۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهدا بر عهد و پیمان خود با امام ایستادند/ راهیان نور حج بصیرتی است
کد خبر: ۲۰۷۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سردار فضلی:

شهدا بر عهد و پیمان خود با امام ایستادند/ راهیان نور حج بصیرتی است

شهدا با امام(ره) پیمان بستند تا آخر بر عهد خود وفادار ماندند و دراین راه از خون خود گذشتند تا ضمن لبیک به امام خود پاسدار ارزشها و دستاوردهای انقلاب باشند.

شهدا بر عهد و پیمان خود با امام ایستادند/ راهیان نور حج بصیرتی است

به گزارش خبرنگار صبح قزوین، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نخستین یادواره شهدای انقلاب و محله امام زاده حسین (ع) قزوین که شنبه شب در حسینیه این امام زاده برگزار شد، اظهار داشت: با ورود امام (ره) به میهن اسلامی برکات الهی بر ملت عزیز و سربلند ایران نازل و ظلمت و تاریکی از کشور رخت بر بست.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون غریب پنج دهه مجاهدت های فروان امام راحل، مراجع، علما و شهدا این مرز و بوم است و امنیت و رفاهی که اکنون وجود دارد به برکت همین انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 می باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: استان قزوین در جریان انقلاب اسلامی 18 شهید و در دوران دفاع مقدس 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فضلی عنوان کرد: علاوه بر شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس استان،  7 هزار جانباز، 600 آزاده و همچنین نزدیک به 30 هزار رزمنده از این دیار به پیروی از امام راحل عظیم الشان برای پاسداری از نهال نو پای انقلاب و ارزش های آن جانفشانی کرده و خود را در این راه قربانی نمودند.

وی با اشاره به اینکه این گرامیداشت، یادآور دلاور مردی ها و جانفشانی های  شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای کربلای 4 و 5  است افزود: برای آماده سازی عملیات کربلای 4 قریب به شش ماه زمان برنامه ریزی و شناسایی از دشمن انجام گرفت.

فضلی خاطر نشان کرد: این عملیات آزمایش سختی برای رزمندگان اسلام بود و رزمندگان قزوینی در شکست خطوط دشمن در عملیات کربلای 4 سهم بسزایی را داشتند اما با این حال تمام زحمات 6 ماهه آنان در کمتر از شش ساعت با ناکامی مواجه شد.

وی بیان داشت: پس از شکست در عملیات کربلای 4 تمامی فرماندهان قرارگاه ها و تیپ های مستقل سپاه در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء به جلسه نشستند که این جلسه مهم سه روز به طول انجامید و در آن به چرایی شکست در این عملیات پرداخته شد.

فضلی ابراز داشت: امام راحل پس از این شکست با بیانات ارزشمند خود به سربازان غیور اسلام روحیه می دادند و در بیانی خطاب به رزمندگان اسلام فرمودند: " رفتن به جبهه تکلیف شما بود که به آن عمل نمودید و در انجام تکالیف الهی چه پیروز شوید و چه شکست بخورید پیروز میدان هستید.
"

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ارزیابی علل شکست در عملیات کربلای 4 خاطر نشان کرد و افزود: چند روز پس از شکست در عملیات کربلای 4 برنامه‌ریزی‌ها برای انجام عملیات کربلای 5 صورت گرفت، در شرایطی که دشمن در منطقه شلمچه استحکامات بسیاری ایجاد نموده و از طرفی نیروهای ما مجروح و خسته از عملیات پیشین بودند با فرمان امام (ره) مبنی بر انجام عملیات کربلای 5 شوری دوباره در دل رزمندگان اسلام افتاد و موجب شد تا در این عملیات با وجود سختی ها و مشکلات بسیار به آنچه می خواستند برسند و دژ نفوذ ناپذیر شلمچه را فتح نمایند.

وی تصریح کرد: اگر فرزندان شهدا آرمانی با امام(ره)  پیمان بستند تا آخر بر عهد خود وفادار ماندند و دراین راه از خون خود گذشتند تا ضمن لبیک به امام خود پاسدار ارزشها و دستاوردهای انقلاب باشند.

فضلی  با اشاره به حضور گسترده بسیجیان در جبهه های حق علیه باطل اذعان داشت:  85 درصد از رزمنده گانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از بسیجیان دریا دل این مرز و بوم بودند، همان بسیجیانی که در کنار سپاه، ارتش و دیگر نیروهای نظامی به صحنه آمدند تا پاسدار خون شهدای انقلاب و حافظ انقلاب اسلامی باشند و توانستند به تکلیفشان به بهترین وجه ممکن عمل نمایند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شهید بابایی یاد آور شد:  بسیجی و مخلص واقعی بودن از ویژگی های بارز این شهید عزیز است و امروز جوانان این کشور به تاسی از شهید عباس بابایی راه کربلای ایران را طی می کنند و از رزمگاه شهدا دیدن می کنند و این دیدن را حج بصیرتی می نامیم که تنها مصداق آن این شهید عزیز است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خوش درخشیده است، عنوان کرد: مردم ولایتمدار قزوین  در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در جنگ تحمیلی  سهم بسزایی داشته و درمواجه با تمامی فتنه ها به ویژه در فتنه سال 88 خوش درخشیدند و در این راه با خداوند متعال معامله نمودند.

فضلی تصریح کرد: این رشادت ها و ایثارگری های  مردم عزیز را باید پاسداری و حفظ نمود تا به شایستگی به نسل جوان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی در پایان با اشاره به حضور جوانان در اردوهای راهیان نور افزود: در سال گذشته 4 میلیون و 860 هزار نفر در دو قالب سازماندهی شده و خودجوش به مناطق عملیاتی جنوبی و غرب کشور اعزام شدند و نکته قابل توجه این است که 90 درصد از این افراد برای اولین بار به این مناطق سفر می نمودند.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان