۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح ولایت زمینه ساز پرورش نیروهای مومن و انقلابی است
کد خبر: ۲۰۷۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

طرح ولایت زمینه ساز پرورش نیروهای مومن و انقلابی است

آیت الله عبدالکریم عابدینی، طرح ولایت را یکی از طرح‌های اثرگذار و پرورش دهنده نیروهای مومن و انقلابی برشمرد و افزود: طرح ولایت، دانشجو را به باغستانی از معارف قرآنی، جهادی و معنوی هدایت می‌کند.

طرح ولایت زمینه ساز پرورش نیروهای مومن و انقلابی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته در نشست خبری هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: از بدو ولادتِ طرح ولایت، با این طرح و میزان تاثیرگذاری آن را در دانشگاه‌ها و فعالان مذهبی دانشجویی آشنا هستم.
وی در ادامه طرح ولایت را یکی از طرح‌های اثرگذار و پرورش دهنده نیروهای مومن و انقلابی برشمرد و افزود: بسیاری از دانشجویان با شرکت در طرح ولایت، توفیق حضور در عرصه‌های اجتماعی و خدمت به انقلاب را پیدا کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح ولایت، دانشجو را به باغستانی از معارف گوناگون قرآنی و فهم و معرفت دینی، عرفانی، جهادی و معنوی هدایت می‌کند.
وی تاکید کرد: باید ضمن استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در طرح ولایت، از آفت‌های آن نیز پرهیز کرد که تکراری بودن برنامه‌ها از آفت‌های این طرح به شمار می‌آید.
عابدینی تصریح کرد: برای جلوگیری از این امر باید تجربه‌ سال‌های گذشته اجرای طرح، پایه برنامه ریزی سال‌های پیش رو قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: پویا بودن و همچنین حفظ اثرگذاری فعالیت‌ها، به میزان عمل به دستورات و فرامین دینی و الهی وابسته است چراکه دانشجوی با بصیرت و آمر به معروف و ناهی از منکر که گوش به فرمان ولی و امام خویش است همانند دریای مواج خروشانِ فعالیت، نشاط، حرکت و زندگی معنوی می‌باشد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: طبیعی است که هر حزب و جریانی در مسیر تحقق اهدافش حرکت می‌کند به طور مثال آمریکا نیروهایش را جذب و عواملش را به کار می‌گیرد و فتنه‌گران نیز به فرمان او به میدان می‌آیند و اینگونه نیست که آمریکا با دستور ما دست از توطئه، نفاق و دشمنی بردارد بنابراین برای خروج از رکود و مقابله با دسیسه‌های دشمنان باید مجری فرامین الهی بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اصرار و تلاشی مبنی بر خاموش کردن دین اسلام در جبهه شیطانی و استکباری با کمک رسانه آلوده استکباری مشاهده می‌کنیم اما اراده خداوند متعال چیز دیگری است و می‌خواهد که دینش عالم‌گیر باشد.
عابدینی تصریح کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم ضمن تاکید بر فقر و ناتوانی اراده استکباری، ما را نسبت به این امر آگاه می‌سازد.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال 42 تصمیم گرفت که اراده الهی عملی شود و در شرایطی که همه مستکبران شرق و غرب متحد شدند تا فریاد امام راحل خاموش شود اما اراده این بنده خدا که تجلی اراده خدایی است در نهایت موفق شد، در جنگ تحمیلی نیز مردم با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل حماسه دفاع مقدس را خلق کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان عنوان کرد: گفت: خدا نشان داده است که هرکس در مسیر اراده الهی حرکت کند موفق خواهد شد.
گفتنی است، هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان قزوین از اول تا 12 مرداد ماه به مدت ۱۱ شبانه روز با شرکت 350 دانشجو در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان