تیراندازی امشب اشاره نکرده است.   
 
21:35  شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در آلمان گزارش داد پلیس آلمان از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ده نفر در حادثه تیراندازی در مرکز خرید المپیک شهر آلمان خبر داد. 
 
21:40 به گزارش پایگاه توییتر پلیس مونیخ، پلیس آلمان، از شهروندان آلمانی خواست از تجمع و نزدیک شدن به محوله مرکز خرید المپیک شهر مونیخ (مرکز ایالت بایرن) آلمان خودداری کنند. پلیس این شهر همچنین از مردم خواسته است در خانه هایشان بمانند و خیابان (های اطراف) محوطه مرکز المپیک مونیخ را ترک کنند.  
 
21:42 شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از تلویزیون آلمان گزارش داد پلیس آلمان احتمال می دهد حمله به مرکز خرید المپیک شهر مونیخ آلمان یک حمله تروریستی باشد.  
 
21:56  شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد سخنگوی پلیس شهر مونیخ آلمان اعلام کرد مقامات آلمانی در حال تخلیه مرکز تجاری المپیک شهر مونیخ هستند.
 
22:45 شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد که پلیس آلمان کشته شدن دستکم شش نفر در تیراندازی مونیخ را تائید، اما تیراندازی دوم در مترو را تکذیب کرد.
 

22:50 پلیس به « خبرگزاری آلمان» گفت هنوز از انگیزه مهاجم یا مهاجمین اطلاعی در دست نیست. وی همچنین گفت پلیس هنوز نمی‌داند که مهاجم در کجا مخفی شده و از مردم خواست که اماکن عمومی منطقه را ترک کنند.

22:55 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ پلیس آلمان اعلام کرد تیراندازی ها در خیابانهای ریس و هانائر و یک مرکز تجاری در مونیخ رخ داده است.
 
23:00  خبرگزاری رویترز پلیس مونیخ اعلام کرد احتمال می دهد تیراندازی مونیخ یک حمله تروریستی بوده است.
 
23:15  شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رسانه های آلمانی اعلام کردند یکی از عاملان حمله به مرکز تجاری مونیخ با شلیک گلوله به خود خودکشی کرد.
 
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد سازمان راه آهن آلمان اعلام کرد: تمامی ایستگاه های اصلی مترو در مونیخ تخلیه شده است.

پلیس آلمان عملیات گسترده ای در نزدیکی این مرکز تجاری آغاز کرده است و نیروهای ویژه خود را به سوی این مرکز خرید گسیل داشته است.
 
23:20 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین ، آنگلا مرکل و وزرای کابینه اش در نشست اضطراری درباره  حادثه تیراندازی در مونیخ بحث و گفتگو کردند.
 
23:30  کانال اول تلویزیون آلمان، «آ.ِاِر.دِ» اعلام کرد پلیس کشته شدن شماری از شهروندان آلمانی بدست یک یا چند عامل تیراندازی را تایید کرد. 
 
23:40  شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: گروه تکفیری صهیونیستی (داعش) در شبکه های اجتماعی از تیراندازی در آلمان ابراز خوشحالی کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد پلیس مونیخ اعلام کرد عاملان تیراندازی در شهر مونیخ همچنان آزاد هستند.
 
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد وزیر کشور اتریش اعلام کرد در پی تیراندازی در شهر مونیخ آلمان، تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور با آلمان افزایش یافته است.
 
 
23:50  به گزارش رویترز، مجله فوکوس آلمان به نقل از منابع پلیس نوشت یکی از عاملان تیراندازی مونیخ، در نزدیکی مرکز خرید این شهر، خودکشی کرده است.پلیس آلمان تایید کرد که یکی از مهاجمان با شلیک به سرش خود کشی کرده است
 
پلیس با انکار خودکشی یکی از مهاجمان گفت: یک نفر از مهاجمان که گلوله در سرش بوده به بیمارستان انتقال دادیم و در آنجا جان داده است و اکنون دنبال سه مهاجم هستیم.
 
00:06 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد تمامی بزرگراه های منتهی به مونیخ بسته شد. همچنین حرکت قطارها به سمت منونیخ نیز متوقف شد. شبکه تلویزیونی الجزیره عربی همچنین گزارش داد در مسیرهای منتهی به مونیخ، خودروها به صورت گسترده ای مورد بازرسی قرار می گیرند.
 
00:08  پلیس آلمان کشته شدن  6 نفر در تیراندازی #مونیخ را تأیید کرد. سخنگوی پلیس همچنین گفت که سه ضارب، کماکان متواری هستند. 

00:18 وزیر کشور چک اعلام کرد مراقبت از مرزهای کشور به دلیل احتمال گریختن مهاجمین به این کشور تقویت می‌شود.
 
00:28 مردم ⁧ مونیخ ⁩ با هشتگ ⁩ ⁦ #opendoor ⁩ به افراد بازمانده از سفر در شهر تا عادی شدن وضعیت کمک می کنند ⁦ .
 
00:29 سخنگوی پلیس مونیخ درنشست مطبوعاتی گفت: بسیار زود است که بگوییم مهاجمان چه کسانی بودند و از چه اسلحه‌ای استفاده کردند.
 
مردم باید آرام بمانند و از پرهیز شایعات بپردازند.
 
سخنگوی پلیس مونیخ گفت شواهدی درباره اینکه «عوامل اسلام‌گرای افراطی» عامل تیراندازی در این شهر بوده‌اند، مشاهده نمی‌شود.
 
00:39 به گزارش رویترز، روزنامه آلمانی آبند زایتونگ اعلام کرد پلیس فدرال آلمان از هفت کشته در تیراندازی مونیخ خبر داده است.
 
00:40  پلیس استان تیرول اتریش اعلام کرد که مرز خود را با آلمان به دلیل متواری شدن سه تن از ضاربان در مرکز خرید مونیخ بشدت کنترل می کند. 

00:41  پلیس مونیخ دوباره از کاربران آنلاین خواست از انتشار مطلب در باره حادثه تروریستی مونیخ به ویژه بر روی صفحه فیس بوک پلیس پرهیزکنند تا کار بهتر پیش‌ رود.
 
00:51 سخنگوی مساجد و مراکز اسلامی ترک‌تبارهای آلمان اعلام کرد برای کمک و دادن جای امن تا صبح به روی مردم ⁧مونیخ ⁩ باز است. 
 
01:01  پلیس اعلام کرد تعداد کشته‌های تیراندازی به 8 نفر افزایش یافته است.
 
01:11 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وین ، وزارت کشور اتریش اعلام کرد سی و هفت تن از نیروهای ویژه اتریشی موسوم به  Cobra  با بالگرد وارد شهر مونیخ شدند.
 
01:19 یک روبات خنثی سازی بمب همراه با تیم ضد تروریستی به محل پیدا شدن نهمین جسد فرستاده شد که حدودا یک کیلومتر از  مرکز خرید المپیا فاصله دارد . این جسد کوله پشتی را به همراه دارد که احتمال می رود در این کوله پشتی بمب جاسازی شده باشد
 
01:30 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد: پلیس آلمان شمار کشته شدگان حادثه تیراندازی در مونیخ را نه (9) تن اعلام کرد.
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: مدیر دفتر صدر اعظم گفت هیچ فرضیه را درباره حادثه تیراندازی رد نمی کنیم.
 
 01:40  سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مونیخ به دنبال وقوع تیراندازی در این شهر از هموطنان خواست آرامش خود را حفظ کنند.
وی افزود: اگر اطلاعی درباره وقوع حادثه برای شهروندان ایرانی دارند آن را سریعا به کنسولگری ایران اعلام کنند.
نکونام قدیری تاکید کرد: ما تاکنون گزارشی در خصوص اینکه حادثه برای شهروندان ایرانی اتفاق افتاده باشد، نداشتیم. 
 
01:50  شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: پلیس آلمان اعلام کرد شمار کشته شدگان حادثه تیراندازی به بیش از یازده تن رسیده است.
 
01:59  در پی واقعه خونین عصر روز جمعه در مونیخ آلمان، مقامات ایتالیایی با مقامات این کشور و مجروحان و خانواده قربانیان حادثه ابراز همدردی کردند. 
 
02:15  شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: وزیر خارجه آلمان اعلام کرد هنوز انگیزه عاملان تیراندازی مشخص نیست.
 
03:15 یک شاهد عینی به رسانه‌های محلی گفته که یکی از ضاربان هنگام تیراندازی ناسزاهایی علیه مهاجران به زبان آورده است.

گزارش رسانه‌های محلی همچنین حاکی است که بازار «المپیا» که این حادثه در آن اتفاق افتاد به عنوان محل تجمع مهاجران شناخته می‌شود.  «المپیا» همچنین در نزدیکی منطقه «هاسنبرگ» که عده زیادی از جمعیت مهاجران آلمان را در خود جای داده، واقع شده است.  
  
04:05 خبرنگار شبکه ARD به نقل از پلیس آلمان از بازداشت یک نفر در فرودگاه مونیخ خبر داد. هنوز هویت این فرد و ارتباط او با حادثه تیراندازی مشخص نیست. 
 
04:15  به گفته یک افسر پلیس مونیخ، فردی که پلیس به تازگی در ارتباط با تیراندازی در مونیخ یافته٬ «به احتمال بسیار زیاد» به تنهایی عمل کرده است.
 
04:55 مهاجم مونیخ خودکشی کرد/ پایان وضعیت فوق‌العاده 

پلیس مونیخ اعلام کرد خطر رفع شده است... مهاجم خودش را دقایقی بعد از تیراندازی کشته...به گفته پلیس مهاجم به احتمال زیاد «یک مرد تنها» بوده است .... سیستم حمل و نقل عمومی به حالت عادی بازگشت.

در این حادثه ۹ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. 
ده‌ها کشته و زخمی در تیراندازی در مرکز خرید المپیا مونیخ/ محاصره محل حادثه توسط نیروهای امنیتی +عکس
 یکی از کشته های تیراندازی الپمیا آلمان
 





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان