۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کشف و انهدام تونل خرابکاری تروریست‌ها در شرق کشور/ ۴۰نفر دستگیر شدند
کد خبر: ۲۰۷۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۱ ساعت: ۱۵:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رحمانی‌فضلی در همایش فصلی خانه احزاب؛

کشف و انهدام تونل خرابکاری تروریست‌ها در شرق کشور/ ۴۰نفر دستگیر شدند

وزیر کشور گفت: در یکی از مناطق شرق کشور نیروهای امنیتی یک تونل ۴۰ متری به عمق ۲۰ متر را کشف و منهدم کردند.

کشف و انهدام تونل خرابکاری تروریست‌ها در شرق کشور/ ۴۰نفر دستگیر شدند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش فصلی خانه احزاب که روز (پنجشنبه 31 تیرماه) در وزارت کشور برگزار شد؛ با اشاره به انتخابات سال آینده اظهار داشت: ما در سال آینده سه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و 4 حوزه مجلس را داریم که از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: در انتخابات مجلس و خبرگان تمام انرژی‌های سیاسی در کل کشور پراکنده بود اما در ریاست جمهوری به دلیل تعداد محدود کاندیداها و تمرکز همه امکانات، وسایل، شیوه‌ها، همه رقابت‌ها در تهران تعریف می‌شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین انتخابات شوراها در اقصی نقاط کشور و در کوچکترین روستاها برگزار می‌شود که این مسئله مدیریت کار را سخت می‌کند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: در همه کشورهای منطقه ناآرامی و بی‌ثباتی دیده می‌شود و به نوعی جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای شکل گرفته است.

وی با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه تصریح کرد: کودتا در ترکیه همه تحلیل‌گران سیاسی و بازیگران منطقه‌ای را دچار یک شوک عظیم کرد. کشورهایی که ادعای قدرت دارند یک شبه با تحول غیرقابل پیش بینی مواجه شده‌اند.

رحمانی با بیان اینکه براساس اقرارها و اعترافات همگان ایران را محور اصلی تحولات منطقه می‌دانند، گفت: دو شب گذشته در یکی از مناطق شرق کشور نیروهای امنیتی در نیروی انتظامی و سپاه یک تونل 40 متری به عمق 20 متر را کشف و منهدم کردند و به دنبال آن 40 نفر که قصد انفجار در آن حوالی را داشتند، دستگیر شدند.

وزیر کشور ادامه داد: در غرب کشور هم کموله‌ها و دموکرات‌ها پس از 20 سال توقف عملیات نظامی، عملیات نظامی انجام می‌دهند. همه این‌ها تلاش دارند تا تحولات منطقه‌ای را با محوریت ایران پیش ببرند.

وی همچنین با اشاره به تحولات داخلی کشور گفت: اگر هر تحول مثبت و منفی در داخل کشور رخ بدهد، دشمنان در پی‌آن هستند که بهره‌برداری‌های خود را داشته باشند. دوست و دشمن در منطقه اگر کاری در تحلیل‌ها و اقدامات بخواهد انجام بدهد، اثرگذاری ایران را نادیده نمی‌گیرد.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به وضعیت تحریم‌ها اظهار داشت: اکثر تحریم‌های ایران رفع شده است. ما از اول انقلاب در تحریم بودیم اما دو تحریم بزرگ داشتیم یکی فروش نفت و دیگری مبادلات مالی که بسیار شکننده بود.

وزیر کشور ادامه داد: اگر در گذشته قصد داشتیم یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم باید غربی‌ها به ما اجازه می‌دادند. امروز میزان صادرات نفت به دو میلیون و 350 هزار بشکه رسیده است؛ آیا این نتیجه باز شدن فضای سیاسی و بین‌المللی در برجام بوده است یا خیر؟

وی همچنین با اشاره به وجود سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها قابل کتمان نیست چطور می‌توان این‌ها را کتمان کرد؟ در گذشته روی ایران جنگ روانی وجود داشت و ما به لحاظ سیاسی منزوی شده بودیم اما الان این انزوا را نداریم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همه رسانه‌های خارجی روی ایران و اینکه ما در حال ساخت سلاح‌های اتمی هستیم، جنگ روانی به راه انداخته بودند اما الان چنین چیزی نداریم. امروز کدام رسانه است که بگوید ایران در حال ساخت بمب اتم است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به ادعای برخی مبنی بر اینکه آمریکا امروز سر عقل آمده و دشمنی‌اش نسبت به ایران کم شده است گفت: من به عنوان وزیر کشور می‌گویم که چنین چیزی نیست. آمریکا دشمن ما است و از دشمنی‌اش کاسته نشده است. آمریکا در موضوع مذاکرات در برابر اقتدار ملت ایران و همچنین با توجه به تحولات منطقه‌ای، مجبور شد نسبت به مواضع خود کوتاه بیاید چرا این را امروز برخی‌ها کتمان می‌کنند؟

وی با اشاره به لزوم تقویت هوشیاری و مقاومت مردم و نیروهای نظامی و امنیتی گفت: ما نباید مباحث را با یکدیگر خلط کنیم. سرمایه اصلی ما در مبارزه و مقاومت اعتماد است. اگر این اعتماد را از دست بدهیم دچار زیان خواهیم شد. دولت خودش را عقل کل نمی‌داند. 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان